0,09/0,13 micron AMD Athlon 64
Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 28-10-04 17:49

Hejsa,

Er der nogen forskel på <subj>? Det er en AMD Athlon64 3000+ jeg har kig
på... Er der nogen ydelsesmæssig forskel? Varmeudviklingen på en 0,09 er vel
lavere - men er det det eneste? I så fald gider jeg ikke vente den halve
måneds tid inden den kommer på lager landet over

// Yoc.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 28-10-04 18:23

Søren Aaholm Møller wrote:
> [...]
> lavere - men er det det eneste? I så fald gider jeg ikke vente den halve
> måneds tid inden den kommer på lager landet over

Mindre varme --> mindre behov for (støjende) køling samt mindre
strømforbrug...

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 28-10-04 18:46

"Søren Aaholm Møller" <yocal@60696867.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lavere - men er det det eneste? I så fald gider jeg ikke vente den halve
> måneds tid inden den kommer på lager landet over

Hvis det har noget at sige, så er 90nm også en bedre overclocker end 130nm.

Fra : ct

Dato : 01-11-04 09:38

jeg sidder her med en 3500+ 130nm og en ditto 90nm

90nm bliver VARMERE end 130nm versionen - jeg vil skyde på omkring 5-8
grader.

claus

Fra : Brian Lund

Dato : 09-11-04 02:03

> jeg sidder her med en 3500+ 130nm og en ditto 90nm
>
> 90nm bliver VARMERE end 130nm versionen - jeg vil skyde på omkring 5-8
> grader.

Har den ikke også mere cache?

Brian

Fra : ct

Dato : 09-11-04 11:38

nej

Fra : Claus Albæk

Dato : 10-02-05 11:17

ct wrote:

Mon ikke det hænger sammen med dit setup? (der skal ikke være meget
kølepasta, på samme setup, til forskel for at man får forskelle... selv
gik jeg fra 35 grader til 28 grader celcius bare ved at 'justere' pasta'en.

Thermal Design Package på 90nm modellen er SVJH mindre end for 130nm
modellen (den kører da vidst også ved færre Hz end 130 modellen)