Amitech 406 ..64 Mb bliver til 16Mb. ????
Fra : John Doe

Dato : 01-11-04 08:20

Hej alle i denne meget viden gruppe.

Min lillebror har en gammel Amitech 406 som jeg har lovet at
lave.Serienummer 970444650.
Den havde i forvejen 24 Mb EDO ram men også sokler til pc100 ram.
Jeg smed selvfølgelig de 24 Mb EDO ram ud og satte en stang 64 Mb Kingston
PC100
ram i.
Starter fint op osv., men registrerer kun de 16 Mb ram.
Prøver så med to stænger af samme slags ram , men så starter det slet ikke
op.
Ok hiver den ene blok ud og prøver skiftevis med begge to for at udelukke
fejl.
Så prøvede jeg at kontakte Amitech som lovede at give besked indenfor 24
timer, eller så hurtigt
som muligt..Men efter rigtig mange dage har jeg intet hørt endnu.De har
måske fyret deres teknikere de havde ansat for syv år siden..? lol, så måske
aner de det ikke, men kunne så i det mindste maile mig og fortælle det..
Hvorfor registrerer 406 kun de 16Mb ram ud af 64 Mb pc100.Nogen der har et
bud?
Selvfølgelig er det ikke en selvfølge at Amitech skal supporte en syv år
gammel puter , men det er vel et meget stort og velrenommeret firma..eller?
Maskinen starter fint op i Win98, men har kun 16 Mb ram hviklket også
registreres på styresystemet.
Ærede mednørder har i et bud?
Takker på forhånd, men i må indrømme det er en udfordring..

Hilsen John Doe

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-11-04 08:58

"John Doe" <virker_ikke@slut.prut> wrote:

> [...]
> PC100 ram i.
>Starter fint op osv., men registrerer kun de 16 Mb ram.

Tja, du skriver ikke hvilket bundkort / chipset maskinen er forsynet
med. Men det er åbenbart en gammel maskine der blev designet længe inden
64 MB ramstænger blev moderne...

Din maskine understøtter åbenbart kun 16 MB stænger - Og det kan du nok
ikke ændre på

Mon ikke brormand trænger til en ny maskine....

<mlr>

Fra : John Doe

Dato : 01-11-04 22:25

Tja, nu var det hjælp til at finde ud af en ting der undrer mig..En ny kan
altid købes, sådan kan man jo besvare næsten samtlige indlæg i denne
gruppe.(Køb nyt)
Hvis den kun understøtter 16Mb stænger, hvorfor understøtter den så ikke når
begge "stænger" er
sat i?
Amitech har intet support på denne puter og det er så vidt også iorden.
Der står ingen steder på brædtet hvad det er for en fætter..hverken Google
eller Amitech kan hjælpe..
men det er fordi man er nysgerrig at man bliver klogere,at købe nyt bliver
du jo kun fattigere af..he he
Men ellers tak for rådet..

Venlig Hilsen John

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-11-04 23:17

> [...]

>Der står ingen steder på brædtet hvad det er for en fætter..hverken Google

Måske Everest kan hjælpe med data på maskinen.

http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3

<mlr>

Fra : John Doe

Dato : 03-11-04 00:11

Dette bundkort: Freetech P5F76

Hilsen John

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-11-04 18:12

"John Doe" <virker_ikke@slut.prut> wrote:

>Dette bundkort: Freetech P5F76

Ok, så kan manualen, med samt alle oplysninger omkring hvilken RAM den
understøtter, findes her:

http://www.tacktech.com/pub/manuals/p5f76.pdf

<mlr>

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-11-04 19:32

"John Doe" <virker_ikke@slut.prut> wrote:

>Dette bundkort: Freetech P5F76

PS

En BIOS dateret 23/10/1997 kan findes her:

http://www.tacktech.com/display.cfm?dir=includes&object=bios.cfm

<mlr>

Fra : John Doe

Dato : 03-11-04 22:36

Mange tak Michael ..Du er ret skrap til det her !!
Takker mange gange.

John