CC problem med konstante udfald efter opgr~
Fra : onix

Dato : 29-10-04 21:05

HEJ NG

Håber I kan hjælpe da CC support ikke har svaret mig endnu...........

Jeg har hidtil haft 1 mb download og 128 up, og det har kørt fint med mit
moden "Eicon Networks DIVA ADSL modem"

Jeg fik for en uge siden et venligt brev fra CC om at de ny tilbyder 2 MB på
min forbindelse til samme pris.....JUHU tænkte jeg da jeg læste brevet og
alligevel lidt bekymret over højere hastighed da jeg før har prøvet at boost
min adsl linie op til 2 MB og det har været en dårlig erfaring, da det så
sker at min adsl forbindelse bliver meget ustabil..........

DET var det der skete i dag da jeg opdagede de har gennemført opgraderingen
til 2 mb - nu er problemet følgende:

1) den tager ekstremt lang tid om at finde forbindelsen (modemet) den står i
lang tid og "blinker" indtil den for forbindelse med modem/nettet

2) når den så har fundet en modem forbindelse kommet den højest op op 1,6 mb
selvom jeg på papiret har fået 2 mb

3) det største problem er nu at når jeg går på nettet er forbindelsen
ekstrem ustabil - jeg kan være på i ca 3-5-8 minutter og så lukker
forbindelsen ned og så forsøger den at kalde op adskillige gange men modemet
forsøger at linke en forbindelse med adsl. Den melder fejl 619 !?

Har nogle af Jer kloge hovedet en ide om problemet ?

Skal jeg bede CC nedgradere mig til 1 mb og acceptere jeg ikke kan opnå
højere hastighed uden ustabilitet i høj grad ?

Kan det være mit modem det er galt med ? (bør man/jeg køre med router som
alle nu om stunder vist nok gør ?

Help............før jeg fik "gaven" fra CC med dobbel up på hastighed linien
bomstabil ! Nu er jeg ked af det fordi jeg har familie i udlandet jeg holder
kontakt med via MSN messenger og gisp.........nu kna jeg ikke kommunikere
med dem da jeg falder ud konstant.

Mvh og suk fra ONIX

Fra : Sune

Dato : 29-10-04 21:09

On Fri, 29 Oct 2004 22:05:16 +0200, "onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> wrote:

>Har nogle af Jer kloge hovedet en ide om problemet ?

Din linie er for dårlig.

>Skal jeg bede CC nedgradere mig til 1 mb og acceptere jeg ikke kan opnå
>højere hastighed uden ustabilitet i høj grad ?

Ja, bed evt. om 1.5mbit.

>Kan det være mit modem det er galt med ? (bør man/jeg køre med router som
>alle nu om stunder vist nok gør ?

Jeg tvivler.

PS:
Cybercity har interne nyhedsgrupper. (Kig evt. efter cybercity.xdsl og cybercity.help)

Mvh
Sune

Fra : Morten

Dato : 29-10-04 23:56

"Sune" <apr2003@tdcadsl.dk> wrote in message

> Ja, bed evt. om 1.5mbit.

Prøv at se om de ikke kan sende dig en af deres Cisco 667 routere, den er
noget bedre til at håndtere
dårlige linjer, havde selv boostet til 8 Mbit hvilket virkede fint med en
Cisco router, dog var den ikke
så glad for min nat tabel så jeg fik en Zyxel, hvilket gjorde at linjen ikke
kunne klemmes over 6 Mbit.

Nu har jeg så købt en Cisco 827 hvilket gør at jeg kan køre både hurtigt og
med en stor nat tabel.
Dog koster sådan en router en mindre formue.

--
Morten Birkelund