startside i tab
Fra : \(-Peter-\)

Dato : 12-10-04 14:32

hej..

har skiftet halvt til mozilla firefox, men har et punkt der irriterer mig...
at når der åbnes en ny tab hvilket er meget smart, at den så er blank..

er det muligt at få "en startside" i tabs?

anyone?

/peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-10-04 14:51

(-Peter-) skrev:

> har skiftet halvt til mozilla firefox, men har et punkt der irriterer mig...
> at når der åbnes en ny tab hvilket er meget smart, at den så er blank..

about:config => filtrer på "tabs" => find egenskaben
browser.tabs.loadOnNewTab => dobbeltklik på den og sæt værdien til 1.

0 = blank side, 1 = startside, 2 = kopier aktuel side

(Hm - jeg kan nu ikke få værdien 2 til at virke, men 1 virker fint)

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 12-10-04 15:11

øh...

hvor er det lige jeg finder den kode der skal ændres..

/peter

Fra : Kristian Thy

Dato : 12-10-04 15:28

(-Peter-) uttered:
> hvor er det lige jeg finder den kode der skal ændres..

Du skal nok ikke regne med at få hjælp fra Jens til det.

Citat, ordret fra Jens tidligere i dag i gruppen her:
"Hvis man har brug for at ændre på de ting man piller ved under
about:config, bør man - IMO - også være i stand til at finde frem til
about:config."

For Firefox er jo så dejligt nem ...

</sarcasm>

\\kristian
--
<URL:http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt>
<URL:http://home.att.net/~jbcole/humor/Microsoft_patents.htm>

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-10-04 17:00

(-Peter-) wrote:

> hvor er det lige jeg finder den kode der skal ændres..

Prøv at indsætte about:config i adressefeltet på browseren, og tryk på
Enter. Og læs så Jens' indlæg en gang til.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gør browseren bedre med aktive bogmærker (bookmarklets).

Fra : Morten Lehrmann

Dato : 12-10-04 19:59

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> [...]
>
> 0 = blank side, 1 = startside, 2 = kopier aktuel side
>
> (Hm - jeg kan nu ikke få værdien 2 til at virke, men 1 virker fint)

Hmm, jeg kan nu hverken få 1 eller 2 til at virke, men jeg har også omkring
15 startsider, så er det vel ikke givet, hvad den skal gøre?
[Firefox 0.9.1 på Linux].

Mvh.
Morten

--
http://lehr.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-10-04 09:34

Morten Lehrmann skrev:

> Hmm, jeg kan nu hverken få 1 eller 2 til at virke, men jeg har også omkring
> 15 startsider, så er det vel ikke givet, hvad den skal gøre?

Nej - det virker formentlig ikke hvis man har en tab-gruppe som
startside.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-10-04 22:19

Kristian Thy skrev:

> Du skal nok ikke regne med at få hjælp fra Jens til det.

Nu er Kim kommet mig i forkøbet, men ellers kunne jeg nu godt have
hjulpet.

> Citat, ordret fra Jens tidligere i dag i gruppen her:
> "Hvis man har brug for at ændre på de ting man piller ved
> under about:config, bør man - IMO - også være i stand til at
> finde frem til about:config."

En måde at finde frem til about:config på, er at spørge her i
gruppen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten Lehrmann

Dato : 21-10-04 20:54

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> 0 = blank side, 1 = startside, 2 = kopier aktuel side

Nu har jeg prøvet med een startside i Firefox 1.0PR under Linux.

Jeg kan hverken få værdi 1 eller 2 til at virke, såeh der må være en eller
anden mærkelig afhængighed - måske af en anden opsætning?

Mvh.
Morten

--
http://lehr.dk

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 15-10-04 11:33

værdien et ændrer umiddelbart intet..

skal det rebootes?

/peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-10-04 10:22

(-Peter-) skrev:

> værdien et ændrer umiddelbart intet..

Hos mig er en genstart ikke nødvendig. Husk at værdien skal være 1 -
ikke "et". Prøv evt. at genstarte og gå ind i about:config igen - tjek
om egenskaben browser.tabs.loadOnNewTab stadig er 1.

NB: Det er svært at se hvem du svarer og hvad du svarer på når du
placerer din kommentar som en opfølgning til det oprindelige indlæg i
stedet for til det svar du kommenterer.

Læs gerne min signatur.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 19-10-04 15:30

Har sat værdien til "1"... men virker stadig ikke.. skal det være integer...

hvad med min browser version...
har det betydnjing...

/peter

Fra : L[x]

Dato : 19-10-04 22:16

> [...]

> ikke "et". Prøv evt. at genstarte og gå ind i about:config igen - tjek
> om egenskaben browser.tabs.loadOnNewTab stadig er 1.

Hey.

Jeg blander mig lige lidt. Jeg må indrømme at jeg heller ikke har det
store held med det. Jeg kører 1.0PR. Jeg har prøvet med -1, 0, 1, 2.
resultatet er stadigt en blank tab. Og jo, ff gemmer værdierne korrekt nok.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-10-04 22:45

L[x] skrev:

> Jeg blander mig lige lidt.

Du er velkommen.

> Jeg må indrømme at jeg heller ikke har det store held med det. Jeg
> kører 1.0PR. Jeg har prøvet med -1, 0, 1, 2. resultatet er stadigt en
> blank tab.

Hvilket operativsystem kører du Firefox under? Og kører du 0.10 eller
0.10.1?

Hvis du er i tvivl om versionsnummer el.lign. kan du prøve at besøge
siden her med Firefox: <http://gyros.dk/usenet/asp/ua.asp>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : L[x]

Dato : 19-10-04 23:00

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Du er velkommen.

Takker. :)

> Hvilket operativsystem kører du Firefox under? Og kører du 0.10 eller
> 0.10.1?

Version 0.10.1 på windows 2000. Det ville ikke undre mig det fjernste
hvis jeg kunne få det til at virke fejlfrit med samme version på
slackware. Der tjekker jeg lige næste gang jeg starter bæstet.
--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-10-04 09:45

L[x] skrev:

> Version 0.10.1 på windows 2000.

Hm - jeg har præcis samme konfiguration, og her kører det glimrende.

Jeg har ingen gode forklaringer.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : L[x]

Dato : 20-10-04 11:23

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Hm - jeg har præcis samme konfiguration, og her kører det glimrende.
>
> Jeg har ingen gode forklaringer.

Jeg begynder efterhånden at tro at der er en eller anden fundamental
forskel vores konfiguration. Er er andre indstillinger der er
nødvendige? I øvrigt har jeg samme problem med version 0.10 på
slackware. Har ikke testet med 0.10.1 da jeg ikke pt har kunnet finde en
færdig pakke.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : L[x]

Dato : 21-10-04 22:42

Bare for et forsøgs skyld uninstallede jeg firefox. Slettede install dir
samt tilhørende dir i "application data". Tænkte at måske konfliktede
rester af tidligere intallationer. Nix. Samme resultat. Jeg er blank.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 20-10-04 17:34

> Hvilket operativsystem kører du Firefox under? Og kører du 0.10 eller
> 0.10.1?
jeg kører winxp (home)...

kan dette være årsagen?

/peter

Fra : L[x]

Dato : 21-10-04 22:40

(-Peter-) wrote:

> jeg kører winxp (home)...
>
> kan dette være årsagen?

Tvivler jeg på. Jeg kører, som nævnt, win2k med et ligende problem.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-10-04 20:57

(-Peter-) skrev:

> Har sat værdien til "1"... men virker stadig ikke.. skal det
> være integer...

Ja (det står faktisk i type-kolonnen).

> hvad med min browser version...
> har det betydnjing...

Det kan sagtens tænkes - kører du noget mindre end 1.0PR?

NB: Hvis du fortsat gerne vil have kommentarer fra mig, bedes du
læse og følge rådene i min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 19-10-04 21:29

> Ja (det står faktisk i type-kolonnen).

ja, men kunne jo være det skulle ændres...

> Det kan sagtens tænkes - kører du noget mindre end 1.0PR?

har svært ved at aflæse den præcise version... hvilke data der skal læses...
derfor har ejg smidt et screendump i dk.binaer...

tror måske min er for gammel?

/peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-10-04 21:48

(-Peter-) skrev:

> har svært ved at aflæse den præcise version... hvilke data der skal læses...
> derfor har ejg smidt et screendump i dk.binaer...

Kig under Help => About Mozilla Firefox.

I den boks der kommer op står der dels et versionsnavn (her 1.0 Preview
Release) og dels en identifikationsstreng (nederst). I den er det
primært det sidste tal der er væsentligt (her 0.10.1)

Men hvis du bare har en 1.0-udgave, tror jeg ikke det betyder så meget
om det er 0.10 eller 0.10.1

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : L[x]

Dato : 22-10-04 08:29

(-Peter-) wrote:

> har skiftet halvt til mozilla firefox, men har et punkt der irriterer mig...
> at når der åbnes en ny tab hvilket er meget smart, at den så er blank..
>
> er det muligt at få "en startside" i tabs?

Så vidt jeg kan læse mig frem til på http://forums.mozillazine.org, er
det en feature der enten ikke virker længere eller bevidst er taget ud.
Det er tilsyneladende et problem der går tilbage til omkring 0.8 eller
0.9. Der kan fåes en extention der løser problemet. Tabbrowser
preferences 0.6.13

https://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=158&vid=785

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 24-10-04 20:46

> 0.9. Der kan fåes en extention der løser problemet. Tabbrowser preferences
> 0.6.13
>
> https://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=158&vid=785

Kunne ikke få den extention til at virke, men fandt denne:

http://piro.sakura.ne.jp/xul/_tabextensions.html.en

..../peter