Vælge et billede fra et popwindow
Fra : Christian

Dato : 14-09-04 12:36

På en bestillingsformular skal man kunne vælge et billede.
linket "vælg billede" åbner et lille popup-window med 2 billeder.

Et klik på det ønskde billede skal så sætte det ønskede billede
ind i bestillingsformularen.

Hvordan kommunikere jeg mellem pop-window'et og det alm. window?

Jeg går udfra at man fx kan bruge javascript, hvilket jeg har
rimlig styr på.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Hansen

Dato : 17-09-04 13:58

Christian wrote:
> Hvordan kommunikere jeg mellem pop-window'et og det alm. window?

opener-objektet refererer til forældervinduet. hvis du eksempelvis skal
sætte src på et img tag fra din popup i forældervinduet, kan du gøre det
med opener.document.getElementById("billedid").src = "etellerandet";

så kræver det bare at du har et billede med id="billedid" i dit
forældervindue.

Mvh Christian