Generering af ordrenummer
Fra : Fedtmule

Dato : 24-09-04 10:29

Hej NG,

Jeg skal bruge et script som genererer et ordrenummer.

Jeg forestiller mig, at ordrenummeret skal bestå af eksempelvis
de sidste 3 cifre af brugerens (kundens) IP-nummer plus dato og
klokkeslet:

IP = 80.143.193.86
Dato = 24.09.04
Klokken = 11:30

- skulle så gi' følgende ordrenummer:

386-0924-1130.

På denne måde, må man formode at hvert eneste ordrenummer bliver
unikt.

Jeg har ledt bredt og længe (på google, scriptsearch osv.) men
ikke fundet noget brugbart.

I håbet om at en "derude" kender et sådan script, vil jeg blive
ovenud glad.

Pft. \ Fedtmule

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-09-04 11:47

Fedtmule <jean@fedtmules.dk> wrote in

> I håbet om at en "derude" kender et sådan script, vil jeg blive
> ovenud glad.

Du skal selv igang med at kode, den slags kan du ikke regne med at
finde færdigt.

Hvilke teknologier har du til rådighed ? (ASP, PHP, JSP ?)

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)