Hvordan køber (=vælger) man nyt bundkort?
Fra : Jakob G.

Dato : 28-10-04 19:29

Hej igen!

Afledt af mine problemer med bl.a. fejl 50 og fejl B8, som jeg har berettet
om i en tråd længere nede, er jeg nu nået så langt, at det må være
bundkortet der er noget galt med.
Det nuværende er et ECS Elitegruop K7VZA v3.2e der kører med en Athlon 1.33
GHz.
Der er 256 MB Ram (133) på.
Jeg vil jo gerne genbruge resten af grejet, som er:
52X CD-ROM-drev
LiteOn CD-ROM-brænder
NVIDIA GeForce2 MX400 64MB skærmkort
Netkort til ADSL
56K internt modem

Maskinen er fra sommeren 2001, så den er jo ved at være "gammel".
Kan man stadig købe et bundkort til ovenstående, og hvordan vælger man et?
Kan i anbefale et bestemt kort?

--
Hilsen Jakob

Fra : Leony

Dato : 28-10-04 20:33

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> skrev i en meddelelse

> Maskinen er fra sommeren 2001, så den er jo ved at være "gammel".
> Kan man stadig købe et bundkort til ovenstående, og hvordan vælger
> man et? Kan i anbefale et bestemt kort?

Bundkort til SD-RAM med SocketA hænger desværre ikke på træerne.

EDBpriser kan kun hoste 2 boards op (1 stk FIC + 1 stk ECS).
Leveringstid FIC = ? og leveringstid ECS = max 19 dage.

Bedste bud bliver nok i intern markedsgruppen.

Hvis du køber et Asrock bundkort og nøjes med 256 MB RAM, så burde du
kunne nøjes med at punge ca 600 kr.
Har ikke lige undersøgt om Asrock laver et board der sluger en
Tordenfugl, men mon ikke.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Peter Schroeder

Dato : 29-10-04 08:29

"Leony" skrev
> Hvis du køber et Asrock bundkort og nøjes med 256 MB RAM, så burde du
> kunne nøjes med at punge ca 600 kr.
> Har ikke lige undersøgt om Asrock laver et board der sluger en
> Tordenfugl, men mon ikke.

Belært af mine egen erfaringer i de sidste
par dage, skal der også et nyt grafikkort til.
AGPx8, som de nye mobo er, accepterer ikke
et AGPx2 grafikkort som GF4MX400 fra '91 er.
Jeg har lige købt et Asrock mobo, AMD 2400+,
512MB DDR ram og et Radeon 9250 for små
1400 kr. Det funker fint

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Finn og Angela

Dato : 29-10-04 16:27

"> Belært af mine egen erfaringer i de sidste
> par dage, skal der også et nyt grafikkort til.
> AGPx8, som de nye mobo er, accepterer ikke
> et AGPx2 grafikkort som GF4MX400 fra '91 er.

Du er lige 10 år for tidligt på (der stod vist 2001). I øvrigt er det ikke
AgpX8, der kan være problemet, men om gfx er 1,5v. eller 3,2 (tror jeg det
er). Generelt er alle AgpX4 kort 1,5V og det skiller så vidt jeg husker
omkring Tnt-kortene (som kom før Gforce 2 - og dermed langt før Gforce4).

Hilsen Finn

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-10-04 10:45

Peter Schroeder wrote:

> AGPx8, som de nye mobo er, accepterer ikke
> et AGPx2 grafikkort som GF4MX400 fra '91 er.

Jo. Det virker endda med GF2MX200.

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Schroeder

Dato : 01-11-04 08:40

"Jesper G. Poulsen" skrev
> Jo. Det virker endda med GF2MX200.

I manualen til mit Asrock mobo står: "Understøtter 1,5V
AGP4/8 kort. Sætter man 3,3V kort i, beskadiges
både kort og mobo."
Så det er altså ikke alle mobo der autodetecter kortet.
Det skal man være opmærksom på.
Der findes vel ikke 3,3V AGP4/8 kort, gør der?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-11-04 17:05

Peter Schroeder wrote:

> Der findes vel ikke 3,3V AGP4/8 kort, gør der?

GF2MX200 er ikke 3.3V.

Jesper G. Poulsen