Udfald af Bredbånd - Program til overvågni~
Fra : Newsman

Dato : 11-10-04 21:16

Hej

Jeg har flere gange haft udfald på min TDC leverede 2 mbit linie (dvs SYNC i
boxen lyser rødt). Det er stærkt utilfredsstillende når man betaler så
meget...så skal det bare virke !! Findes der ikke et program der kan logge
computerens online tid...dvs registrer at der ikke er "hul igennem" ?

vh thomas N

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-10-04 22:41

"Newsman" <ucannot@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> meget...så skal det bare virke !! Findes der ikke et program der kan logge
> computerens online tid...dvs registrer at der ikke er "hul igennem" ?

hvis du tit for rød lampe til SYNC.. så er det jo nok fordi linien ikke kan
bære den hastighed du har stabilt...

Så du skal jo nok fejlmelde din linie, det kan jo selvfølgelig også bare
være noget defekt udstyr på centralen. eller der er en løs forbindelse et
sted.

Fra : Kenneth Johansen

Dato : 12-10-04 08:38

> [...]
> være noget defekt udstyr på centralen. eller der er en løs forbindelse et

Ja eller at du ikke har sat udstyret helt korrekt op, fx har en
forlængerledning mellem tlf.stik og skillefilter, benytter det forkerte
tlf.stik eller har telefoner på andre tlf.stik ved en "gør det
selv"-løsning...

//Kenneth

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-10-04 10:53

"Kenneth Johansen" <tank@c.dk> wrote in message
> [...]
> forlængerledning mellem tlf.stik og skillefilter, benytter det forkerte
> tlf.stik eller har telefoner på andre tlf.stik ved en "gør det

Ja det er selvfølgelig også en mulighed. Men som udgangspunkt antager man
vel at det er lavet af en professionel, eller en der har forstand på det

Fra : Morten Davidsen

Dato : 12-10-04 11:37

> Ja det er selvfølgelig også en mulighed. Men som udgangspunkt antager man
> vel at det er lavet af en professionel, eller en der har forstand på det

Gør man det?
- folk her i gruppen kommer med løsningsforslag ud fra deres erfaringer på
hvad der normalt er gjort galt. Og herunder er forkert monteret af "Gør det
selv", nok en af de problemer der oftest ses.

/MD

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-10-04 12:04

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote in message

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
> meddelelse news:cQNad.1333$km7.371@news.get2net.dk...
>>
> Gør man det?

så du den?

> - folk her i gruppen kommer med løsningsforslag ud fra deres erfaringer på
> hvad der normalt er gjort galt. Og herunder er forkert monteret af "Gør
> det selv", nok en af de problemer der oftest ses.

Tjaa men når man så har gjort det selv, skal man jo lige huske at fortælle
det.. for jeg ved da godt at mange selv laver det, selvom de måske ikke lige
ved hvodan 100.. Men når det så ikke virker som det skal, skal man jo nok
lige huske at fortælle man har lavet det selv. ellers må man jo regne med at
det er lavet prof.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 12-10-04 12:19

> så du den?
Beklager, det gjorde jeg ikke

> [...]
> nok lige huske at fortælle man har lavet det selv. ellers må man jo regne
Igen beklager jeg at måtte sige, at mine erfaringer - f.eks. i denne gruppe
er at det fortæller folk ikke. Den bedste måde at få et fuldent svar på, er
at skitsere ens problemstilling.

Hvilke udbyder har man? Har man gør det selv? hvilket udstyr har man?
hvornår er problemet opstået? etc.

Just my 2 cents

/MD

Fra : Newsman

Dato : 12-10-04 17:03

> "Kenneth Johansen" <tank@c.dk> wrote in message
>
> Ja det er selvfølgelig også en mulighed. Men som udgangspunkt antager man
> vel at det er lavet af en professionel, eller en der har forstand på det

Jo det er lavet af en proff :)

og der er ikke forlænger eller andet der kan forringe signalet. Jeg har selv
tænkt over at det kan være forbindelsen der er for "hurtig" til min bopæl,
men det har kørt fint i flere måneder uden problemer...

vh thomas N

Fra : Kenneth Johansen

Dato : 13-10-04 08:17

> [...]
> tænkt over at det kan være forbindelsen der er for "hurtig" til min bopæl,
> men det har kørt fint i flere måneder uden problemer...

Har du kontaktet supporten? for så kan der jo sendes en teknikker for at se
på din forbindelse. Du kan jo også prøve at få skiftet dit bb-udstyr (altså
skillefilter, modem og kabler) da det lyder til at være af ældre dato.

Fra : Newsman

Dato : 12-10-04 21:58

ok fino med teknikken....Men kender I et program der kan overvåge "nede tid"
?

vh thomas N

Fra : Christian Joergensen

Dato : 13-10-04 08:24

On Mon, 11 Oct 2004 22:16:05 +0200, Newsman wrote:

> [...]
> meget...så skal det bare virke !! Findes der ikke et program der kan logge
> computerens online tid...dvs registrer at der ikke er "hul igennem" ?

Smokeping[1] er udviklet netop med det formaal. Derudover kontrollerer den
ogsaa forskellige andre ting saasom distribution af rtt oma. - hvilket
giver et ret godt billede af om der er fejl paa linjen. (Der kan jo
sagtens vaere fejl selvom linjen er oppe).

