problemer med MS Intellimouse explorer USB
Fra : Torben Jørgensen

Dato : 01-11-04 22:20

Hej

Jeg har tilsluttet en MS intellimouse explorer via USB. Den er begyndt at
opføre sig underlig lige pludselig. Jeg tror ikke jeg har installeret noget
der skulle ændre på musen. Det er ligesom om computeren engang imellem slår
musen fra i et par sekunder. Det sker ikke regelmæssigt, men det er meget
iriterende. Den gør det både når jeg spiller og bruger andre programmer. Kan
finde på at slukke helt for musen i ½-1 minut. Den kommer med en lyd via
eksterne højtalere når den fungerer igen.

Jeg har ikke virus ( testet med Norton)

mvh

Torben

Fra : Coach [4130]

Dato : 01-11-04 23:08

"Torben Jørgensen" <torben@FJERNDETTEka-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> programmer. Kan finde på at slukke helt for musen i ½-1 minut. Den kommer
> med en lyd via eksterne højtalere når den fungerer igen.

Hvis det er den med ledning så læs her:

Jeg har prøvet dette flere gange.
Jeg har slidt op til flere MS Intellimouse Explorer op.

Det der sker, er at de små ledninger inde i kablet knækker lige der hvor de
kommer ud af musen.
Det er en typisk fejl for denne mus.

Ledningerne har stadig forbindelse, men der er knækket nogle små
kobberledere derinde og det giver dårlig forbindelse.

Der sker det, at du ind imellem vil opleve at musen stopper, eller at musen
ikke er til at styre ordentlig.
Hvis du bevæger kablet skulle der komme liv igen.
Du kan prøve om du kan provokere den ved at trække lidt i kablet helt oppe
hvor den går ind i musen.
Men da risikerer du så også at ødelægge den mere

Er der garanti tilbage, så bare af sted med den.

Ellers skift til en Logitech MX700 den er super god. "Den Bedste"

Mvh
Bri@n

Fra : Torben Jørgensen

Dato : 02-11-04 00:21

Hej Brian

Den er efterhånden en gammel svend 3+ år ...selve microsoft mærket er næsten
slidt væk, så det er nok det du beskriver der er problemet. Jeg har været
ude og kigge på alternativer, og kiggede både på den mus du omtaler +
logitech MX 1000 som også virker til at være en rigtig god mus. De er bare
lidt dyre. Det var MS'musen godt nok også da jeg købte den, og den har helt
bestemt været alle pengene værd. Den er faktisk slidt blank der hvor
tommelfingeren placeres...

Men jeg må nok spare lidt sammen....eller klynke nok til konen.

mvh

Torben

Fra : Coach [4130]

Dato : 02-11-04 01:11

> [...]
> hvor tommelfingeren placeres...
>
> Men jeg må nok spare lidt sammen....eller klynke nok til konen.

Der sidder 2 genopladelige batterier i MX700 og de holder ca. 4 dage ved
intens brug, ellers ca. en uges tid.

Musen giver selv besked når den trænger til "foder" og det er ikke sådan at
den går ned med et brag.
Jeg plejer at kunne bruge den et par timer når lampen blinker.

Eneste minus er den lidt dårlige software der følger musen. ( hos mig fryser
musen i spil når softwaren er "inde")
Glem softwaren og brug den med Windows egen musestyring, så kører den kanon.

Jeg kender ikke MX1000....endnu

mvh
Bri@n