Internet forbindelse går død (CC)
Fra : Michael H

Dato : 22-10-04 05:54

Jeg har lige fået en 1,5/128 CC forbindelse med en Zyxel 650R router.
Den første uge kørte den fint og stabil, men nu her er den begyndt at dø
efter 1-2 time nogen gange mindre. Så slukker og tænder jeg routeren og så
kører det igen noget tid...
Nogen ideér hva der kan være galt? Det ender jo med at tænd/sluk knappen
bliver slidt op....
Michael

Fra : Jørgen

Dato : 22-10-04 06:32

Jeg har haft samme problem da jeg for ca. et ½ år siden fik CC og forsøgte
at kontakte CC support for hjælp, men de kunne ikke hjælpe mig.
Jeg løste mit problem ved at skifte nyt netkort i pc'en.

Fra : Dorph

Dato : 22-10-04 10:05

> [...]
> kører det igen noget tid...
> Nogen ideér hva der kan være galt? Det ender jo med at tænd/sluk knappen

Kendt problem med Z650R - ring til support så sender de dig nok
en ny router - lyder som det samme problem jeg havde for 2mdr siden.
Dog havde jeg også problemer med tilgang til webinterface i routeren.

Dorph

Fra : Morten Davidsen

Dato : 22-10-04 11:21

> [...]
> kører det igen noget tid...
> Nogen ideér hva der kan være galt? Det ender jo med at tænd/sluk knappen
Hmm .. når nettet går ned .. kan du så pinge routeren?
Hvis du kan det når nettet går ned, så tjek lige hvordan DSL-lampen lyser.
Hvis du kan pinge routeren og DSL-lampen lyser konstant,
så prøv at telnet til routeren på port 23023 > vælg menu 24 > 8
og skriv kommandoen "ip nat iface wanif0 st" og noter hvad den siger.

/MD

Fra : Michael H

Dato : 22-10-04 14:59

Tak for de gode tips, men tror selv jeg har fundet "fejlen"
Under NAT, havde jeg åbnet og forwarded for port 80, da jeg ville prøve at
køre lidt webserver,
nu har jeg så lukket den igen og nu har det kørt i over 9 timer (jubii ny
rekord)
Men ellers vil jeg da prøve nogle af de ting i skriver.
Det undre mig bare at jeg kan have den åben...
Michael

Fra : Brian Christensen

Dato : 23-10-04 23:15

> [...]
> kører det igen noget tid...
> Nogen ideér hva der kan være galt? Det ender jo med at tænd/sluk knappen

Havde også problemet, jeg havde tilsluttet min trådløse base direkte i samme
telefonstik som adsl'en var koblet til.
Efter jeg flyttede telefonen til skillefiltret, har jeg ikke haft problemer!