Kryds ved visning af pdf-filer i IE.
Fra : Peter Anskjær

Dato : 25-09-04 12:52

Hej NG
Jeg har et problem med adobe pdf og IE, før service pack 2 eller afinst. af
Acrobat 6.0 kunne jeg få vist pdf-dokumenter i selve browseren, nu får jeg
blot et rødt kryds. Jeg har forsøgt at ændre opsætningen af acrobat reader
hvorefter den kører lidt installation, men det hjælper bare ikke.
Jeg har læst et sted at der skulle være nogle active-x objekter til stede,
men jeg ved ikke hvilke.
Er der nogen der kan hjælpe med en løsning så jeg igen kan se pdf-filer i
browservinduet?

Mvh
Peter

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-09-04 14:07

Peter Anskjær skrev:

> Jeg har forsøgt at ændre opsætningen af acrobat reader
> hvorefter den kører lidt installation, men det hjælper bare
> ikke.

Hvilken opsætning af Adobe Reader ændrede du på?
Er 'Display PDF in browser' koblet til inde i Edit -> Preferences
-> Internet i Adobe Reader?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Anskjær

Dato : 25-09-04 14:16

> Hvilken opsætning af Adobe Reader ændrede du på?
> Er 'Display PDF in browser' koblet til inde i Edit -> Preferences
> -> Internet i Adobe Reader?

Præcist, hver gang jeg starter Reader siger den det ikke er slået til og
foreslår at installere det, men lige lidt hjælper det, intet bliver vist i
IE og Reader kommer med samme information næste gang den genstartes.

Mvh
Peter

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-09-04 14:22

Peter Anskjær skrev:

> Præcist, hver gang jeg starter Reader siger den det ikke er
> slået til og foreslår at installere det, men lige lidt hjælper
> det, intet bliver vist i IE og Reader kommer med samme
> information næste gang den genstartes.

Har du administratorrettigheder, når du slår det til?

Nu ved jeg ikke om det samme gælder for readeren som for den
fulde Adobe Acrobat, som jeg bruger, men hvis jeg i IE går op i
menuen Tools -> Manage Add-ons, så har jeg derinde tre ting, som
har noget med Acrobat at gøre. Der er 'AcrolEhlprObj Class',
'AcrolEToolbarHelper Class' og 'Adobe PDF' og alle tre står til
'Enabled'. Ser du det samme?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Anskjær

Dato : 25-09-04 14:31

> Peter Anskjær skrev:
>
> Har du administratorrettigheder, når du slår det til?

Jep.

> [...]
> har noget med Acrobat at gøre. Der er 'AcrolEhlprObj Class',
> 'AcrolEToolbarHelper Class' og 'Adobe PDF' og alle tre står til

Jeg ha rkun AcroIEHlprObj class, det kan da meget vel have noget med det at
gøre, jeg søger lige lidt efter de to andre.

Mvh
Peter

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-09-04 14:38

Peter Anskjær skrev:

> Jeg ha rkun AcroIEHlprObj class, det kan da meget vel have
> noget med det at gøre, jeg søger lige lidt efter de to andre.

Du kan måske heller ikke se Adobe-ikonet i menubjælken lige til
højre for adressefeltet? Det mener jeg også man får, når man
installerer Adobe Reader.

Læs evt.: <http://www.adobe.com/support/techdocs/315029.html>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Anskjær

Dato : 25-09-04 15:17

> Du kan måske heller ikke se Adobe-ikonet i menubjælken lige til
> højre for adressefeltet? Det mener jeg også man får, når man
> [...]
Jeg har ikke et ikon i IE, jeg tror ikke det findes i Reader-udgaven. Men
jeg har i hvert tilfælde fået løst problemet ved at afinstallere og
geninstallere, havde godt nok forsøgt at geninstallere tidligere. Jeg har nu
flere forskellige objekter der handler om adobe.
Tak for indsatsen, jeg fik løst mit problem og det er jo det vigtigste

Mvh
Peter