Backmusic - "loop-script"??
Fra : Dennis Munding

Dato : 29-09-04 19:47

Hej nyhedsgruppe!

Jeg vil bare lige høre, om der er nogen her, som kan fortælle
mig, om der findes et script, der får baggrundsmusik til at
spille i et loop??

P.t. har jeg lagt flg. script ind på mit site, men musikken
stopper efter endt nummer....:

<script type="text/javascript"
src="Scripts/backmusic.js"></script>

Kunne man evt. tilføje noget til ovenstående, så der fremkommer
et loop??

På forhånd tak for hjælpen!

Med venlig hilsen

Dennis Munding
http://mundings-memorial.dk/
http://home1.stofanet.dk/Skovaa_Munding.dk/

PS: Jeg kender de fleste meninger om baggrundsmusik - især min
egen - men jeg er ikke interesseret i at få flere - kun faglig
respons tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels

Dato : 29-09-04 19:50

Dennis Munding wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
>
> PS: Jeg kender de fleste meninger om baggrundsmusik - især min
> egen - men jeg er ikke interesseret i at få flere - kun faglig

Kan du ikke bare lave den som embed:

<embed src="bgsound.mid" loop="true" autostart="true"
hidden="true">

Loop!

Mvh. Niels (http://niels.spoweb.dk)

Fra : Dennis Munding

Dato : 29-09-04 21:50

Hej Niels!

> Kan du ikke bare lave den som embed:
>
> <embed src="bgsound.mid" loop="true" autostart="true"
> hidden="true">

Det ved jeg ikke....
Jeg er nybegynder med stort "N"......

Skal der mere til end ovenstående linie, og i så fald hvad??
Hvor skal koden anbringes??

Fra : Niels

Dato : 30-09-04 05:33

> [...]
>
> Det ved jeg ikke....
> Jeg er nybegynder med stort "N"......
>
> Skal der mere til end ovenstående linie, og i så fald hvad??

Der skal ikke mere til en den der <embed>, den afspiller i loop,
er skjult (HIDDEN), og afspiller når dokumentet loades!

Mvh. Niels

Fra : Dennis Munding

Dato : 30-09-04 07:41

Det kan sagtens afspille musikken i et loop, men det validerer
ikke!!

> Der skal ikke mere til en den der <embed>, den afspiller i
loop,
> er skjult (HIDDEN), og afspiller når dokumentet loades!

Skal det ligge et bestemt sted i HTML'en, eller skal det ligge i
en ekstern *.js-fil??
(Du kan se, hvordan jeg har gjort på:
http://mundings-memorial.dk/test.html)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-09-04 21:45

Dennis Munding wrote:

> Det kan sagtens afspille musikken i et loop, men det validerer
> ikke!!

> Skal det ligge et bestemt sted i HTML'en, eller skal det ligge i
> en ekstern *.js-fil??

Jo, lav en embd.js:

document.write("<embed src='bgsound.mid' loop='true' autostart='true'
hidden='true'>")

.... og kald den fra et vilkårligt sted på siden med denne kode:

<script type="text/javascript" src="embd.js"></script>

NB, jeg kan ikke lide, at du vil skjule den. Stryg hidden='true' og sæt i
stedet en højde på: height='30'. Så kan man slukke for lyden, hvis man i
stedet ønsker at høre netradio eller spille en CD på computeren.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 01-10-04 16:50

Hej Erik!

> [...]
>
> .... og kald den fra et vilkårligt sted på siden med denne kode:
>
> <script type="text/javascript" src="embd.js"></script>

Mange tak for det! Det var lige den oplysning, jeg manglede....

> NB, jeg kan ikke lide, at du vil skjule den. Stryg hidden='true' og sæt i
> stedet en højde på: height='30'. Så kan man slukke for lyden, hvis man i
> stedet ønsker at høre netradio eller spille en CD på computeren.

I første omgang må jeg skuffe dig, men det kan være, at jeg på et senere
tidspunkt ændrer mening, og laver en "afbryder-knap" alligevel....

Med venlig hilsen

Dennis Munding
http://mundings-memorial.dk/
http://home1.stofanet.dk/Skovaa_Munding.dk/

PS: Jeg har ikke fået "auto-signatur" til at virke ordenligt - det eneste
der bliver skrevet i mine indlæg er "--".....?
Mit navn står godt nok under indlægget i oversigten, men der står ikke noget
i selve indlægget....?

PPS: Endnu engang tusind tak for hjælpen!!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-10-04 21:39

Dennis Munding skrev:

> PS: Jeg har ikke fået "auto-signatur" til at virke ordenligt -
> det eneste der bliver skrevet i mine indlæg er "--".....?

Så vidt jeg ved kan du som bruger af html.dk ikke fravælge eller
ændre den signatur der sættes i indlægget ("Vil du lære at kode
HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?" etc.)

Du kan godt indsætte nogle linjer før denne signatur (sidst i din
egen tekst) - men hvis du gør det vil du bryde retningslinjerne for
signaturer på usenet, og irritere en hel del af læserne til dine
indlæg.

Hvis du vil have din egen signatur, kan du skifte til et
newsprogram hvor du selv kan definere signaturen - fx Outlook
Express, Agent eller Dialog. Du kan også prøve om TDC's newsportal
- http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/ - giver mulighed for egne
signaturer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen