CC DL op igen
Fra : Towli

Dato : 26-10-04 10:11

Hey

Jeg har lige fået brev om at CC sætter min downstream op til 2.5 Mb uden
beregning, men stadig samme upstream på 128 (dvs 192)...

/T

Fra : H.S.

Dato : 26-10-04 12:31

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
> Hey
>
> Jeg har lige fået brev om at CC sætter min downstream op til 2.5 Mb uden
> beregning, men stadig samme upstream på 128 (dvs 192)...

Kanon, bare vi andre også får sådan et brev

Ps. FYI så får man automatisk 512 upstream, hvis CC leverer Internet via
TDC.
Fandt ud af det da jeg snakked med en supporter her den anden dag, og jeg
prøvede at måle efter, jeg betaler for en 2.048/128 men får reelt en
2.048/512 for samme pris, fordi CC er nødt til at levere internet via TDC ud
'på landet'.

Fra : Bo

Dato : 26-10-04 13:54

> [...]
> prøvede at måle efter, jeg betaler for en 2.048/128 men får reelt en
> 2.048/512 for samme pris, fordi CC er nødt til at levere internet via TDC

Ja jeg får 2048/512 fra CC via TDC men fik skam også brev om, at de nu ville
tilbyde mig 256 fremfor mine officiele 128 i upload... De kan åbenbart
heller ikke give mere end 2048 i download, når det er gennem TDC.

Fra : H.S.

Dato : 27-10-04 07:45

"Bo" <nomail@please.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilbyde mig 256 fremfor mine officiele 128 i upload... De kan åbenbart
> heller ikke give mere end 2048 i download, når det er gennem TDC.

Ja, det er sgu surt - har lige fået samme brev - tak for ingenting... :-/

Fra : H.S.

Dato : 28-10-04 14:16

> [...]
> tilbyde mig 256 fremfor mine officiele 128 i upload... De kan åbenbart
> heller ikke give mere end 2048 i download, når det er gennem TDC.

Jeg har lige snakket med CC, og fået dem til at sætte min forbindelse
'tilbage' fra 2048/256 til 2048/128 - så jeg nu kun skal betale 399,- om
måneden, i stedet for 429,- (jvf deres nye tilbud på www.cybercity.dk) Om
det er 256 eller 128 hos CC, kan jeg jo være ligeglad med, TDC giver mig
stadig de 512 up ) Men jeg sparer bare de 30 kroner om måneden

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-10-04 14:49

H.S. wrote:
> Kanon, bare vi andre også får sådan et brev
>
> Ps. FYI så får man automatisk 512 upstream, hvis CC leverer Internet via
> TDC.

Hvor gør det de henne? Er der en nem måde, hvorpå jeg kan
teste min forbindelse?

(Jeg fik i øvrigt selv brev, for et par dage siden, om at
min 256/128 bliver til en 512/128 samt 10 kr/md billigere).

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Per

Dato : 27-10-04 11:25

www.supportweb.dk har en internet test

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-10-04 16:31

Per wrote:

> www.supportweb.dk har en internet test

Google kan ikke finde den...
<
http://www.google.dk/search?as_q=&num=100&hl=en&btnG=Google+Search&as_epq=internet+test&as_oq=&as_eq=&lr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=supportweb.dk%2F&safe=off

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jacob

Dato : 29-10-04 23:58

http://www.supportweb.dk/service/speedtest/

Fra : Peter Knutsen

Dato : 30-10-04 03:05

Jacob wrote:
> http://www.supportweb.dk/service/speedtest/

Mange tak! Jeg kører i øvrigt et par procent hurtigere end
512 kbps (download)...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Hans

Dato : 01-11-04 00:01

Peter Knutsen wrote:

> Mange tak! Jeg kører i øvrigt et par procent hurtigere end
> 512 kbps (download)...

Den er for optimistisk. Den viser hos mig 255KB download i gennemsnit, og
jeg ved at min download ligger på 221KB.

Hans

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-10-04 17:55

H.S. <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev 2004-10-26:
> "Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse

> Kanon, bare vi andre også får sådan et brev
>
> Ps. FYI så får man automatisk 512 upstream, hvis CC leverer Internet via
> TDC.

Nej et gør man ikke. Din router viser at du trainer med 512 op mod centralen
men det bliver derefter nedsat til den korrekte hastighed.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : K.

