Langsomme TDC kontordamer
Fra : Olesen

Dato : 28-10-04 17:48

Fra : Peter Anskjær

Dato : 28-10-04 18:38

> CyberCity formåede at svare på mine
> mails inden for en time de fleste
> gange, hvilket gav en personlig
> og seriøst fornemmelse at være
> kunde hos dem.
>
> TDC er mig bekendt ret ligeglade
> hvilket jeg kunne leve med, hvis
> deres pris kunne matche konkurrenterne.

Jeg har dårlig erfaring med at korrespondere via email, af en eller anden
grund har jeg fornemmelsen af at det godt kan tage langt tid før en mail
rammer den rigtige person i et stort foretagende. Derimod synes jeg at man
meget hurtigt kan få kontakt til en medarbejder hos tdc, noget hurtigere end
hos cc.

Så mit råd er; prøv at ringe til tdc i stedet.

Mvh
Peter

Fra : Peter T.

Dato : 28-10-04 20:05

Olesen leverede følgende historie fra de varme lande:

> Skrev igår til TDC WebSpeed for
> at melde flytning.
>
> Alt foregik vha. alm. høflig mail,
> men jeg har intet hørt endnu.

Ingen overraskelse. Mange gange fornemmer jeg at mange firmaer
nedporioriterer emails, og derfor benytter jeg altid telefonen -
naturligvis medmindre jeg ikke kan kontakte et firma på andre måder end med
email. På den måde føler jeg mig ret sikker på, at jeg får det igennem,
som jeg henvender mig for.

--
"Jeg nøjes med mine 2x 2.5m2 til hver højttaler og det syntes jeg
lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede

Fra : Martin

Dato : 29-10-04 09:20

> ... og derfor benytter jeg altid telefonen -

Problemet med det er bare, at f.eks. firmaer som Tiscali synes det er
fantastisk når de bringer ventetiden på deres telefonkundeservice ned på
8 minutter, jvf. post her i NG 6/10. Der er sgu da ingen der gider vente
8 minutter på at tale med en servicemedarbejder. Forestil jer, at hver
gang i ringede til nogen, så skulle i vente 8 minutter ... NOT!

Som forbruger sidder man jo med problemet, at man ikke aner hvilken
ventetidspolitik, det selskab, man ringer til, har og hvor lang deres
faktisk ventetid er. Derfor er det lettere at bruge emails. Jeg venter
hellere 1 time på et mailsvar, hvor jeg i mellemtiden kan koncentrere
mig om andre ting, end jeg venter 8 minutter på at få en person i røret,
som i mange tilfælde bare stiller mig videre til andre afdelinger, til
tider temmelig tilfældigt, hvor jeg også risikere at skulle vente.

Hermed intet sagt om TDCs eller Cybercitys telefonservice, blot at mange
firmaer har en lousy telefonservice og at man ikke på forhånd kan vide,
hvor god deres service er. Dette gælder naturligvis også for emails.

Mvh.
Martin

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 29-10-04 11:05

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Peter T."
<pinoc10@hotmail.GEBIScom> mumbled in
> [...]
> måder end med email. På den måde føler jeg mig ret sikker på,
> at jeg får det igennem, som jeg henvender mig for.

Jeg har lige opgivet TDC i en samlet ordre på mobil datatrafik
og (mobil)telefoni! Først ringede jeg til dem - lige da de havde
reklamen om FlexMobil - da det måske var den løsning jeg skulle
bruge. Men ingen havde hørt om reklamen og efter at: blive
stillet om til ikke-eksisterende numre, ringe op igen, stillet
om til (inkompetente) medarbejdere, som stiller om til ikke-
eksisterende numre opgav jeg til sidste ævret efter en halv time!

Dagen efter fandt jeg så deres reklame på deres hjemmesiden og
finder to e-mail adresser, som jeg sender en beskrivelse af mit
problem til (samt en lille (pænere) formuleret beskrivelse af
min oplevelse med telefonen) - hvorefter den ene mail bouncer!!!

Jeg sender så en lettere spydig mail til den anden adresse igen
og får en mail tilbage hvor der står at jeg ville blive kontaktet
i løbet af en uge (Sonofon lovede kontakt inden 48 timer - og
smukke og kompetente Mia (vi har allerede holdt møde) ringede
inden der var gået 24!).

Nu er der gået to uger og jeg har stadig ikke hørt fra TDC!!!

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *

Fra : Peter T.

Dato : 29-10-04 14:55

Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump) leverede følgende historie
fra de varme lande:

> Nu er der gået to uger og jeg har stadig ikke hørt fra TDC!!!

