Bestem modtager ud fra input i form
Fra : Ukendt

Dato : 19-09-04 17:53

Hej

Jeg har en formside hvor jeg gerne vil lave det sådan at man kan vælge hvem
der skal modtage mailen.

Først en input:
<input type="hidden" name="recipient" value=modtager>

Og så en selectbox:
<select name="modtager" size="1">
<option selected>Vælg modtager</option>
<option value="modtager1@mail.dk">gert1</option>
<option value="modtager2@mail.dk">gert2</option>
<option value="modtager3@mail.dk">gert3</option>
</select>

Nogen der har en ide til hvordan jeg kan lave det?

Hilsen Gert Simonsen

Fra : Christian Hansen

Dato : 19-09-04 18:04

Gert Simonsen wrote:
> [...]
> <option value="modtager3@mail.dk">gert3</option>
> </select>
>
> Nogen der har en ide til hvordan jeg kan lave det?

Slet din hidden felt og omdøb din select til recipient :

<select name="recipient" size="1">

Mvh Christian

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-04 18:14

> Slet din hidden felt og omdøb din select til recipient :

YES....... sådan - hvor svært kan det være

Tusind tak for hjælpen Christian

Fra : Leif Neland

Dato : 20-09-04 18:41

Gert Simonsen wrote:
> [...]
> <option value="modtager3@mail.dk">gert3</option>
> </select>
>
> Nogen der har en ide til hvordan jeg kan lave det?

Hvis du på nogen mulig måde har adgang til formmail-scriptet, så lav valget
af den faktiske emailadresse der. Så du kun bruger et index i websiden.
Altså:
<select name="modtager" size="1">
<option selected>Vælg modtager</option>
<option value="1">gert1</option>
<option value="2">gert2</option>
<option value="3">gert3</option>
</select>

Og i scriptet:
if ($_POST["modtager"])==1 {$recipient=modtager1@mail.dk;}
osv.

Så opnår du 2 ting:
Modtageradressen kan ikke læses i kilden til websiden
Dit script kan ikke misbruges til at sende spam, ved at spammeren kalder dit
script fra sit eget script og selv angiver værdien af $recipent.

PS: Scriptet i eksemplet er i php, og kunne smartere laves med en case eller
et array; men dette viser princippet.

Leif