Router med indbygget adsl modem....?
Fra : Kasper

Dato : 29-10-04 11:27

Jeg skal ud og investere i en adsl router med indbygget adsl modem. Men når
jeg kigger på www.edbpriser.dk finder jeg kun produkter uden indbygget adsl
modem.

Jeg søger primært routere i den billige ende.

Nogen der har nogle forslag?

På forhånd tak.

--
Note. Husk at fjerne "FJERN" fra min mail adresse, hvis du skal kontakte
mig.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-10-04 11:56

"Kasper" <info@"FJERN"specdep.dk> crashed Echelon writing

> Jeg skal ud og investere i en adsl router med indbygget adsl modem.
> Men når jeg kigger på www.edbpriser.dk finder jeg kun produkter uden
> indbygget adsl modem.

> Nogen der har nogle forslag?

Wired, wireless, hvad kræver du af funktioner?

--
Bjarke Andersen

Fra : Kasper

Dato : 29-10-04 12:12

Wired eller wirelless er lige meget, bare den er billig - det er den
vigtigste faktor i denne omgang. Gerne under 1000,-

Jeg bor ikke i Danmark men Spanien, og hernede anvender de ikke dsl modemmer
og routere hver for sig - det hele sidder i en kombineret router/adsl modem.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-10-04 14:57

> Jeg bor ikke i Danmark men Spanien, og hernede anvender de ikke dsl
> modemmer og routere hver for sig - det hele sidder i en kombineret
> router/adsl modem.

Skal du have routeren til at fungere derned? Så må du komme med nogle mere
dybdegående specifikationer på hvordan ADSL i spanien er skruet sammen. Vi
kan sagtens anbefale dig ADSL modem baseret på om de vil virke på papiret
op mod danske udbydere, men har ingen jordisk chance for at vide hvilken
protokoller din ISP i spanien anvender.

--
Bjarke Andersen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 29-10-04 11:57

"Kasper" <info@"FJERN"specdep.dk> writes:

> Jeg skal ud og investere i en adsl router med indbygget adsl
> modem. Men når jeg kigger på www.edbpriser.dk finder jeg kun produkter
> uden indbygget adsl modem.

Jeg købte en Dlink 604+ med wireless og ADSL modem. Den fik jeg aldrig
til at virke med TDCs adsl, selv efter ganske ihærdige forsøg. Jeg endte
med at give op og købte en 604 'uden plus' og satte TDCs modem i stikket
igen.

Men jeg vil da ikke udelukke at du vil kunne bringe det til at virke

> Jeg søger primært routere i den billige ende.

Hvad er billigt? Jeg gav ~1.500 for 604+'eren.

--
Mikkel | Today is a good day. Not because anything wonderful
motortosse.dk | is happening, so much, but because my definition of

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-10-04 12:02

Mikkel Christensen <mikkel.christensen@gmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> igen.
>
> Men jeg vil da ikke udelukke at du vil kunne bringe det til at virke

Næppe, der er intet ADSL modem i de 2 routere du nævner. De er
Ethernet2Ethernet routere.

--
Bjarke Andersen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 29-10-04 12:05

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> writes:

> Mikkel Christensen <mikkel.christensen@gmail.com> crashed Echelon
> writing news:kkdlldpaj1k.fsf@rrnord.dk:
[Dlink 604+ / Dlink 604]

> Næppe, der er intet ADSL modem i de 2 routere du nævner. De er
> Ethernet2Ethernet routere.

Det mener Dlink ellers...:

http://www.dlink.dk/products/details.asp?Nr=275

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-10-04 14:55

> Det mener Dlink ellers...:
>
> http://www.dlink.dk/products/details.asp?Nr=275

Bahh my mistake, troede det var 604'eren blot med wireless.

--
Bjarke Andersen

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 29-10-04 12:33

Kasper" <info@"FJERN wrote:
> [...]
> indbygget adsl modem.
>
> Jeg søger primært routere i den billige ende.

Mogens.

Fra : BorreBoy

Dato : 30-10-04 08:09

"Kasper" <info@"FJERN"specdep.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> adsl
> modem.
>
> Jeg søger primært routere i den billige ende.

Jeg er meget glad for min Linksys WAG54G.