/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Dansk newsleverandør???
Fra : Ole Stigaard


Dato : 13-10-04 12:20

Jeg har internet gennem et bolignetværk, og vores internetleverandør har
desværre ikke nogen ordentlig news-service. Jeg søger derfor en newsserver
som også fører binære grupper, tekstgrupperne henter jeg fra sunsite. Da
jeg betaler 10,- pr. gigabyte international trafik og kun 1,- for dansk
trafik, ville det jo være skønt at man ikke skulle til udlandet for at
finde en...
Er jeg helt ude i hampen med mit ønske, eller findes den mulighed?

Mvh Ole S
--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet
news'snabel-a'stigaard'prik'net

 
 
Kim (14-10-2004)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 14-10-04 06:03

"Ole Stigaard" <spam1@stigaard.net.invalid> skrev
> Jeg har internet gennem et bolignetværk, og vores internetleverandør har
> desværre ikke nogen ordentlig news-service.

Hvilken internetleverandør er det ?

Mvh Kim



Bjarke Hansen (14-10-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 14-10-04 10:01

"Kim" <No@SpaM.dk> wrote in message news:2t6fi5F1ni2anU1@uni-berlin.de...
> "Ole Stigaard" <spam1@stigaard.net.invalid> skrev
>> Jeg har internet gennem et bolignetværk, og vores internetleverandør har
>> desværre ikke nogen ordentlig news-service.
>
> Hvilken internetleverandør er det ?

mit gæt er at det er jay.net



Ole Stigaard (14-10-2004)
Kommentar
Fra : Ole Stigaard


Dato : 14-10-04 13:24

On Thu, 14 Oct 2004 11:01:09 +0200, Bjarke Hansen
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> "Kim" <No@SpaM.dk> wrote in message news:2t6fi5F1ni2anU1@uni-berlin.de...
>> "Ole Stigaard" <spam1@stigaard.net.invalid> skrev
>>> Jeg har internet gennem et bolignetværk, og vores internetleverandør
>>> har
>>> desværre ikke nogen ordentlig news-service.
>>
>> Hvilken internetleverandør er det ?
>
> mit gæt er at det er jay.net
>

[tadaa.wav] rigtigt gættet. I øjeblikket kan man ikke engang poste gennem
deres newsserver. Jeg gætter på, at 'man' ikke prioriterer de services, de
ikke opkræver betaling for. F. eks. fungerer deres webbrugerflade (hvor
man bla. skal betale dem!?) kun i udvalgt browser på udvalgt
operativsystem. De skriver selv, at de lever op til w3c's standard, men
sidst jeg kørte siden gennem validatoren konstaterede den omkring 30
uoverenstemmelser...

Men har I noget bud på en seriøs newsleverandør med peering i DIX?

Ole



--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet
news'snabel-a'stigaard'prik'net

Jens Kristian Søgaar~ (14-10-2004)
Kommentar
Fra : Jens Kristian Søgaar~


Dato : 14-10-04 13:40

Hej Ole,

> Men har I noget bud på en seriøs newsleverandør med peering i DIX?

Hvorfor er det vigtigt med DIX-peering?

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/




Thomas Corell (14-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Corell


Dato : 14-10-04 13:37

Jens Kristian Søgaard wrote:
> Hej Ole,
>
>> Men har I noget bud på en seriøs newsleverandør med peering i DIX?
>
> Hvorfor er det vigtigt med DIX-peering?

Jeg vil gætte på at det skyldes prisen på trafikken hos Ole's udbyder.

--
Don't waste space

Kim (14-10-2004)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 14-10-04 16:15

"Ole Stigaard" <spam1@stigaard.net.invalid> skrev
>> mit gæt er at det er jay.net
>>
>
> [tadaa.wav] rigtigt gættet.

Vi har et lignende problem i vores boligforening.
Vi har nu telelet.dk hvor dansketelecom.com skal
leverer news. Det har bare ikke virket i flere uger nu
samt vi heller ikke har adgang til binære grupper.
Og jeg har gjort opmærksom på det op til flere
gange til alle respektive personer i telelet, FSB
vores boligforening, dansketelecom.com, bestyrelsen
i vores boligforening, der sker bare ikke en skid.

Mvh Kim



Lars L. Christensen (18-10-2004)
Kommentar
Fra : Lars L. Christensen


Dato : 18-10-04 10:10

"Kim" <No@SpaM.dk> wrote in news:2t7jdpF1t843dU1@uni-berlin.de:

> "Ole Stigaard" <spam1@stigaard.net.invalid> skrev
>>> mit gæt er at det er jay.net
>>>
>>
>> [tadaa.wav] rigtigt gættet.
>
> Vi har et lignende problem i vores boligforening.
> Vi har nu telelet.dk hvor dansketelecom.com skal
> leverer news. Det har bare ikke virket i flere uger nu
> samt vi heller ikke har adgang til binære grupper.
> Og jeg har gjort opmærksom på det op til flere
> gange til alle respektive personer i telelet, FSB
> vores boligforening, dansketelecom.com, bestyrelsen
> i vores boligforening, der sker bare ikke en skid.
>

Danske Telecoms newsserver har været kørende fejlfrit siden d. 22.
september. Prøv eventuelt at hente listen over grupper én gang til.

mvh
Lars Christensen

Kim (18-10-2004)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 18-10-04 15:50

"Lars L. Christensen" <llc@dansketelecom.com> skrev
> Danske Telecoms newsserver har været kørende fejlfrit siden d. 22.
> september. Prøv eventuelt at hente listen over grupper én gang til.

Yea det virker vist nu...
Men kan du måske så også fortælle mig hvorfor
os betalende kunder ikke kan få leveret binære
grupper gennem news.dansketelecom.com ?

Hvorfor dansketelecom.com vil lege poilitimand
overfor deres brugere ved at bestemme hvad de
må have af muligheder på nettet ?

Jeg mener hvis man ville lave noget ulovligt
så er det jo ikke noget problem, og os almindelige
brugerer bliver så straffet på bekostning af nogle
enkelte nørder der ikke begår sig etisk korrekt på
nettet.

Den forbuds-politik forstår jeg ikke..?

Mvh kim



Lasse Jarlskov (18-10-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Jarlskov


Dato : 18-10-04 18:56

On Mon, 18 Oct 2004 16:49:40 +0200, "Kim" <No@SpaM.dk> wrote:

>Men kan du måske så også fortælle mig hvorfor
>os betalende kunder ikke kan få leveret binære
>grupper gennem news.dansketelecom.com ?

Det er formentlig fordi det ikke er til at lave en ordentlig binær
newsserver for menneskepenge.


/Jarlskov

Kim (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 20-10-04 10:28

"Ole Stigaard" <spam1@stigaard.net.invalid> skrev
> Jeg søger derfor en newsserver
> som også fører binære grupper, Er jeg helt ude i hampen med mit ønske,
> eller findes
> den mulighed?

Hey fik du et svar vedr. de binære grupper ?

--
Mvh Kim



Ole Stigaard (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Ole Stigaard


Dato : 20-10-04 10:56

On Wed, 20 Oct 2004 11:28:07 +0200, Kim <No@SpaM.dk> wrote:

> "Ole Stigaard" <spam1@stigaard.net.invalid> skrev
>> Jeg søger derfor en newsserver
>> som også fører binære grupper, Er jeg helt ude i hampen med mit ønske,
>> eller findes
>> den mulighed?
>
> Hey fik du et svar vedr. de binære grupper ?

