Ny pc, sort skærm :-(
Fra : Peter \(8464\)

Dato : 30-10-04 12:06

Hej NG.

Jeg har langt om længe fået samlet en ny pc, men når jeg tænder for den,
bliver skærmen ved med at være sort. Alting "lyder" ellers til at køre
rigtigt i maskinen.

Når jeg piller de overflødige ting fra, er der følgende tilbage:

Grafikkort: Har prøvet med 2 forskellige som jeg ved virker i andre
maskiner. F.eks. et S3 Virge PCI-kort
2x512MB Kingston PC2700 RAM. Har afprøvet RAM'en i en anden maskine, og
her virker de fint. Har også prøvet at sætte 1x256MB PC2100 RAM i den
nye pc, og de virker heller ikke i den (og de virker fint i den maskine
de kommer fra..)
AMD 3000+ (AXDA3000DKV4D). Købt brugt.. har jeg desværre ikke mulighed
for at teste i en anden maskine
ASRock K7VT4A+, helt nyt! Har desværre ikke mulighed for at teste det
med en anden cpu.
400W ThermalTake PSU. Virker fint i en anden maskine...

For mig at se er der kun cpu og bundkort der er tilbage... og en af dem
må vel være defekt? Eller er der bare nogen uheldige sammensætninger?

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : N´far

Dato : 30-10-04 13:52

Det kunne jo også være selve skærmen...

Har du prøvet at nullstille eller indstille bios ? Du skriver noget om et
PCI grafikkort. Det skal evt. indstilles i bios som hedder noget som
"primary display".

Du kunne også prøve at starte den i fejlsikret tilstand ( F8 ).

vh

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 30-10-04 14:11

N´far wrote:
> Det kunne jo også være selve skærmen...

Den virker fint.. har prøvet med et par andre computere på den.

> Har du prøvet at nullstille eller indstille bios ? Du skriver noget
> om et PCI grafikkort. Det skal evt. indstilles i bios som hedder
> noget som "primary display".

Jeg har prøvet at tage batteriet ud, og sætte det i igen. Bundkortet er
som sagt også helt nyt. Har prøvet både med PCI grafikkort, og et
GeForce ti4200 agp-kort. Ingen af dem får billede frem på skærmen. Der
kommer INTET frem. Kan derfor heller ikke gå ind i BIOS'en og kigge
efter noget.

> Du kunne også prøve at starte den i fejlsikret tilstand ( F8 ).

Der er ingen harddisk sat til.

Fra : Martin Schoedt

Dato : 30-10-04 15:05

"Peter (8464)" <usenet@vesterbro24.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har prøvet at tage batteriet ud, og sætte det i igen. Bundkortet er
> som sagt også helt nyt. Har prøvet både med PCI grafikkort, og et

Er det kort 4xagp, og bundkortet mon 8xagp 1,5v? Lyder som et grafikkort der
ikke er sat ordentlig fast i agp porten eller porten ikke virker. Bare
underligt at pci heller ikke virker men det kunne være som nævnt noget med
bios.

Mvh Martin

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 05-11-04 06:41

Martin Schoedt wrote:

> [...]
> grafikkort der ikke er sat ordentlig fast i agp porten eller porten
> ikke virker. Bare underligt at pci heller ikke virker men det kunne

Bundkortet skulle kunne tage både APGx4 og AGPx8. Kortet er et AGPx4.
Jeg skulle mene at det sidder ret godt trykket i.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-10-04 15:45

Peter (8464) wrote:

> Jeg har prøvet at tage batteriet ud, og sætte det i igen. Bundkortet

Det er ikke nogen garanti for at instillingerne er nulstillet.
Bundkortet har en funktion til nulstilling af CMOS - brug den

Jesper G. Poulsen

Fra : N´far

Dato : 30-10-04 15:48

Undskylder, hvis der dukker indlæg med 2 vedh. filer op i tråden. Havde
ellers formateret den som tekst.
Til dig, Peter:

http://www.asrock.com/product/product_k7vt4a+.htm

Kunne det være det ?

vh

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 05-11-04 06:57

N´far wrote:
> Undskylder, hvis der dukker indlæg med 2 vedh. filer op i tråden.

Har ikke set nogen

> http://www.asrock.com/product/product_k7vt4a+.htm
> Kunne det være det ?

Jeps, det skulle det være.

Fra : kk

Dato : 30-10-04 16:17

"Peter (8464)" <usenet@vesterbro24.invalid> wrote in message
> [...]
> rigtigt i maskinen.
>
> Du skriver "lyder". Vil det sige, at du kun får et "startbip" i
Ingen signaler fra Grafikkort?
Ingen signaler fra RAM?
Ingen signaler overhovedet?
mvh