[1] http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/smokeping/

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-10-04 09:13

"Christian Joergensen" <mail@razor.dk> wrote in message

> [...]
> giver et ret godt billede af om der er fejl paa linjen. (Der kan jo
> sagtens vaere fejl selvom linjen er oppe).

Ser spændende ud, men er det ikke noget der skal ligges ind i routeren,
eller på en linux maskine. altså ikk noget windows program?

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 13-10-04 09:15

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev 2004-10-13:

> Ser spændende ud, men er det ikke noget der skal ligges ind i routeren,
> eller på en linux maskine. altså ikk noget windows program?

Du kan downloade en knoppix cd, køre den (den rører ikke dine harddiske).
Og så bruge

http://smokeping.planetmirror.com/pub/knoppix/contrib/knoppix-webserver-setup/README.txt

Til køre smokeping fra maskinen. Så har du en testlinux maskine.

Det kræver selvfølgelig lidt arbejde fra din side (hvis du aldrig har prøvet
linux før)

Thomas

Fra : Newsman

Dato : 14-10-04 20:37

Hej Gruppe

Blot til orientering. TDC meddeler at (efter forbindelsen på 2 mbit har kørt
perfekt i ½ år), der er for langt mellem min bopæl og et tdc
bredbåndspunkt.....der oplyses at når afstanden er over 4000 m, så kan man
ikke forvente et godt nok signal til 2 mbit. Jeg bor så 4030 meter fra et
punkt !!!! Fanen ta dem i stedet for at finde ud af hvad der er galt...så
nedgraderer de min hastighed. Lortefirma. Håber ikke de ander ISPer bruger
samme punkter....for jeg SKIFTER ISP !!!

ha det godt...og tak for Jeres svar ! :(

Fra : KsNa

Dato : 15-10-04 18:15

> [...]
> nedgraderer de min hastighed. Lortefirma. Håber ikke de ander ISPer bruger
> samme punkter....for jeg SKIFTER ISP !!!

Det gør de jo nok, de andre ISP. Men det er uploaden der er problemet ved
lange afstande, ikke download, har du fejlmelt din linie og har der været en
tekniker og måle linien, hvis ikke må du fejlmelde. Der kan være mange
årsager til, at en linie virker et stykke tid for derefter at gå i uorden.

Mvh
Kim

Fra : Newsman

Dato : 16-10-04 10:38

Hej

> [...]
> tekniker og måle linien, hvis ikke må du fejlmelde. Der kan være mange
> årsager til, at en linie virker et stykke tid for derefter at gå i uorden.

Der har ikke været en teknikker ude ved mig, men de har målt fra centralen.
Vil det være en fordel at få en teknikker ud ? Jeg bruger ikke min upload
til meget, så man må kunne få en løsning der hedder 2048/128 ?

vh thomas N

Fra : KsNa

Dato : 17-10-04 13:46

> [...]
> Vil det være en fordel at få en teknikker ud ? Jeg bruger ikke min upload
> til meget, så man må kunne få en løsning der hedder 2048/128 ?

Ja, prøv med en tekniker, og evt med 2048/128.

Mvh
Kim

Fra : John Doe

Dato : 17-10-04 13:46

> [...]
> Vil det være en fordel at få en teknikker ud ? Jeg bruger ikke min upload
> til meget, så man må kunne få en løsning der hedder 2048/128 ?

Okay,,, nu skal jeg forklare dig hvad der er sket med din forbindelse på en
pædagogisk måde:

1. Du har fået en forbindelse som kræver en mindre dB end din forbindelse
reelt har.

2. Din nabo/genbo/én i dit område, har fået ADSL. Dette gør at din linie
fucker, fordi I nu er 2 som skal dele en forbindelse i det offentlige net
mod centralen, med crappy kvalitet.

3. Det er ikke TDC´s skyld, da de ikke har forsyningspligt på ADSL.

4. TDC har derimod givet dig en kanon service, fordi de på trods af den
ringe liniekvalitet fra centralen og ud til din bopæl, alligevel har givet
dig 2Mbit ADSL.

5. Hvis de havde været nogen svin, som du hentyder til, så havde de givet
dig afslag på ADSL, allerede dengang du bestilte det.

6. FAT I DIT HOVED, AT SKIFTE ISP IKKE HJÆLPER EN SKID. DIN LINIE ER STADIG
LIGESÅ CRAPPY, OG DET ER STADIG DEN SAMME CENTRAL DIN LORTE-ADSL SKAL
CONNECTE TIL, UANSET HVILKEN LATTERLIG ISP DU VÆLGER!

MVH

En ansat hos en dansk ISP.

Fra : LC

Dato : 19-10-04 00:19

John Doe skrev:

> [...]
>LIGESÅ CRAPPY, OG DET ER STADIG DEN SAMME CENTRAL DIN LORTE-ADSL SKAL
>CONNECTE TIL, UANSET HVILKEN LATTERLIG ISP DU VÆLGER!

Carsten er det dig?
Du truede godt med at finde en ny gruppe eftersom at de ikke er særlig
venlige i dk.forbruger

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 23-10-04 11:30

> Carsten er det dig?
> Du truede godt med at finde en ny gruppe eftersom at de ikke er særlig
> venlige i dk.forbruger

LOL