Firefox kokser i æøå
Fra : Bent Birgersen

Dato : 07-10-04 08:54

Hejsa

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; rv:1.7.3) Gecko/20041001
Firefox/0.10.1 -står der i "About Mozilla Firefox"

Når jeg besøger forskellige hjemmesider er æøå skitet ud med typisk "? tegn"
Hvis jeg besøger
"
http://www.aeroe-ferry.dk/vis.asp?id=183
står der :
Sejlplan fra ?r?sk?bing og Svendborg

Jeg har mokket lidt med tools-options-languages-carecter encoding som står
på (western ISO-8859-1) og prøvet at skifte den uden held. Ligesom jeg har
tilføjet sproget "dansk" uden at det giver nogen forskel. Er der nogen af
jer der har haft lignende problemer?

Hilsen
BB

Fra : Bent Birgersen

Dato : 07-10-04 08:58

"Bent Birgersen" <slet@slet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilføjet sproget "dansk" uden at det giver nogen forskel. Er der nogen af

Jeg har forresten også installeret sproget volapük(vo) uden effekt

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 07-10-04 09:25

Bent Birgersen wrote:

> Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; rv:1.7.3) Gecko/20041001
> Firefox/0.10.1 -står der i "About Mozilla Firefox"

Stort set det samme hos mig, jeg hr bare "Gecko/20040913".

> Når jeg besøger forskellige hjemmesider er æøå skitet ud med typisk "? tegn"
> [...]

Hmm, den side vises uden problemer med æøå her.

> [...]
> tilføjet sproget "dansk" uden at det giver nogen forskel. Er der nogen af

Har også tilføjet "dansk" og lagt det øverst.
Bibeholdt "western (ISO-8859-1)"

Mvh. Jan

Fra : Anders Lund

Dato : 07-10-04 09:52

Jan Allan Andersen wrote:

> Har også tilføjet "dansk" og lagt det øverst.
> Bibeholdt "western (ISO-8859-1)"

Den del burde ikke have noget at sige til dette problem...

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Kim Schroeder

Dato : 08-10-04 01:49

Samme problem her - har ikke fundet nogen løsning endnu.
Brug IE for de sider, hvor problemet opstår..

Kim

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 08-10-04 20:09

Bent Birgersen wrote:

> [...]
> tilføjet sproget "dansk" uden at det giver nogen forskel. Er der nogen af

Det grundlæggende problem er vist, at ovennævnte hjemmeside intet har at
gøre med valid html - det er en kodestump der ikke fortæller browseren
noget som helst om hvilke retningslinier den skal vise siden efter!

Dermed afhænger det af de grundlæggende indstillinger i browser og måske
og styresystem! Jeg havde ikke noget problem med at vise siden korrekt -
den blev vist med ISO-8859-1 og da jeg manuelt skiftede til UTF-8, fik
jeg det samme som du åbenbart ser.

Ved ikke om det giver lidt mere mening nu og måske kan hjælpe dig til at
løse problemet!

Mvh Tommy Ipsen