Fryser efter et stykke tid (ny maskine)
Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 27-10-04 18:46

Hejsa,

Så var det så mig der blev udsat for en af de mest iriterende fejl til
dato... jeg har samlet computeren som består af følgende:

- Shuttle SN45GV2
- Seagate Barracuda 7200.7
- Samsung DDR3200 256 MB RAM x 2 (Også testet med 1x GEiL 512MB)
- AMD AthlonXP-M 2400+ (45w)
- Plextor DVD-brænder
- Testet med diverse grafikkort (4mb pci halløjsa, og et ATI Radeon 9700 Pro
fra Gigabyte)

Lige før maskinen skal installere windows (Altså man trykker "Enter to
install" første gang når den har loaded drivere, så blinker skærmen. Det har
jeg ikke lige set før - men maskinen fortsætter udover det.

Har lige lavet en kammerats maskine, det var en afbrændt RAM-klods der
gjorde at den blinkede (og gik i fejl) der.

Første gang jeg bootede denne maskine fik jeg fejlen: "MEMORY_MANAGEMENT",
men har ikke set den siden.

Men nu får den fint kopieret filerne, men så efter reboot første gang, og
den kommer med den mere grafiske brugerflade, går der ½-3 minutter, så
fryser den og kommer ikke videre. Jeg kan godt bevæge musen, men den laver
simpelthen ikke noget - og de fine grønne dimser der blinker i hjørnet af
skærmen på installationsbilledet fryser... Men som sagt - musen virker
stadig...

Nogen ide om hvad der kan være galt?

Som sagt er der testet med flere forskellige slags ram, både dual og
single... Har også prøvet med to forskellige grafikkort... Har haft køleren
af og kontrolleret at den var i kontakt med CPUen, det var den... Og den er
heller ikke synderlig varm ved brug... Det eneste der er lidt smålunt er
chipsettet - men ikke farlig-varmt... Slet ikke...

Når maskinen booter finder den CPUen som en "AMD Athlon (...) 800 Mhz"...
Burde den det? Hvad skal jeg give BIOS af informationer?

Anyone? Lidt iiiiiriterende ikke at kunne få glæde af den lille ny

// Yoc.

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 27-10-04 19:38

> Når maskinen booter finder den CPUen som en "AMD Athlon (...) 800 Mhz"...
> Burde den det? Hvad skal jeg give BIOS af informationer?

Tja - den gad åbenbart ikke clockes ned Satte multiplieren til 15, FSB
til 133 - vupti 2Ghz og fungerende maskine...!

Tak for hjælpen

// Yoc.