Nej, desværre. Det lader ikke til at der er nogen danske newsudbydere med
binære grupper udenfor de lukkede udbyderservere :(

Ole S

--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet
news'snabel-a'stigaard'prik'net

Bruno Christensen (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 20-10-04 15:36

On Wed, 20 Oct 2004 11:55:43 +0200, Ole Stigaard wrote:

> Nej, desværre. Det lader ikke til at der er nogen danske newsudbydere med
> binære grupper udenfor de lukkede udbyderservere :(

Næh, binære NG er betalingstingester. Du kan prøve at kigge her:

http://www.usenetserver.com

Så vidt jeg ved er der ikke danske betalingsservere.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Ole Stigaard (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Ole Stigaard


Dato : 20-10-04 16:08

On Wed, 20 Oct 2004 16:35:35 +0200, Bruno Christensen <news@lphund.dk>
wrote:

> On Wed, 20 Oct 2004 11:55:43 +0200, Ole Stigaard wrote:
>
>> Nej, desværre. Det lader ikke til at der er nogen danske newsudbydere
>> med
>> binære grupper udenfor de lukkede udbyderservere :(
>
> Næh, binære NG er betalingstingester. Du kan prøve at kigge her:
>
> http://www.usenetserver.com
>
> Så vidt jeg ved er der ikke danske betalingsservere.

Pointen var desværre at finde en server i Danmark da jeg ellers kommer til
at betale 900% mere for trafikken... Jeg har skam ikke noget imod at
betale for tjenesten, men hvis jeg både skal betale 1 USD eller EUR pr.
gigabyte og så derefter 10 DKK for trafikken, bliver det til lidt for
meget i længden!

Ole S



--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet
news'snabel-a'stigaard'prik'net

Kim (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 21-10-04 08:49

"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev
> On Wed, 20 Oct 2004 11:55:43 +0200, Ole Stigaard wrote:
>
>> Nej, desværre. Det lader ikke til at der er nogen danske newsudbydere med
>> binære grupper udenfor de lukkede udbyderservere :(
>
> Næh, binære NG er betalingstingester. Du kan prøve at kigge her:
>
> http://www.usenetserver.com
>
> Så vidt jeg ved er der ikke danske betalingsservere.

Nå, hvad så med alle de udbydere de leverer
binære NG til deres kunder ?

Men det gør de åbenbart kun til deres egne
kunder som er koblet op via dem selv ?

Mvh Kim



Bruno Christensen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 21-10-04 09:18

On Thu, 21 Oct 2004 09:49:06 +0200, Kim wrote:

> "Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev
>>
>> Så vidt jeg ved er der ikke danske betalingsservere.
>
> Nå, hvad så med alle de udbydere de leverer
> binære NG til deres kunder ?
>
> Men det gør de åbenbart kun til deres egne
> kunder som er koblet op via dem selv ?
>
Nemlig, det er kun "egne kunder" der kan koble op til de danske
nyhedsservere, du kan ikke købe adgang til en nyhedsserver i Danmark.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Henrik K Hansen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 21-10-04 13:49

Bruno Christensen, du skrev:

> Nemlig, det er kun "egne kunder" der kan koble op til de danske
> nyhedsservere, du kan ikke købe adgang til en nyhedsserver i Danmark.

Hvis prisen er rigtig, kan vi da godt finde ud af noget med min
Hamster.

Ole Stigaard (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Ole Stigaard


Dato : 21-10-04 14:51

On Thu, 21 Oct 2004 14:49:25 +0200, Henrik K Hansen
<henrik-k-hansen@despammed.com> wrote:

> Bruno Christensen, du skrev:
>
>> Nemlig, det er kun "egne kunder" der kan koble op til de danske
>> nyhedsservere, du kan ikke købe adgang til en nyhedsserver i Danmark.
>
> Hvis prisen er rigtig, kan vi da godt finde ud af noget med min
> Hamster.

Tak for tilbuddet, men jeg søger en mere permanent løsning som også andre
end jeg kan have glæde af.

