problemer med Tiscali highway og telefonen
Fra : Kristian Nygaard

Dato : 16-10-04 07:47

Hej.

jeg har fået en gør-det-selv pakke fra tiscali highway....
Det er sat op som der står i manunlen...
men tlf og internettet virker ikke sammen, modemmet laver støj på linien....
Delefilteret er på plads....

Kan nogle hjælpe.

Kristian

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-10-04 08:36

"Kristian Nygaard" <kristian.nygaard@SPAMget2net.dk> wrote in message
> [...]
> Det er sat op som der står i manunlen...
> men tlf og internettet virker ikke sammen, modemmet laver støj på

Nu hvor man ikke lige har en manual at kigge i, ved man jo ikke hvad der
skulle stå i den...

Men som det plejer at være med en gør det selv løsning, kan man kun bruge et
telefonstik, og alle andre telefoner skal derefter sidde efter
skillefilteret,

Fra : Sørensen

Dato : 16-10-04 17:06

"Kristian skrev i
> Det er sat op som der står i manunlen...

Det tvivler jeg på!, Du er klar over at det kun er den telefon der sidder i
det specielle stik ved filtret der vil virke ?

vh.
Sørensen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 16-10-04 17:26

> [...]
> Det er sat op som der står i manunlen...
> men tlf og internettet virker ikke sammen, modemmet laver støj på

Som de andre siger, er der kun ét stik, som virker efter installationen (og
du skal helst installere det i det første telefonstik i huset, det såkaldte
monopolskillepunkt.)

Undersøg, om du har sat det op sådan. Er der stadig støj, så kontakt
supporten. Det er selvfølgelig også muligt, at skillefilteret er defekt. Er
dette tilfældet, vil det selvfølgelig blive byttet til et nyt.

--
Mvh. Jesper

Fra : Kristian Nygaard

Dato : 17-10-04 20:18

Hej.
Jeg har sat alle mine telefoner i "telefon-stikket" i delefilteret. Så det
skulle være sat op efter manualen.
Jeg har selv tænkt på om det kunne være at delefilteret var defekt. For det
filtrerer ihvertfald ikke alle datasignalerne væk.
Internettet kører fint der ud af.
Der er vel ikke en smart måde at tjekke om delefilteret er defekt på? Hvad
ved jeg.

Jeg prøver at ringe til Tiscali imorgen.

mvh
Kristian

Fra : Cubus

Dato : 20-10-04 20:57

"Kristian Nygaard" <kristian.nygaard@SPAMget2net.dk> skrev

> jeg har fået en gør-det-selv pakke fra tiscali highway....
> Det er sat op som der står i manunlen...
> men tlf og internettet virker ikke sammen, modemmet laver støj på linien....
> Delefilteret er på plads....

Jeg noterede mig i dag, at de medleverede telefonkabler fra
Tiscali, der ved en teknikerinstallation skal forbinde KAP-stik
og skillefilter og skillefilter og modem, kun har to ledere.
Telefonsignalet sendes derfor ikke retur til KAP-stikket og
øvrige stik i hytten, hvis dette 2-leder kabel benyttes.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/