Langtidsopbevaring af data - 3½" vs. USB k~
Fra : Ole Sørensen

Dato : 28-10-04 14:08

   Hej

   Jeg har en arbejdskollega som har oplevet at data som er gemt
på floppy-disk er gået tabt. Nu vil han skifte til USB keyring, men er
det bedre? Jeg tænker på om langtidsholdbarheden er større/bedre på en
USB keyring end den er på en floppy-disk.
--
Med Venlig Hilsen
Ole Sørensen

Fra : Anders F

Dato : 28-10-04 14:31

"Ole Sørensen" <ole.sxrensen@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> det bedre? Jeg tænker på om langtidsholdbarheden er større/bedre på en
> USB keyring end den er på en floppy-disk.

Svært at svare på! Jeg sværger til MO-skiver (bruger 640MB 3½'ere) - men de
er nok i fare for at udgå (langsomt og dyrt)).

Hvis man er glad for sine data laver man flere kopier - helst på flere
forskellige medier. Jeg ville nok vælge (flere) CDR og en harddisk...

Mvh.
Anders

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 28-10-04 16:46

On Thu, 28 Oct 2004 15:30:53 +0200, "Anders F" <af-spam@hi5.dk> wrote:

>"Ole Sørensen" <ole.sxrensen@adslhome.dk> wrote in message

Firmaerne påstår at deres data retention er 10 år
Flemming Jacobsen