Mvh Ole S


--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet
news'snabel-a'stigaard'prik'net

Bruno Christensen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 21-10-04 15:14

On Thu, 21 Oct 2004 14:49:25 +0200, Henrik K Hansen wrote:

> Hvis prisen er rigtig, kan vi da godt finde ud af noget med min
> Hamster.

Jeg har en opkobling til binære NG, men mange tak

Har du tænkt på at i givet fald, så skal du hente komplette binære NG hjem ?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Jørgen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 21-10-04 17:55

Hej Bruno
"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev i en meddelelse
news:12zwfkunfcxju.qlqydevl7jzu.dlg@40tude.net...
> On Thu, 21 Oct 2004 14:49:25 +0200, Henrik K Hansen wrote:
>
>> Hvis prisen er rigtig, kan vi da godt finde ud af noget med min
>> Hamster.
>
> Jeg har en opkobling til binære NG, men mange tak
>
> Har du tænkt på at i givet fald, så skal du hente komplette binære NG hjem
> ?
Hvad mener du med det?
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Bruno Christensen

Hilsen
Jørgen



Bruno Christensen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 22-10-04 06:45

On Thu, 21 Oct 2004 18:55:17 +0200, Jørgen wrote:

> Hej Bruno
> "Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev i en meddelelse
> news:12zwfkunfcxju.qlqydevl7jzu.dlg@40tude.net...
>> On Thu, 21 Oct 2004 14:49:25 +0200, Henrik K Hansen wrote:
>>
>>> Hvis prisen er rigtig, kan vi da godt finde ud af noget med min
>>> Hamster.
>>
>> Jeg har en opkobling til binære NG, men mange tak
>>
>> Har du tænkt på at i givet fald, så skal du hente komplette binære NG hjem
>> ?
> Hvad mener du med det?

Det var en bemærkning til Henrik, da han nævnte "Hamster".

Hamster er en privat nyhedsserver som nogle, bl.a. jeg selv, bruger. Den
udgave jeg bruger har dog en fejl der kan kun være 2 gigabyte i en NG, dette
gør at binære NG løber fulde meget hurtigt.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Dino (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 22-10-04 14:13

Den 22-10 2004 skrev Bruno Christensen i dk.edb.internet.udbydere:

> Hamster er en privat nyhedsserver som nogle, bl.a. jeg selv, bruger.
> Den udgave jeg bruger har dog en fejl der kan kun være 2 gigabyte i
> en NG, dette gør at binære NG løber fulde meget hurtigt.

Det er ikke en fejl i Hamster, det er en begrænsning i Borland Delphi...

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Bruno Christensen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 22-10-04 15:38

On Fri, 22 Oct 2004 15:12:47 +0200, Dino wrote:

> Det er ikke en fejl i Hamster, det er en begrænsning i Borland Delphi...

Det var jeg ikke klar over. Er der noget med at der findes en udgave af
Hamster der kan tage flere gigabytes end de 2 ?
I bekræftende fald, hvor svært er det at skifte til den udgave?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Martin Schultz (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 22-10-04 15:56

Dino <no.email.replies@excite.com> skrev 2004-10-22:
> Den 22-10 2004 skrev Bruno Christensen i dk.edb.internet.udbydere:
>
>> Hamster er en privat nyhedsserver som nogle, bl.a. jeg selv, bruger.
>> Den udgave jeg bruger har dog en fejl der kan kun være 2 gigabyte i
>> en NG, dette gør at binære NG løber fulde meget hurtigt.
>
> Det er ikke en fejl i Hamster, det er en begrænsning i Borland Delphi...
>

I delphi generelt, det mener jeg ikke jeg havde sidst jeg arbejde med delphi (en
del år siden). Der er self. en 2 gb grændse på filer når man benytter fat32.


Martin
--
Besøg http://www.adsltips.dk for guider til
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Carl Drud (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 22-10-04 17:12

Bruno Christensen wrote:

> Det var jeg ikke klar over. Er der noget med at der findes en udgave af
> Hamster der kan tage flere gigabytes end de 2 ?

