Er det muligt?
Fra : wolle

Dato : 28-10-04 21:10

Hej

De tilbyder snart internetopkobling i den boligforening jeg bor i, men det
er med max 256 kbps i upload. Den hurtigste opkobling de vil tilbyde kommer
til at hedde 10240/256 kbps, men er det overhovedet muligt at udnytte den
download med så lidt i upload?

Mvh
Jens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-10-04 08:47

wolle skrev:

>er med max 256 kbps i upload. Den hurtigste opkobling de vil tilbyde kommer
>til at hedde 10240/256 kbps

Det har jeg hos Stofanet.

>men er det overhovedet muligt at udnytte den download med så lidt i upload?

Ja. Hvad skulle problemet være?

--
Bertel

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 29-10-04 10:03

> Det har jeg hos Stofanet.

> Ja. Hvad skulle problemet være?

Problemet er vel at for hver pakke man modtager skal man også sende en
acknowledge pakke tilbage. Så der er vel en max forhold mellem upload og
download. I dette tilfælde er forholdet 40:1. En acknowledge pakke er nok
ikke ret stor men hvor stor en den egentlig ?

Niels Dybdahl

Fra : Christian Iversen

Dato : 29-10-04 10:30

Niels Dybdahl wrote:

> [...]
> download. I dette tilfælde er forholdet 40:1. En acknowledge pakke er nok
> ikke ret stor men hvor stor en den egentlig ?

Ikke bare det, men man skal også "bestille" trafik. Nogle HTTP GET, FTP GET
og andre protokolfunktioner kan hurtigt spise 256 kbps upload hvis man skal
have 10mbps ned. (uden at have prøvet at regne det ud..)

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-10-04 10:47

Christian Iversen skrev:

>Ikke bare det, men man skal også "bestille" trafik. Nogle HTTP GET, FTP GET
>og andre protokolfunktioner kan hurtigt spise 256 kbps upload hvis man skal
>have 10mbps ned. (uden at have prøvet at regne det ud..)

Der er ikke tale om 10 mbps, men kun 1. Jeg har aldrig haft
problemer med kun at hente.

Derimod kan det begrænse hentehastigheden ret drastisk hvis jeg
først sætter systemet til at sende for fuld kraft, f.eks. FTP til
mine webhoteller, og derefter starter et større download. Men det
er sjældent jeg gør sådanne to ting samtidig.

--
Bertel

Fra : wolle

Dato : 29-10-04 11:10

"Bertel Lund Hansen" skrev i en meddelelse

> Der er ikke tale om 10 mbps, men kun 1. Jeg har aldrig haft
> problemer med kun at hente.

Det jeg snakker om er 10240/256 altså en 10mbit i download, grunden til at
jeg spørger er at jeg har hørt at hvis man bestiller Cybercity's 2048/128 så
får man 2048/192 da 128 i upload er for lidt til 2048. Derfor undrer det mig
lidt hvis en 10 mbit i download kan nøjes med 256 i upload.

Mvh
Jens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-10-04 13:08

wolle skrev:

>Det jeg snakker om er 10240/256

Undskyld, jeg overså nullet.

--
Bertel

Fra : Christian Iversen

Dato : 29-10-04 13:53

Bertel Lund Hansen wrote:

> Der er ikke tale om 10 mbps, men kun 1. Jeg har aldrig haft
> problemer med kun at hente.

Undskyld mig? "10240/256"... eller var det en fejl fra Wolles side?

> [...]
> mine webhoteller, og derefter starter et større download. Men det
> er sjældent jeg gør sådanne to ting samtidig.

...og hvis man endelig vil gøre det, kan man med fordel bruge QoS.

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : wolle

Dato : 29-10-04 14:35

"Christian Iversen" skrev i en meddelelse

> Undskyld mig? "10240/256"... eller var det en fejl fra Wolles side?

Nej det var ikke en fejl.
Du kan se det på denne http://www.sbb-net.dk under internet.

Mvh
Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-10-04 10:31

"wolle" <REMOVEMEjenma@get2net.dk> wrote in message

> Nej det var ikke en fejl.
> Du kan se det på denne http://www.sbb-net.dk under internet.

Ja det ser det jo ud til....

Men prøv at høre dem ad hvorfor de lige kun har valgt 256Kbit i upload.. Det
er jo nok fordi de ikke ved at man bruger upload når man downloader... Men
ellers er det rent ud for at slippe for at nogen kan downloade fra mange
steder samtidigt og opnå 10Mbit i download hvem ved.. Det kan jo nok godt
lade sig gøre sådan liige på stregen at få 10Mbit i download ved 256Kbit
up...

jeg mener jeg kunne få ca. 6mbit via Satellit via 128Kbit ISDN

Fra : Stronger

Dato : 01-11-04 06:22

Med henvisning til debatten i denne tråd, har det vakt min nysgerrighed.

Jeg har en Stofa 2048/256 kbits - og er der noget man kan gøre for en
hurtigere download, altså således forholdet mellem up- og download (under
download) bliver optimalt?

.....eller om man bedre kan udnytte hastigheden ved almen surf, når man evt.
henter store grafiske sites.

Eks. synes jeg ikke der er den store forskel på min tidligere 1Mbit
forbindelse 1024/256 og min nuværende 2Mbit, når jeg surfer og henter tunge
sites med meget grafik.

Derimod kan jeg godt se forskellen når jeg eks. downloader en fil.
Mit OS er Win XP Pro SP2

På forhånd tak for svar.

Mvh
stronger