Lian Li PC 7077 Tower kabinet !
Fra : Dr.Ralph

Dato : 26-10-04 09:39

Poster lige dette indlæg, fordi jeg er i ekstase over, HVOR lækkert og
total gennemført dette kabinet er.

Jeg havde før Lian LI PC70, der var et meget lækkert og gennemført kabinet
- men dette PC 7077 Full tower tager prisen.

Jeg har aldrig oplevet så gemmetænkt et kabinet før.
Eneste minus ved det er, at bundkort skuffen ikke kan tages ud - dette er
seriøst set det eneste minnus ved dette fantastiske kabinet.

Af positive ting, kan nævnes en lind strøm af rosende ord:

1. Der er forboret huller hele vejen i fronten til montering af Lian Li
drev skjulere
2. Harddisk 3,5" pladserne kommer formonteret med vibrationsdæmpende gummi
beslag indbygget til HVER harddisk
3. Der er 120 mm blæser, der blæser direkte på harddiskene (der er plads
til 4 stk - men dette kan udbygges til mange flere)
4. Hele fronten af kabintette er bygget i moduler, så man kan indsætte lige
hvad man ønsker, lige hvor man ønsker det - cd rom drev, diskettedrev,
harddiske mv.
5. Der er indbygget passivt luftindtag i bunden af kabinettet med indbygget
støvfilter, der let kan tages af og renses. Der er naturligvis også
indbygget støvfilter til 120mm blæseren ved harddiskene, der også kan
aftages og renses.
6. Der er 2 USB stik, Firewire, Microfon og høretelefon stik nederst i
fronten af kabinettet
7. Der er 2 80 mm blæsere, der blæser luft ud lige ved bundkort/grafikkort
8. Der er 1 120mm blæser der blæser luft i toppen bagest i kabinettet.
9. Der er ydermere formonteret en ekstra 120mm plads til en evt. blæser i
toppen i midten af kabinettet - helt unikt gennemtænkt.
10. Pladen, hvos PSU og den bageste 120mm blæser sidder på kan vendes om og
spejlvendes, så man kan sætte PSU, hvor den passer bedst.
11. Der er riller i den plade PSU'en skal hvile på, så en evt. indbygget
blæser i bunden af PSU'en kan trække luft op fra CPU.
12. Der medfølger 1 stk. LIan LI floppy drevskjuler i alu samt 1 stk. CD
rom drev skjuler i alu

Hvad kan jeg sige - dette er det perfekte kabinet for mig og mange mange
andre.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Coach [4130]

Dato : 26-10-04 11:02

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rom drev skjuler i alu
>
> Hvad kan jeg sige - dette er det perfekte kabinet for mig og mange mange

Altså lige ud over dit totale "turn Off" over dette kabinet, kunne du måske
ha' lagt et link.
Det gør det bare lidt lettere at finde frem til

Mvh
Bri@n

Fra : Dr.Ralph

Dato : 26-10-04 14:39

> [...]
> ha' lagt et link.
> Det gør det bare lidt lettere at finde frem til

OkiDoki :)

http://studiedata.dk/productitem.asp?id=CCLL211&Fane=

Det er ikke særlig billigt, men HVER en krone værd.

Af billedet ligner det alle andre Lian Li Towers - men tro mig, der er tænk
over hver en lille detalje i dette kabinet.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-10-04 17:28

Dr.Ralph skrev:

> http://studiedata.dk/productitem.asp?id=CCLL211&Fane=
>
> Det er ikke særlig billigt, men HVER en krone værd.

Kvali koster.

> Af billedet ligner det alle andre Lian Li Towers - men tro mig, der er
> tænk over hver en lille detalje i dette kabinet.

Hvilket skal jeg så vælge hvis jeg ønsker at være lykkelig som dig men
ikke vil have et skrummel af et fulltower stående?

Søger midi-tower.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Dr.Ralph

Dato : 26-10-04 21:59

> Hvilket skal jeg så vælge hvis jeg ønsker at være lykkelig som dig men
> ikke vil have et skrummel af et fulltower stående?
>
> Søger midi-tower.

Dette her - Lian Li PC6077 Midi tower - lille broderen til mit 7077:

http://studiedata.dk/productitem.asp?id=CCLL122&Fane=

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-10-04 16:22

Dr.Ralph skrev:

> Dette her - Lian Li PC6077 Midi tower - lille broderen til mit 7077:
>
> http://studiedata.dk/productitem.asp?id=CCLL122&Fane=

Det ser fanme nice ud!

Nu skal jeg bare lige have slugt klumpen jeg fik i halsen efter at se
prisen og så spare op

Tak for hint.

Fra : WhiteD

Dato : 27-10-04 11:48

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvilket skal jeg så vælge hvis jeg ønsker at være lykkelig som dig men
> ikke vil have et skrummel af et fulltower stående?

Så er der ingen vej uden om LIAN LI pc-1100 eller pc-1000.
pc-1100 er støj dæmpet.

http://www.gruntville.com/reviews/cases/lianli_v1100/

De får faktisk EDITORS CHOICE over alt på nettet

De har også en begge en "store bror" i tilfælde af du skulle
ændre mening.

Jeg går og venter på mit PC-1100 ankommer i dag eller i morgen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-10-04 17:31

skrev:

> Så er der ingen vej uden om LIAN LI pc-1100 eller pc-1000. pc-1100 er
> støj dæmpet.
>
> http://www.gruntville.com/reviews/cases/lianli_v1100/

Oh yes.. total flot design... men.. øv øv den er dyr.

> De har også en begge en "store bror" i tilfælde af du skulle ændre
> mening.

Nej tak. Jeg kan ikke se hvem der som privat kan have brug for så store
kabinetter.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 28-10-04 10:43

> [...]
> ændre mening.
>
> Jeg går og venter på mit PC-1100 ankommer i dag eller i morgen

Jamen jeg var netop køber til storebroderen PC V2100, men jeg droppede det,
da jeg troppede op i studiedata for at købe det af 2 - for mig - meget
vigtige grunde:

1. Det er på hjul, der IKKE kan tages af - med mindre man skærer dem af -
og hvad skal man så sætte på istedet, der flot ud ?
Mit kabinet står IKKE på gulvet, men på et niveau nedsænket arkiv skab -
derfor kan jeg ikke have hjul under - med mindre mit kabinet skal trille på
gulvet hvert andet øjeblik :)

2. Jeg er IKKE til kabinetter med front døre - vil gerne have adgang til
det hele med det samme - ydermere gør frontdøren, at der er dårligere
luftgennemtrængning, der hvor blæseren trækker luft ind igennem fronten af
kabinettet - i V2100's trækkes der KUN luft ind igennem en 2-3 cm fuge i
fronten og så i bunden - mit 7077 trækker både luft ind igennem bunden OG
fronten.

Derfor veg jeg udenom V2100 -som jeg rent faktisk havde betalt for over
nettet hos studiedata.

Lian LI V1200, Lian Li's forsøg på at kopierer Apples hullede alu
kabinetter, undgik jeg af 2 andre grunde:

1. Hullerne hele vejen rundt om kabinettet vil på sigt trække støv ind -
meget støv.
2. Der er ikke plads til min store Enermax 660watt EPS PSU, der er 6-7 cm
længere end normale PSU'er

Derfor var 7077 det ideelle kabinet for mig.
Men både V1200 og V2100 - og dets respektive lillebrødre er FANTASTISKE
kabinetter, hvis man blot kan leve med de få fejl, der gjorde, jeg undgik
dem :)

Jeg er TOTAL kabinetfreak - har behov for mega meget plads og køber aldrig
noget mindre end Full Mega Tower, da jeg aldrig kører med mindre end 4
interne harddisk og 4 interne optiske drev.

