Hvilken printer til girokort
Fra : Monty

Dato : 01-11-04 10:16

Jeg står foran en udskiftning af min gamle laser printer og den nye jeg skal
have skal kunne skrive girokort ud.
Hvilken model (billig?) kan gøre det? Jeg har snakket med en forhandler og
han siger jeg skal bruge en der har Ocr2.

Forslag til en god lille maskine modtages meget gerne.

Monty

Fra : Palle

Dato : 01-11-04 13:19

"Monty" <diverse@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> han siger jeg skal bruge en der har Ocr2.
>
> Forslag til en god lille maskine modtages meget gerne.

Givet du har (får) OCR2 som TT-skrifttype, kan alle Windows-printere
udskrive det.

Fra : Kristian Andersen

Dato : 01-11-04 17:40

> [...]
> han siger jeg skal bruge en der har Ocr2.
>
> Forslag til en god lille maskine modtages meget gerne.

Det er nok OCR-B han mener.

Det er sikkert muligt at få OCR-B som en TT font, men jeg tror ikke den
følger med windows som standard. Spørgsmålet er også hvor stor fejlprocenten
er på Post Danmarks læser hvis du benytter en TT OCR-B.

Hvis printeren skal have indbygget OCR-B skrift er der f.eks. OKI B4250
eller B4350.

Andre producenter har det sikkert også, men der står tilsyneladende ikke så
meget om det på de respektive hjemmesider.

--
Kristian

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-11-04 22:47
Fra : Kristian Andersen

Dato : 02-11-04 00:24

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
> OCR-B kan downloades her
> http://www.bgbank.dk/Link/OCRB12Font/$file/OCRB12Font.exe
>
> Kurt

OK, når jeg ser på linket kunne det godt se ud til at Post Danmark har
godkendt den.

--
Kristian