Har en IP, mangler email tildelt til IP
Fra : Mathias

Dato : 23-10-04 10:50

Hej alle.

Jeg hoster en gæstebog, men har en bruger der ofte skriver "hade breve".
Han har nu skrevet fem beskeder med to forskellige IPer, begge starter
med de samme to første numre.
Jeg søger en mulighed, hvorpå jeg enten manuelt eller automatisk med ASP
kan finde emailen, der er tildelt til en af disse emails, eller sådan
så jeg kan finde vedkommendes udbyders abuse-email-adresse.

FUT: dk.edb.internet.udbydere

På forhånd tak.
--
Mvh. Mathias | @: mathias
Registrered Linux user #369699 (http://counter.li.org) @ mrside

Fra : F.Larsen

Dato : 23-10-04 15:21

"Mathias" <nntp@mrside.dk> wrote in message
> Jeg søger en mulighed, hvorpå jeg enten manuelt eller automatisk med ASP
> kan finde emailen, der er tildelt til en af disse emails, eller sådan
> så jeg kan finde vedkommendes udbyders abuse-email-adresse.

Du kan ikke finde e-mail automatisk da der ikke per automatik er tilknyttet
nogen bestemt e-mail adresse til en IP adresse.

Men du kan lave en tracert og på den måde finde ud af hvilken udbyder IP
hører hjemme hos og så klage til deres abuse afdeling. En anden mulighed er
at slå IP op her:
http://www.checkdomain.com/

abuse afdelings email finder man bedst på udbyderes hjemmeside - men den er
ofte abuse@udbyder.xxx

--
Flemming

Fra : Mathias

Dato : 24-10-04 17:53

Saturday 23 October 2004 16:20 sagde F.Larsen noget à la dette i
dk.edb.internet.udbydere:

> "Mathias" <nntp@mrside.dk> wrote in message
>
> Du kan ikke finde e-mail automatisk da der ikke per automatik er
> tilknyttet nogen bestemt e-mail adresse til en IP adresse.
Passer det nu også?
Jeg har engang været inde på et community, hvor der stod noget à la:
- I will use xxxx@yyyy.zz (altså, ens "rigtige" email) as my email and
get a Plus Membership
- I will use another email and get a basic member

Det prøver jeg!

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 25-10-04 14:37

Mathias skrev:
> Passer det nu også?

Kort og godt: ja.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Fra : Mathias

Dato : 27-10-04 19:10

Monday 25 October 2004 15:36 sagde Søren C. Fischer noget à la dette i
dk.edb.internet.udbydere:

> Kort og godt: ja.

Læs resten af mit indlæg
Hvordan kunne den side så læse min email?

Fra : ASKF

Dato : 28-10-04 00:58

Mathias ytrede sig i <wvRfd.60522$Vf.2885522@news000.worldonline.dk> med
dette:

>Monday 25 October 2004 15:36 sagde Søren C. Fischer noget à la dette i
>dk.edb.internet.udbydere:

>Læs resten af mit indlæg
>Hvordan kunne den side så læse min email?

Stod sikkert i en cookie som var oprettet af et andet site du havde
besøgt og givet oplyst din email hos.

Derfor er det en god ide at bede sin browser om ikke at returnere
cookies til andte sites end det som opretter den.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Mathias

Dato : 01-11-04 22:31

Thursday 28 October 2004 01:58 sagde ASKF noget à la dette i
dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
>
> Derfor er det en god ide at bede sin browser om ikke at returnere
> cookies til andte sites end det som opretter den.

Hmm har du nok ret i - faktisk var det ikke min egen pc jeg opdagede det
hos, men du har ret...

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 25-10-04 07:51

> ... eller sådan
> så jeg kan finde vedkommendes udbyders abuse-email-adresse.

Prøv: http://www.fr1.cyberabuse.org/whois/?page=whois_server. Den giver
abuse-email-adressen.

Niels Dybdahl