Hankat hvad skal vi gøre?
Fra : Jackster

Dato : 14-05-01 13:55

Hej Katteelsker

Vi er lykkelige ejer af to hankatte. Den ene er 10 md(sofus). og den anden
er 8 md(zorro).

Tiden for hvor sofus er begyndt at blive en rigtig mand er kommet! ! ! ! ! !
Han "pisser" forskellige steder og det stinker.

Nu er det bare sådan at vi gerne vil have nogle killingerne efter ham, inden
ja... cut!! av

Kan vi gøre noget for at undgå mest mulig "pissen"????

Sofus er en perser og har også fået små sorte ting i pelsen. Ikke lopper,
men hvad kan det så være?
Vi troede at det var skidt efter at sofus var ude en dag. Men når vi klør
ham, bliver han helt vild! Altså på en god måde.
Det er som om det klør meget i bunden af pelsen og bagerst på ryggen.

Skal han i bad igen eller?

/Henning og Pernille
Sofus og Zorro

Fra : Camilla Scharff

Dato : 14-05-01 15:03

Hej med jer

Nej, I kan sådan set ikke gøre noget ved strinteriet - dvs. man kan
hormonbehandle med indsprøjtninger, men det vil jeg absolut ikke anbefale,
da de er kræftfremkaldende... En hankat er en hankat, og hvis man vil have
sådan en fertil, så må man finde sig i strinteriet... Personligt får jeg
mine kastreret når det første strint kommer, de kan nemlig godt fortsætte
strinteriet (dog mere eller mindre lugtfrit), når de bliver kastrerede efter
at have strintet i længere perioder.

De sorte dimser han har i pelsen kunne sagtens være loppe-afføring! Det er
nemlig ofte ret svært at opdage selve lopperne, så man ser efter
loppeafføring. I kan let finde ud af det ved at tage et stykke fugtigt hvidt
stof (eller et stykke køkkenrulle, det er dog lidt mere besværligt, da det
kan gå i stykker...), børste nogle af de sorte fnullere ned, gøre dem mere
våde/fugtige og se om de bliver "opløst" til røde striber, når I kører
fingeren hen over dem (loppe-afføring er stort set størknet blod). Det ville
også passe fint med kløen på ryggen. Nogle steder I kan kigge efter lopper
er på inderlårene og maven, der er de lidt lettere at finde - især på en lys
kat - men det er jo svært at se på persere med den tykke pels!

Mvh. Camilla
Camischa's burmesere
www.burmese.dk

Jackster <!nygade33!@mail.dk> skrev...