Skaber IE og Firefox sammen - Konflikter?
Fra : M T M

Dato : 14-09-04 20:49

Dav,

nu er jeg 98% sikker på at downloade Firefox,
men har kun et spørgsmål - skaber IE sammen med Firefox konflikter?

Har hørt noget med netscape og IE skaber konflikter så vil lige være
100% sikker på at Firefox og IE ikke gør.

(ps. hvis jeg vil have IE som standard, hvad gør jeg så)

- Er ny på browser området.

M T M

Fra : Anders Lund

Dato : 14-09-04 20:55

M T M wrote:

> nu er jeg 98% sikker på at downloade Firefox,
> men har kun et spørgsmål - skaber IE sammen med Firefox konflikter?

Nej, det er to forskellige programmer, lige som at din mail klient ikke
giver problemer med IE. Du kan sagtens installere Firefox og samtidig
have IE til at fungere helt som du plejer.

> Har hørt noget med netscape og IE skaber konflikter så vil lige være
> 100% sikker på at Firefox og IE ikke gør.

Det har jeg ikke. Men nu har jeg også mest rodet med Firefox.

> (ps. hvis jeg vil have IE som standard, hvad gør jeg så)

Du gør ingen ting. Når du starter Firefox første gang vil den spørge om
den skal være default browser og det svare du så nej til. Skulle du
komme til at trykke ja, kan du sagtens skifte det tilbage til IE. Hvis
IE er sat standard op (på det område), vil IE nemlig også spørge om den
skal være standard (hvis den ikke allerede er det), når den startes.

> - Er ny på browser området.

Tag det helt rolig, de skal nok klare det samme de to. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 14-09-04 21:36

Anders Lund, du skrev:

> Det har jeg ikke. Men nu har jeg også mest rodet med Firefox.

Jeg kører med IE og Firefox, ingen problemer i det.

--
Henrik

Fra : M T M

Dato : 15-09-04 07:02

Mange tak for begge svar,

er det Firefox 0.10 jeg skal vælge?

http://www.mozilla.org/products/firefox/ oppe i højre hjørne hvor der
står "Download Now!" ?

M T M

Fra : M T M

Dato : 15-09-04 09:54

Dav,

tak begge 2.

Kan i fortælle mig hva den præcise URL er til firefox (download - ved
ikke om det er 0.10?)

M T M

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-09-04 10:13

M T M wrote:

> Kan i fortælle mig hva den præcise URL er til firefox (download - ved
> ikke om det er 0.10?)

Ja, det er flovt, at folkene bag Firefox ikke kan finde ud af at lave en
brugervenlig side. Den er ellers lige lavet om, men det har ikke hjulpet
specielt på brugervenligheden for ikke-nørder.

Det direkte link til programmet er her:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/0.10/Firefox%20Setup%201.0PR.exe

Hvis linket deles over to linjer, kan du i stedet bruge dette link:
http://tinyurl.com/3mlv7

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Anders Lund

Dato : 15-09-04 14:15

Kim Ludvigsen wrote:

> Ja, det er flovt, at folkene bag Firefox ikke kan finde ud af at lave en
> brugervenlig side. Den er ellers lige lavet om, men det har ikke hjulpet
> specielt på brugervenligheden for ikke-nørder.

Hmm... synes ellers ikke at det er så svært.
www.mozilla.org
"Firefox Preview Release" - "Free download"

Er man usikker kan man trykke på "Get Firefox" og så trykke på "Download
now!". Altså ét eller to klik på hjemmesiden for at hente browseren.

Må indrømme at jeg synes at Mozilla.org er en af de mere brugervenlige
hjemmesider. At hente Internet Explorer fra Mircrosofts side af er mere
misledende, når de kalder det for "Internet Explorer 6 Service Pack 1".
Men det er jo en anden snak. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : N/A

Dato : 15-09-04 16:13

Fra : Anders Lund

Dato : 15-09-04 16:13

Kim Ludvigsen wrote:

> Ja, og så kommer du frem til følgende tekst:

Det ved du da ikke! Eller overvåger du min maskine? I så fald, kigger du
med på den forkerte maskine. :)

Jeg får smidt en download dialog lige i fjæset med det samme.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-09-04 16:31

Anders Lund wrote:

> Det ved du da ikke! Eller overvåger du min maskine? I så fald, kigger du
> med på den forkerte maskine. :)
>
> Jeg får smidt en download dialog lige i fjæset med det samme.

Hmm, nu tjekkede jeg lige i IE, og der starter downloaden også med det
samme. men i min Mozilla kommer jeg som tidligere nævnt frem til en
anden side. Måske der er et styresystemtjek, og da min Mozilla ikke
kører på en Windows, så er det måske forklaringen. Så måske er det ikke
helt så slemt alligevel, men teksten på siden kunne nu stadig godt være
bedre.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-09-04 16:20

Anders Lund wrote:

> Hmm... synes ellers ikke at det er så svært.
> www.mozilla.org
> "Firefox Preview Release" - "Free download"

Og så kommer man frem til følgende:

Mozilla Foundation provides Firefox binaries for Windows, Linux, and Mac
OS X.
Windows: Installer

Du skal tænke på, at målgruppen blandt andet er mennesker, der ikke har
den fjerneste ide om, hvad en browser er - prøv for eksempel at spørge
din mor og andre i samme aldersgruppe, hvad en browser er. De ved
sikkert heller ikke, hvad binaries og installer betyder.

Inden designet blev lavet om, var der en gut, der foreslog et helt andet
design og en meget anderledes tekst på hjemmesiden. Desværre har han
åbenbart et blakket ry, så mange ignorerede ham alene af den grund (så
vidt jeg har forstået). Og det var lidt ærgelig for hans forslag fejlede
absolut ikke noget - især ikke med hensyn til teksten.

Teksten er dog lidt bedre nu end før, da man har fjernet ord som beta,
men man bruger stadig "Technology Preview" i stedet for blot "seneste
version". Og så er det lidt synd, at Mozilla-folkene er så bange for at
nævne Internet Explorer på hjemmesiden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : M T M