Java-applets fungerer ikke efter install a~
Fra : Jakob Sørensen

Dato : 26-10-04 20:37

Hej

En kammerat har opgraderet til SP2, men derefter fungerer Java-applets ikke
længere. Der er installeret både Sun Java 1.4.2_05 og Microsoft VM
5.0.0.3810 på maskinen, men de kører ikke.

Jeg har scannet maskinen og fjernet en del spyware, og jeg har også
geninstalleret Sun Java. Det spøjse er, at Java fungerer i Firefox, så det
er vel næppe JVM det er galt med.

Aktiveringen under Internetindstillinger > Avanceret og i Sun Java konsol
korresponderer også fint, så der er på en eller anden måde "hul igennem" til
fra Sun Java til IE

Fejlen må altså ligge et sted i Internet Explorer, men hvordan løses det?
Det virkede fint før opgraderingen.

mvh.
Jakob

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-10-04 22:49

Jakob Sørensen skrev:

> Aktiveringen under Internetindstillinger > Avanceret og i Sun
> Java konsol korresponderer også fint, så der er på en eller
> anden måde "hul igennem" til fra Sun Java til IE

Har du både MS og Sun java aktiveret? Prøv at lade IE "nøjes" med
Microsoft VM.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jakob Sørensen

Dato : 27-10-04 08:25

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev:
>Har du både MS og Sun java aktiveret? Prøv at lade IE "nøjes" med
>Microsoft VM.
>--

Ja, der er både MS JVM og Sun JVM på maskinen. Jeg har forsøgt at
køre med kun den ene, men ingen af dem kan afvikle applets i
Internet Explorer.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-10-04 12:22

Jakob Sørensen skrev:

> Ja, der er både MS JVM og Sun JVM på maskinen. Jeg har forsøgt at
> køre med kun den ene, men ingen af dem kan afvikle applets i
> Internet Explorer.

Gælder det alle steder med applets eller kun nogle?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jakob Sørensen

Dato : 27-10-04 13:03

>Gælder det alle steder med applets eller kun nogle?
>
>--

Det gælder tilsyneladende alle steder. Og javatester.org giver
meddelelse om, at IE ikke har Java aktiveret.

Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde nogen løsning på
problemet.

mvh.
Jakob

Fra : John

Dato : 27-10-04 17:33

"Jakob Sørensen" skrev i en meddelelse

> javatester.org giver
> meddelelse om, at IE ikke har Java aktiveret.
>
> Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde nogen løsning på
> problemet.

Måske her:

Download af MS Virtual Machine (msjav), samt fjernelse af evt defekt MS
Virtual Machine:
http://hp.vector.co.jp/authors/VA012735/vm_en.html

Java download, MS eller Sun: http://majorgeeks.com/download3942.html

Javatest: www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html (du skal kunne se et
analog og et digital ur)

Håber det evt kan løse dit problem! Mvh John