TDC contra Tele2
Fra : Jens Hansen

Dato : 23-10-04 11:17

Sidder med en 512/256 linie til ca. 430,- kr hos TDC. Den kører altid
perfekt. Jeg spiller meget over nettet, specielt racerspil.

Jeg ser Tele2 har gratis oprettelse i denne måned. Jeg kan hos dem få en
512/512 linie til kun 340,- kr. Det er 90,- billigere end den jeg har nu
hos TDC og har yderligere dobbelt upload hastighed. Jeg har faktisk meget
brug for de 256 mere i upload da jeg således bedre kan hoste LFS med 15
biler på banen af gangen.
Har længe villet have en upload ved TDC på 512, men prisen har ikke passet
mig.

Kan jeg roligt gå over til Tele2 eller hur? Min kammerat har Tele2 512/512
og klager aldrig, men han spiller heller ikke over nettet. Kører Tele2 ok?
Har læst lidt om i div. NG` er at kundeservice er elendigt hvis man har brug
for det.

På forhånd tak.
/Jens....

Fra : Martin Andersen

Dato : 23-10-04 11:44

Jens Hansen wrote:
> Sidder med en 512/256 linie til ca. 430,- kr hos TDC. Den kører altid
> perfekt. Jeg spiller meget over nettet, specielt racerspil.

Er det ikke 409 kr den koster ?

> [...]
> Har læst lidt om i div. NG` er at kundeservice er elendigt hvis man har brug

Har du været i kontakt med TDC's kundeservice ? Jeg har et par gange, er
kommet
i gennem med det samme og har fået kompetent hjælp.
Tænk på hvor godt du har det nu, din forbindelse fungerer perfekt,
regningerne
har de rigtige beløb, kundeservice er klar hvis du har brug for dem.

Det er da muligt at du vil få det ligeså godt hos Tele2, men du kan ikke
være sikker.
Er det værdt at skifte ? TDC er på vej med nogle ændringer, før nytår
kommer de
med IP-telefoni, og til januar vil de tilbyde 4Mbit/s til private. Måske
falder priserne
på de lavere hastigheder ?

Martin.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 23-10-04 13:58

Martin Andersen wrote:

> [...]
> kommer de
> med IP-telefoni, og til januar vil de tilbyde 4Mbit/s til private. Måske

Jeg tror ærlig talt ikke at TDC sætter priserne ned blot fordi de kan
tilbyde højere hastighed. Måske efter et halvt år når de ser at ingen
vil have produktet til den pris.

Mht. til Tele2 så har mine regninger nu altid stemt helt fint.
Kundeservice har været ok, men tekniker support har været delvist
uacceptabelt. Sysadm er dog aktiv på interne tele2 grupper og det synes
jeg er flot. Liniekvaliteten er bedre men der er stadig udfald en gang i
mellem (ikke når så slemt som det har været).

Da jeg havde ADSL hos TDC havde jeg dog meget sjældent problemer ud over
det månedlige problem med meget høj ADSL pris. Det problem er delvist
løst nu hvor Tele2 er en blevet seriøs ADSL udbyder.

Mht. mulighed for at spille så lytter Tele2 skam til kunderne og prøver
at løse problemet hvis det er muligt (ping tid til battle.net er f.eks.
blevet markant forbedret men stadig ikke lige så god som TDC's ping
tid). Ping tid til servere i DK er dog helt i orden.

Jeg var tæt på at skifte væk fra Tele2 men mine problemer blev løst
(næsten) og der var ingen anden udbyder som havde samme muligheder som
dem Tele2 tilbyder (ingen port blok, billigt at få flere ip-numre og
nemt at udnytte dem samt en lav pris). Jeg er dog ikke begrænset af port
blok men omvendt er det rart at vide at man kan bruge de programmer man
ønsker.

mvh Bernhard

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 24-10-04 10:00

> muligheder som
> dem Tele2 tilbyder (ingen port blok)

Njae..... port 25 indgående er nu lukket....

--
Michael
Husker du dit IMEI-nummer hvis mobilen bliver stjålet?

Fra : Bernhard Ege

Dato : 24-10-04 11:39

Michael Kjærsgård wrote:

> Njae..... port 25 indgående er nu lukket....

Well, det var jeg ikke klar over. Er det noget nyt?

mvh Bernhard

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 24-10-04 14:09

> Well, det var jeg ikke klar over. Er det noget nyt?

Det skal jeg ikke kunne sige... Har kun været kunde siden juni, men den
har i hvert fald været lukket siden da...

Fra : Michael

Dato : 27-10-04 07:08

Jeg har haft tele2 512/512 i et halvt år og spiller wolfenstein meget. Alt
virker perfekt :).

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 27-10-04 11:52

"Jens Hansen" <cow-one@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har læst lidt om i div. NG` er at kundeservice er elendigt hvis man har

Netop ved spil synes jeg godtnok at Tele2 halter meget - jeg har opgivet at
spille Counter-strike på alt andet end Tele2ADSL servere, så jeg ville ikke
skifte. De ugentlige 2-3 min. nedbrud i dagtimerne kan også godt være
irriterende når man arbejder hjemme.

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore i domænedelen for email

Fra : Jens Hansen

Dato : 27-10-04 18:15

Tror jeg har fundet ud af at, man ved hvad man har - og man ved ikke hvad
man får !.
Så TDC beholder mig lidt endnu, selvom deres priser efter min vurdering er
alt for høje sammenlignet med andre udbydere.

Tak fordi i gad svare