Dato : 26-10-04 18:14

"Martin Schultz" <news2004@adsltips.invalid> wrote in message

> Nej et gør man ikke. Din router viser at du trainer med 512 op mod
> centralen
> men det bliver derefter nedsat til den korrekte hastighed.

Det er ikke korrekt.
Jeg har for nyligt fjernet routeren på en cybercity forbindelse, og
erstattet den med et modem.
Efter det var gjort testede jeg forbindelsen, med tdc's hastighedstest
(tdchasti.exe), og opdagede derved at forbindelsen var en 2048/512, og ikke
2048/128, som han betaler for. Jeg tjekkede også regningen for at være helt
sikker på at der kun blev betalt for 128 upload.

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 27-10-04 08:56

> Nej et gør man ikke. Din router viser at du trainer med 512 op mod
> centralen men det bliver derefter nedsat til den korrekte hastighed.

Ikke hvis man har mere end 512kbps downstream og det har de fleste jo
efterhånden.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Selcuk Kömürcü

Dato : 27-10-04 13:55

> [...]
> prøvede at måle efter, jeg betaler for en 2.048/128 men får reelt en
> 2.048/512 for samme pris, fordi CC er nødt til at levere internet via TDC

Er der nogen måde inden man bestiller man kan checke på om man får
forbindelsen via TDC? Så man kan være sikker på at få 512 i downstream.
Så ville jeg da gerne bestille en lavere downstream-hastighed når man
alligevel kan få 512 for 128-pris.
Jeg bor i Valby (København) hvis der nogen der tilfældigvis også har
Cybercity forbindelse i Valby og kan bekræfte/afbekræfte.

Hvor længe har i haft forbindelsen før i har fået det brev med at i bliver
opgraderet gratis.

/Selcuk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-10-04 14:50

"Selcuk Kömürcü" <isl29784nospam@tiscali.dk> wrote in message

> Jeg bor i Valby (København) hvis der nogen der tilfældigvis også har
> Cybercity forbindelse i Valby og kan bekræfte/afbekræfte.

Du kan være rimeligt meget sikker på at Cybercity levere med deres eget
udtyr i Valby.. Valby centralen er vist en af Danmarks største centraler.

Ellers kan man jo tjekke med telefonnummer, hvorefter cybercity vist skrive
de ikke kan levere 2,5Mbit eller de ikke kan levere 256/128 fordi udgifterne
er store.. for så er det nemlig en TDC central det leveres fra.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-10-04 19:23

> Du kan være rimeligt meget sikker på at Cybercity levere med deres eget
> udtyr i Valby.. Valby centralen er vist en af Danmarks største centraler.

Leverer CyberCity på eget udstyr, hvis kunden har ISDN?

--
Mvh. Jesper

Fra : Morten Davidsen

Dato : 27-10-04 20:19

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
De leverer ikke før du har opsagt dit ISDN såvidt jeg ved ...

/MD

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-10-04 22:38

"Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote in news:cll4aq$ql3$1@news.cybercity.dk:

> Jeg har lige fået brev om at CC sætter min downstream op til 2.5 Mb uden
> beregning, men stadig samme upstream på 128 (dvs 192)...

Samme her, min kammerat som allerede havde fået den opgradering for et år
siden har også lige fået brev. Han går så op i upstream hastighed fra 128-
256 - men fastholder downstream på 2.5mbit.

Så det er da meget rart at vide hvad man har i vente ;)

/Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Peter Anskjær

Dato : 27-10-04 14:36

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
> Hey
>
> Jeg har lige fået brev om at CC sætter min downstream op til 2.5 Mb uden
> beregning, men stadig samme upstream på 128 (dvs 192)...

Kan det betyde at der kommer et nyt tilbud, plejer det ikke at være i
forbindelse med tilbud at de er i "gavehumør"?

Mvh
Peter

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 28-10-04 13:54

Towli wrote:
> Hey
>
> Jeg har lige fået brev om at CC sætter min downstream op til 2.5 Mb uden
> beregning, men stadig samme upstream på 128 (dvs 192)...
>
> /T

fedt nok men hva med at Cybercity og gjorde det ved os med 4mbit hehe
at de gav os 4,5mbit uden ekstra beregning ;P

Hans Henrik Andersen