mozilla fejler
Fra : andy

Dato : 11-10-04 11:40

Hej jeg har sat min server sme op med min internet side, og den vises
korekt i både opera og IE men i mozilla går der noget galt. den viser
ikke siden men en helt anden. og da der er en del der bruger mozilla
især af folk der bruger linux, så skal det virke også i den. Da siden er
mest beregnet på linux folk. http://www.brandorff.net/
hvorfor.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-10-04 11:53

andy skrev:

> Hej jeg har sat min server sme op med min internet side, og den vises
> korekt i både opera og IE men i mozilla går der noget galt. den viser
> ikke siden men en helt anden.

Hvordan skal vi afgøre hvad der er den rigtige og hvad der er den
forkerte side? Hvilken side viser Mozilla i stedet for - og hvilken
version af Mozilla drejer det sig om?

I mine tre hovedbrowsere - Firefox 1.0PR, Opera 7.54 og IE 6.0 - vises
den samme side: en sort side med teksten "Dette er en test" øverst.

NB: Er der nogen speciel grund til at du angiver dit dokument som HTML
3.2? Det er en tudsegammel standard - brug hellere HTML 4.01 eller XHTML
1.0.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : andy

Dato : 11-10-04 12:20

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Hvordan skal vi afgøre hvad der er den rigtige og hvad der er den
> forkerte side? Hvilken side viser Mozilla i stedet for - og hvilken
> version af Mozilla drejer det sig om?

Så får du den rigtige side frem. og det er mozilla 1.6. dk vertion.

> [...]
>
> NB: Er der nogen speciel grund til at du angiver dit dokument som HTML
> 3.2? Det er en tudsegammel standard - brug hellere HTML 4.01 eller XHTML

& nej jeg skulle lige teste siden inden jeg ligger den rigtige side ud.
Men hvordan ændre jeg det?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-10-04 13:16

andy skrev:

> & nej jeg skulle lige teste siden inden jeg ligger den rigtige side ud.
> Men hvordan ændre jeg det?

Det gøres i din editor - præcis hvordan afhænger af editoren.

Du kan se lidt om betydningen af en doctypeerklæring her:
<http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-10-04 12:50

andy wrote:

> [...]
> ikke siden men en helt anden. og da der er en del der bruger mozilla
> især af folk der bruger linux, så skal det virke også i den. Da siden er

Her får jeg vist samme side i Mozilla 1.7 som Jens. Hvilken side får du
vist i Mozilla? Og er du sikker på, at du ikke har lavet en
indtastningsfejl i adressen?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-10-04 13:15

Kim Ludvigsen skrev:

> Her får jeg vist samme side i Mozilla 1.7 som Jens. Hvilken side får du
> vist i Mozilla? Og er du sikker på, at du ikke har lavet en
> indtastningsfejl i adressen?

Husk også at tjekke for om browseren viser en cachet version af siden
(tryk Skift-Ctrl-r for at reloade uden om cache).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : andy

Dato : 11-10-04 15:48

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Husk også at tjekke for om browseren viser en cachet version af siden
> (tryk Skift-Ctrl-r for at reloade uden om cache).

Jeg fik noget med at siden var under construktion.
Og det var i cache den var galt, jeg slatede chachen og nu spiller det
tak. nu skal jeg bare se at få skiftet siden ud.