Brugerer af browserer
Fra : Christopher Tracy

Dato : 20-09-04 12:47

Hey

Findes der en side, hvor man kan se, hvor mange brugerer de
forskellige browserer har ?

Kunne jo være meget interessant at se, hvordan fordelingen er
May U Live 2 C The Dawn.

Fra : Henrik Gemal

Dato : 20-09-04 21:34

http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
http://gemal.dk/mozilla/geckostats.html
http://www.webreference.com/stats/browser.html

--
Henrik Gemal
Mozilla Evangelist

Mozilla Blog with news, devinfo, links, etc:
http://gemal.dk

Fra : Christopher Tracy

Dato : 21-09-04 10:57

On Mon, 20 Sep 2004 22:33:34 +0200, Henrik Gemal <spam@gemal.dk>
wrote:

>http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
>http://gemal.dk/mozilla/geckostats.html
>http://www.webreference.com/stats/browser.html

Nice - især w3school siden er go' synes jeg...

-----------------------

/C.T.

May U Live 2 C The Dawn.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 21-09-04 11:47

Christopher Tracy wrote:

> Nice - især w3school siden er go' synes jeg...

Vær dog opmærksom på, at generelle statistikker ikke nødvendigvis kan
anvendes på dit site - hvis det er årsagen til at du spørger. Se blot på
statistikken på http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=19262 .

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-09-04 12:01

Jesper Stocholm wrote:

> Vær dog opmærksom på, at generelle statistikker ikke nødvendigvis kan
> anvendes på dit site - hvis det er årsagen til at du spørger. Se blot på
> statistikken på http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=19262 .

Hvad er der nu galt med den?

Alle de øverst nævnte har forøvrigt også teknisk slagsside, så
alternative browsere vil have en overvægt i forhold til almindelige
sites. Det kunne være mere interessant at se en statistik fra Google,
DSB eller Politiken.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 21-09-04 12:12

Kim Ludvigsen wrote:

> Hvad er der nu galt med den?

Der er såmænd ikke noget galt med den - snarere tværtimod. Det kunne jo
være, at (nogle) udviklere ville tage andelen af andre browsere alvorligt,
hvis procenterne så ud som ovenfor.

> [...]
> alternative browsere vil have en overvægt i forhold til almindelige
> sites. Det kunne være mere interessant at se en statistik fra Google,

Jeps - men uanset dette vil jeg mene, at en statistik over browserbrug er
stort set uanvendelig på andre sites, end netop det site, den er lavet på.

Er der i øvrigt seriøst stadig udviklere derude, der fastslår
udviklingsstrategi på baggrund af browser-stats?

Fra : Lars Fischer

Dato : 22-09-04 15:11

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid>

> Jeps - men uanset dette vil jeg mene, at en statistik over browserbrug
> er stort set uanvendelig på andre sites, end netop det site, den er
> lavet på.

Hvis målet er at kende sine brugerpopulation, ja. Hvis målet er at vide
noget generelt om markedsandele, så har Kim ret i, at en statistik fra DRs
Nyheder, DSB, Google, eller tilsvarende er et meget godt bud. Problemet er
bare, at ivi ikke har sådan een.

> Er der i øvrigt seriøst stadig udviklere derude, der fastslår
> udviklingsstrategi på baggrund af browser-stats?

Aner det ikke. Problemet er jo osse, at browserstats ikke fortæller dig,
hvor mange af dine brugere der har slået javascript fra, om du har vigtige
brugere som er blinde, etc. Jeg vil anbefale holdninger i stedet for
statistik.

Men derfor kan man da godt være nysgerrig efter aktuelle markedsandele.

/Lars

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 20-09-04 21:51

Christopher Tracy <goldartist@_remove_this_yahoo.com> posting: