sammen lægning af 2 adsl-linier
Fra : Daniel Nielsen

Dato : 13-10-04 02:43

Er ovenstående muligt? så man i samme husstand får begge linier, omregnet
til dobbelt hastighed på en maskine?.. kræver det oprettelse af endnu en
telefon linie?

DN.

Fra : Kas.

Dato : 13-10-04 07:09

"Daniel Nielsen" <120104152372@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Er ovenstående muligt? så man i samme husstand får begge linier, omregnet
> til dobbelt hastighed på en maskine?.. kræver det oprettelse af endnu en
> telefon linie?

Xincom (www.xincom.com) laver en dual wan routerserie med en testfirmware,
der skulle kunne aggregere hastigheden. Men du vil ikke kunne få dobbelt
hastighed - med mindre begge linjer kører med samme gateway (mener jeg det
er).

Normalt vil du få dobbelt båndBREDDE, men det kan jo også være fornuftigt,
hvis du har mange forskellige sessioner kørende på én gang.

Mvh. Kasper

..

Fra : Anders S.

Dato : 13-10-04 09:17

> [...]
> til dobbelt hastighed på en maskine?.. kræver det oprettelse af endnu en

Hvorfor køber du bare ikke en ehvervs ADSL de fåes helt op til 768/8096
kbit/s

--
MVH
Anders S..

Fra : Anders

Dato : 13-10-04 09:29

Det skulle faktisk godt kunne lade sig gøre, du kommer bare til at betale
for 2 linier...

/Anders

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 13-10-04 10:34

ok, ved godt at der er andre ting der sikkert bedre kan betale sig..i visse
situationer.. men er bare nysgerrig om det kan lade sig gøre, og om man får
mere ud af 2 forbindelser med 2048/1024 end 1 forbindelse med 4096/2048..!?
....og hvilken teknologi der ligger bag, plus hvilke udbyddere der er.

Mvh.

Fra : Kas.

Dato : 13-10-04 11:16

> [...]
> 4096/2048..!?
> ...og hvilken teknologi der ligger bag, plus hvilke udbyddere der er.

Du kan ikke få en ADSL-linje med 2048 i upload, så du er begrænset af
max-uploadhastigheden på én linje. Men ved at sætte to sammen får du den
dobbelte båndbredde at uploade på.

Men hvis du vil have flere dsl-linjer, kræver det normalt en telefonlinje
pr. ADSL.

Mvh. Kasper

Fra : Allan Soerensen

Dato : 13-10-04 12:17