Klart. En telefoni- og internetudbyder må helst ikke kunne blive kontaktet
via de produkter, de selv sælger. Har du prøvet at sende et almindeligt
brev? :)

Fra : Ib

Dato : 04-11-04 16:44

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message

<...>
--
> [...]
> lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede
> 2000 kr. kabler ville ændre min indstilling til lyden for altid."

Egentlig kun en kommentar til kablerne:

2x2,5m^2 ledninger med parallelle leder fylder ca. 1,6 m i bredden og 80
cm i højden og vægten er 44,5 tons pr. løbende m (vægtfylde 8,9 g/cm^3).
Ledninger (til husbehov) angives i mm^2.

Ib

Fra : Peter Anskjær

Dato : 04-11-04 17:56

"Ib" <ib_aagaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> cm i højden og vægten er 44,5 tons pr. løbende m (vægtfylde 8,9 g/cm^3).
> Ledninger (til husbehov) angives i mm^2.

Nu har jeg ikke været ude i de store udregninger, men som jeg ser det må
2x2,5m^2 fylde minimum 2,2m på hver led såfremt ledernes tværsnit er
kvadratisk, mere hvis de ikke er. Men mon ikke det er pga forvirringen
mellem m^2 og mm^2 at citatet står i en signatur?

Mvh
Peter

Fra : Ib

Dato : 05-11-04 13:21

"Peter Anskjær" <peter@_fjern_dette_nskjaer.dk> wrote in message
> [...]
> er kvadratisk, mere hvis de ikke er. Men mon ikke det er pga
> forvirringen mellem m^2 og mm^2 at citatet står i en signatur?

Lad os starte bagfra:
Jo, sikkert! Det var kun for at belyse konsekvenserne for en
etageadskillelse at jeg reagerede på udsagnet.

Normalt er ledninger cirkulære i tværsnit: Areal (A)=2*Radius (R)* PI=
Diameter (D)*PI
PI=3,141593
D=A/PI=2,5m^2/PI=0,795 m pr. leder, hertil skal lægges isolation.
Hvis lederen er kvadratisk er sidelængden = 2,5^0.5 = 1,58 m.

Mvh
Ib

Fra : Peter Anskjær

Dato : 06-11-04 00:37

> [...]
> D=A/PI=2,5m^2/PI=0,795 m pr. leder, hertil skal lægges isolation.
> Hvis lederen er kvadratisk er sidelængden = 2,5^0.5 = 1,58 m.

Hej Ib
Jeg må med det samme indrømme at jeg har skrevet forkert, jeg skrev at
kablerne minimum må fylde 2,2m såfremt ledernes tværsnit er kvadratiske, der
skulle have stået kablernes tværsnit, altså såfremt lederne er rektangulære
og stillet ved siden af hinanden har et kvadratisk tværsnit.
Jeg er klar over at kabler normalt har runde ledere, men når vi går op i den
størrelse er der vist ingen normal.
Nu til udregningerne, jeg tror du blander areal og omkreds sammen, du får
diameteren til at have enhed m^2.
Hvis vi antager hver leder er rund bliver diameteren 1,78m pr leder.

Jeg har set bort fra isolering da jeg ikke antager nogle skal bruge kablerne
og det derfor ikke er interessant hvor mange mm isolering man vælger.

Mvh
Peter

Fra : Peter T.

Dato : 06-11-04 08:56

Ib leverede følgende historie fra de varme lande:

> [...]
> cm i højden og vægten er 44,5 tons pr. løbende m (vægtfylde 8,9 g/cm^3).
> Ledninger (til husbehov) angives i mm^2.

Det bed jeg også mærke i bagefter, jeg havde indsat citatet i min signatur.
Den primære pointe er egentlig, at kablerne var tilspillede (hvordan
tilspiller man kabler?)! Men ok - jeg har så fået dobbeltkonfetti i min
signatur, og det ærgrer mig nu ikke. :)

Fra : Bruno Christensen

Dato : 29-10-04 16:03

On Fri, 29 Oct 2004 10:05:13 +0000 (UTC), Andrew Engels Rump (formerly Leif
Andrew Rump) wrote:

> og
> smukke og kompetente Mia (vi har allerede holdt møde) ringede
> inden der var gået 24!).

Inviter hende ud at spise, hvis du ikke allerede har gjort det :_)
--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 30-10-04 21:03

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Bruno Christensen
<news@lphund.dk> mumbled in
> Inviter hende ud at spise, hvis du ikke allerede har gjort det :_)

Nu er udseende jo ikke de eneste. Desuden er jeg gift og har en
dejlig søn og endnu en på vej og forøvrigt har hun en anden!
Men det var mere Sonofon reklamen jeg tænkte på - den lyver ikke!

Andrew