mappe lås i win2k pro på en fat32 disk
Fra : peet_dk

Dato : 14-05-01 15:45

hvor kan jeg finde sådan et program?

Fra : peet_dk

Dato : 14-05-01 17:07

det skal lige siges at det er en slave harddisk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 14-05-01 17:18

"peet_dk" <peet_dk@nospam.dk> writes:

> hvor kan jeg finde sådan et program?

Lav den evt. om til en NTFS partition. Fra kommandoprompten skriver du

convert drev: /fs:ntfs

nu kan du eksempelvis kryptere folderen ved at markere den i explorer,
og klikke File|Properties i menuen.

Det er ikke de eneste fordele ved NTFS fremfor FAT32:
- Transaktion filsystem, forbedrer genskabelse af data ved nedbrud.
(http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q101/6/70.ASP)
- bedre filallokering (sparer plads)
(http://radsoft.net/resources/rants/20000321.htm)
- Fragmentere ikke saa let som FAT32, forbedrer ydelsen

Mere:
http://is-it-true.org/nt/utips/utips154.shtml

Fra : peet_dk

Dato : 14-05-01 19:02

kan man lave den om, uden at min 60 gb store harddisk skal formaters.. ?

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 14-05-01 19:09

"peet_dk" <peet_dk@nospam.dk> writes:

> kan man lave den om, uden at min 60 gb store harddisk skal formaters.. ?

ja, under Start|Run...
Skriv "cmd".
I kommandofortolkeren skriver du:

(hvor drev: er navnet paa dit drev, c:, d:, e: etc.)

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 14-05-01 19:11

"peet_dk" <peet_dk@nospam.dk> writes:

> kan man lave den om, uden at min 60 gb store harddisk skal formaters.. ?

tast dette ind i MSIE for info om convert kommandoen:
mk:@MSITStore:C:\WINNT\Help\ntcmds.chm::/convert.htm

Fra : jsmogens™

Dato : 18-05-01 10:13

Pas på med at kryptere en folder i w2k med ntfs. Hvis folderen ligger på et
andet drev og der foretages nyinst. af w2k, er folderen tabt forevigt hvis
man ikke har backup af "nøglerne".

Derimod er folderen beskyttet mod hackere udefra.
--
Venlig hilsen
Best Regards

jsmogens®dk