Fejl 0x00000050 og 0x000000B8
Fra : Jakob G.

Dato : 26-10-04 13:58

Hej!

Jeg har forespurgt på en fejl i Windows-gruppen, men jeg tror nærmere den
hører til hér efterhånden:

Under installereing af Windows XP på en maskine jeg har købt brugt fik jeg
blå skærm med følgende meddelelse:

Der er fundet en fejl, og Windows er blevet lukket ned for at forhindre
skalder [...]

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

[...]

Tekniske oplysninger:

***STOP: 0x00000050 (0xEEEE1238, 0x00000000, 0x80844902, 0x00000000)

Jeg har fundet frem til, at denne fejl 50 kan skyldes defekte RAM.

Nu har jeg udkiftet RAM-blokken med den fra min egen maskine - også
256MB. Maskinerne er iøvrigt ens - fra samme butik.
Den kom ikke med fejl 50 denne gang, men med følgende:

En ventebehandling eller tilkoblingsproces blev forsøgt fra en DPC-rutine
STOP: 0x000000B8 (0x00000000, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)

Jeg har fundet frem til at den på engelsk hedder "A wait operation, attach
process, or yield was attempted from a DPC routine", men det siger mig
heller ikke noget.

Kan en af jer hjælpe mig på sporet af hvor jeg skal lede efter en fejl?
Skal i bruge flere oplysninger? Jeg er ikke så bevandret udi indmaden af
maskinen, men jeg skal forsøge ...

På forhånd tak for hjælpen.

--
Hilsen Jakob

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-10-04 14:10

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> wrote:

>Kan en af jer hjælpe mig på sporet af hvor jeg skal lede efter en fejl?
>Skal i bruge flere oplysninger? Jeg er ikke så bevandret udi indmaden af
>maskinen, men jeg skal forsøge ...

Du har ret det lugter af RAM fejl - Og når det ikke hjælper med
ombytning af RAM'en må fejlen desværre ligge i memory controlleren på
bundkortet....

Inden du farer i byen efter nyt bundkort skal du nok lige prøve at
nulstille BIOS (med jumperen på bundkortet) - bare for at udelukke et
problem i opsætningen.

Du bør vel også lige prøve at bytte grafikkortet ud....

<mlr>

Fra : Jakob Griffel

Dato : 26-10-04 17:52

>Du har ret det lugter af RAM fejl -
>Og når det ikke hjælper med
>ombytning af RAM'en må fejlen
>desværre ligge i memory controlleren på
>bundkortet....

Hmm...Det lyder mindre godt så vidt jeg kan forstå...
Det lyder ihvertfald som noget man ikke umiddelbart kan gøre noget
ved.

>Inden du farer i byen efter nyt
>bundkort skal du nok lige prøve at
>nulstille BIOS (med jumperen på
>bundkortet) - bare for at udelukke et
>problem i opsætningen.

Øh, er den nem at finde? Der sidder måske kun een? Er den markeret
med noget?

>Du bør vel også lige prøve at bytte
>grafikkortet ud....

Ja, det vil jeg gøre. Jeg har et magen til siddende min også.

Tak såvidt...

--
Hilsen Jakob

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-10-04 18:00

Jakob Griffel <jakob_griffel@GO28Vhotmail.com> (slet GO28V) wrote:

>Øh, er den nem at finde? Der sidder måske kun een? Er den markeret
>med noget?

Den plejer at være markeret - Men check lige manualen til bundkortet.

Du flyttet jumpere frem-og-tilbage med maskinen slukket og helt uden
strøm på - Derefter er CMOS'en med BIOS indstillingerne nulstillet.

<mlr>

Fra : Jakob Griffel

Dato : 26-10-04 19:06

>Den plejer at være markeret - Men
>check lige manualen til bundkortet.
>
>Du flyttet jumpere frem-og-tilbage
>med maskinen slukket og helt uden
>strøm på - Derefter er CMOS'en med
>BIOS indstillingerne nulstillet.

Tak, det prøver jeg om jeg kan hitte ud af.

--
Hilsen Jakob

Fra : Jakob Griffel

Dato : 27-10-04 12:13

>Du flyttet jumpere frem-og-tilbage
>med maskinen slukket og helt uden
>strøm på - Derefter er CMOS'en med
>BIOS indstillingerne nulstillet.

Kan man så bare starte maskinen op bagefter, eller er der noget
der skal indstilles på ny? Jeg tænker på detektering af HDD osv.
Måske finder den selv ud af det?

--
Hilsen Jakob

Fra : Leony

Dato : 27-10-04 13:55

"Jakob Griffel (slet OFQR2)" <jakob_griffel@OFQR2hotmail.com> skrev i
en meddelelse news:10988757670.0509700621318494@dtext.news.tele.dk

> Kan man så bare starte maskinen op bagefter, eller er der noget
> der skal indstilles på ny? Jeg tænker på detektering af HDD osv.
> Måske finder den selv ud af det?

Det finder den selv ud af.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod: