Adware/ilead
Fra : Per Christoffersen

Dato : 23-09-04 10:50

Jeg har fået noget irriterende snask på min pc (WinXP).
En adware, der åbner pop-up-reklamer ved opstart af IE, og også nogle gange
hvis jeg loader en ny side.

I webadressen på reklamer indgår ilead og itrack, - er der nogen der ved
hvordan jeg får det væk?
Jeg har prøvet Adaware og Spybooster uden fuldstændig held.
det virker som om installeringen af SP2 har begrænset det lidt, men ikke
fjernet det helt.

/Per

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-09-04 14:36

Per Christoffersen skrev:

> Jeg har prøvet Adaware og Spybooster uden fuldstændig held.
> det virker som om installeringen af SP2 har begrænset det
> lidt, men ikke fjernet det helt.

IE 6 SP2 har en funktion, som hedder 'Manage Add-ons' og man
finder det oppe i Tools-menuen i IE. Det kan muligvis være tale
om et add-on, som du burde kunne fjene ved blot at markere det
og slå 'Disable' til. Det burde så gerne forsvinde fra listen,
hvis du lukker dialogboksen og åbner den igen.

Hvis det ikke ligger derinde, så prøv evt. programmet Hijackthis.
<http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html>. Noget tyder
på, at det kan opspore uønskede ting, som starter sammen med IE.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-09-04 07:58

> [...]
> <http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html>. Noget tyder
> på, at det kan opspore uønskede ting, som starter sammen med IE.

Tak for tipsene, - desværre var der ikke bid på nogen af metoderne.

/Per