Hamster Playground kan klare 4GB.

http://www.elbiah.de/hamster/

> I bekræftende fald, hvor svært er det at skifte til den udgave?

Jeg ved det ikke. I nedenstående link er en Hamster sammenligning.

http://www.elbiah.de/hamster/flavours.htm

--
Med venlig hilsen
Carl

Bruno Christensen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 22-10-04 18:07

On Fri, 22 Oct 2004 18:11:47 +0200, Carl Drud wrote:

> Jeg ved det ikke. I nedenstående link er en Hamster sammenligning.
>
> http://www.elbiah.de/hamster/flavours.htm

Jeg tror jeg holder mig til en "Classic"

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Thunderbird [7100] (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 20-10-04 17:40

On Wed, 13 Oct 2004 13:20:08 +0200, "Ole Stigaard"
<spam1@stigaard.net.invalid> wrote:

>Jeg har internet gennem et bolignetværk, og vores internetleverandør har
>desværre ikke nogen ordentlig news-service. Jeg søger derfor en newsserver
>som også fører binære grupper, tekstgrupperne henter jeg fra sunsite. Da
>jeg betaler 10,- pr. gigabyte international trafik og kun 1,- for dansk
>trafik, ville det jo være skønt at man ikke skulle til udlandet for at
>finde en...
>Er jeg helt ude i hampen med mit ønske, eller findes den mulighed?

Prøv Uni2
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Ole Stigaard (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Ole Stigaard


Dato : 20-10-04 18:10

On Wed, 20 Oct 2004 18:39:46 +0200, Thunderbird [7100]
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

> On Wed, 13 Oct 2004 13:20:08 +0200, "Ole Stigaard"
> <spam1@stigaard.net.invalid> wrote:
>
>> Jeg har internet gennem et bolignetværk, og vores internetleverandør har
>> desværre ikke nogen ordentlig news-service. Jeg søger derfor en
>> newsserver
>> som også fører binære grupper, tekstgrupperne henter jeg fra sunsite. Da
>> jeg betaler 10,- pr. gigabyte international trafik og kun 1,- for dansk
>> trafik, ville det jo være skønt at man ikke skulle til udlandet for at
>> finde en...
>> Er jeg helt ude i hampen med mit ønske, eller findes den mulighed?
>
> Prøv Uni2

Deres hjemmeside nævner ikke news. Men jeg prøver en henvendelse til dem i
morgen

Ole


--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet
news'snabel-a'stigaard'prik'net

Thunderbird [7100] (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 20-10-04 19:17

On Wed, 20 Oct 2004 19:09:55 +0200, "Ole Stigaard" <spam1@stigaard.net>
wrote:

>On Wed, 20 Oct 2004 18:39:46 +0200, Thunderbird [7100]
><praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:
>
>> On Wed, 13 Oct 2004 13:20:08 +0200, "Ole Stigaard"
>> <spam1@stigaard.net.invalid> wrote:
>>
>>> Jeg har internet gennem et bolignetværk, og vores internetleverandør har
>>> desværre ikke nogen ordentlig news-service. Jeg søger derfor en
>>> newsserver
>>> som også fører binære grupper, tekstgrupperne henter jeg fra sunsite. Da
>>> jeg betaler 10,- pr. gigabyte international trafik og kun 1,- for dansk
>>> trafik, ville det jo være skønt at man ikke skulle til udlandet for at
>>> finde en...
>>> Er jeg helt ude i hampen med mit ønske, eller findes den mulighed?
>>
>> Prøv Uni2
>
>Deres hjemmeside nævner ikke news. Men jeg prøver en henvendelse til dem i
>morgen

jeg ved ikke om de kan gøre det ved private, men ved at min
internetudbyder køber news adgang via dem.

--
Mvh
Flemming Jacobsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste