Slimbrowser sikkerhed?
Fra : Sørensen

Dato : 07-10-04 13:57

Jeg bruger Slimbrowser, og kan logge ind til mit arbejde via nettet. Der
findes mulighed at modtage mails, internt, men disse vil IKKE lade sig åbne
i slimbrowser. Hvis jeg går til IE i stedet så er der ingen problemer.
ALtså, en eller anden "spærre" er sat til i Slimbrowser, som ikke er i IE.
Nogle umiddelbare forslag til hvad det kan være, der spærrer i
Slimbrowser.??
sørensen

Fra : Anders Lund

Dato : 07-10-04 15:42

Sørensen wrote:
> ALtså, en eller anden "spærre" er sat til i Slimbrowser, som ikke er i IE.
> Nogle umiddelbare forslag til hvad det kan være, der spærrer i
> Slimbrowser.??

Hvordan identificere Slim Browseren? Det kan være at den skal prøve at
kalde sig for Internet Explorer for at det virker.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Sørensen

Dato : 07-10-04 17:03

Det kan være at den skal prøve at
> kalde sig for Internet Explorer for at det virker.

Hvad mener du..skal jeg omdøbe den til IE simpelthen? Og hvordan mon man gør
det?
sørensen

Fra : Anders Lund

Dato : 08-10-04 08:11

Sørensen wrote:
> Det kan være at den skal prøve at

> Hvad mener du..skal jeg omdøbe den til IE simpelthen? Og hvordan mon man gør
> det?

Nej, når du surfer rundt på nettet, siger din browser til alle
webserver, hvilken type browser den er. En typisk IE på en XP ville
kalde sig:

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)

Det kan webserveren så sortere indholdet af hjemmesiderne på. Prøv at
kigge i Slim Browserens options og led efter noget med "User agent" og
se hvad det står til - hvis det altså findes.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-10-04 10:25

Anders Lund skrev:

> Prøv at kigge i Slim Browserens options og led efter noget med
> "User agent" og se hvad det står til - hvis det altså findes.

Du kan også prøve at se siden her:
<http://gyros.dk/usenet/asp/ua.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Sørensen

Dato : 08-10-04 16:41

Næ, jeg kan ikke lige finde den mulighed i Slimbrowser. Måske skulle jeg
prøve en anden browser?
Hvad søger jeg? Jo, i Slimbrowser er der hele tiden en oversigt i en
værktøjslinie foroven, hvor de sidste sider, du har været inde på, er
indikeret. Du kan altså hurtigt vende tilbage ved simpelthen at klikke på
disse "links". Det kan man ikke umiddelbart i IE.
Dernæst: Problemet som nævnt først i denne tråd, hvor visse sider/mails ikke
kan åbne i Slimbrowser, men gerne i IE..? Måske et forslag til en anden
browser, som opfylder disse ting?
Har iøvrigt fået ny printer - canon pixma 4000 - som har noget software med,
"Easyprint", som kan printe websider ud, uden at klippe margener af i siden,
som ellers ofte sker, med mindre man vælger Landscape printing. Men denne
Easyprint software virker heller ikke på Slimbrowser...måske på et andet?
Og hvorfor ikke IE? For at undgå Microsofts sikkerhedsbrister osv.
Alle forslag er velkomne.
Sørensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-10-04 10:51

Sørensen skrev:

> Næ, jeg kan ikke lige finde den mulighed i Slimbrowser. Måske
> skulle jeg prøve en anden browser?

Hvem svarer du og hvad svarer du på? Det er svært at se når du ikke
citerer noget. Se gerne min signatur.

Har du prøvet at besøge den side jeg angav i sidste indlæg?
--
Jens Gyldenkærne Clausen