Javascript vs Ecmascript mimetype
Fra : Kristian Thy

Dato : 14-09-04 12:38

Jeg har hørt at Javascript er ved at blive standardiseret af ECMA som
Ecmascript. Er der nogen der ved om der er planer om at indføre en
mimetype der hedder text/ecmascript, og om den i så fald vil erstatte
eller bare være ligeværdig med text/javascript?

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt
http://home.att.net/~jbcole/humor/Microsoft_patents.htm

Fra : Stig Nygaard

Dato : 14-09-04 21:23

Hej Kristian

Kristian Thy wrote:
> [...]
> mimetype der hedder text/ecmascript, og om den i så fald vil erstatte
> eller bare være ligeværdig med text/javascript?

ECMAscript standardiserer *kernen* i scriptsproget, men ikke
browser-objekter som f.eks. window og document, m.fl. ECMAscript
erstatter derfor ikke JavaScript, man kan sige at JavaScript *bygger på*
ECMAscript. Jeg ved ikke om der findes en text/ecmascript mime-type, men
for almindelig webudvikling vil den som regel altså ikke være interessant.

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Kristian Thy

Dato : 14-09-04 22:29

Stig Nygaard uttered:
> [...]
> for almindelig webudvikling vil den som regel altså ikke være interessant.

Det lyder jo i og for sig ganske fornuftigt.

\\kristian