Syntes blot Lian Li med deres nye kabinet serier er kommet virkelig langt -
forborede pladser til 120 mm, der larmer mindre end 80 mm, de RIGTIGE
steder - bla. øverst i midten i toppen af kabinettet. Tidligere måtte
nørder selv forbore disse huller for at få deres blæsere til at blæse luft
ud igennem toppen af kabinettet - det behøver de ikke længere nu, Lian LI
har nu sørget for det hele
Vibrationsdæmpning ved alle blæsere og harddiske samt flotte drevskjulere i
alu og aftagelige støvfiltre ved alle luft-INDTAG.

Hvad hjælper det med masser af luftindtag, men ingen støvfiltre -
kabinettet vil blive forstøvet i bogstavligste forstand på blot et halvt år
uden et aftageligt vadskbart støvfilter. I gamle dage brugte jeg nylon
strømper som støvfilter - ikke længere :)

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : WhiteD

Dato : 29-10-04 15:50

> [...]
> Mit kabinet står IKKE på gulvet, men på et niveau nedsænket arkiv skab -
> derfor kan jeg ikke have hjul under - med mindre mit kabinet skal trille

Hej Ralph.

Så fik jeg mit PC-V1100 ( som er lillebroren til 2100 og helt identisk
bortset fra størrelsen )....jeg er overlykkelig, det lugter SÅ langt væk af
kvalitet

1. Mht. hjulene, de har et ganske simpelt og totalt effektivt låse system
så det triller INGEN steder hvis man nu skulle være i tvivl om det, det har
LIAN LI selvfølgelig også tænkt på og jeg må lige korrigere dig, hjulene
kan meget nemt afmonteres.

> [...]
> fronten.
>
> Derfor veg jeg udenom V2100 -som jeg rent faktisk havde betalt for over

2. Front døren kan tages af på et halvt sekund og kabinettet ser stadig
forrygende ud.
Der også lufthuller i mere eller mindre hele bunden. Jeg kan ikke finde
den fuge i fronten du snakker om?
Der er en fuge lige under fronten så luft gennem trængningen bliver ikke
generet af døren?
Kabinettet vil blive en anelse varmere end feks PC-V1000 da kabinetter er
lyd isoleret, men ifølge alle reviews jeg har læst om kabinettet er der
ingen grund til bekymring overhovdet.

Det lyder næsten som om vi har to forskellige kabineter?
Bortset fra det så er jeg sikker på vi begge bliver glade for vores valg.

Mvh WD.

Fra : Hans

Dato : 26-10-04 13:27

Dr.Ralph wrote:

> Hvad kan jeg sige - dette er det perfekte kabinet for mig og mange
> mange andre.

Det fordrer bare én ting. Man skal være vild med aluminium. For mig ligner
det noget som hører hjemme på et mejeri, og ville ikke drømme om at have det
i stuen, men sådan er vi så forskellige.

Hans

Fra : Dr.Ralph

Dato : 26-10-04 14:40

> [...]
> det noget som hører hjemme på et mejeri, og ville ikke drømme om at have det
> i stuen, men sådan er vi så forskellige.

Det kan fås i sort også :)

Iøvrigt kal man ikke stille sit serverkabinet i stuen, hvis man ikke vil
myrdes af konen, mens man sover

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 26-10-04 14:42

> Hvad kan jeg sige - dette er det perfekte kabinet for mig og mange mange
> andre.

Glemte sku' lige:

13. Der er formonteret vibartionsdæmpende gummi belægninger ved alle
blæsere i kabinettet, så de ikke støjer unødigt.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Anders F

Dato : 26-10-04 15:36

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message

> Glemte sku' lige:
>
> 13. Der er formonteret vibartionsdæmpende gummi belægninger ved alle
> blæsere i kabinettet, så de ikke støjer unødigt.

Så vil jeg bidrage med et par minusser:
- prisen (uden PS!)
- størrelsen (for os der nu engang kun har brug for 5*5 1/4" og 2*3½"

Ellers ser det fedt ud! Er sidelågerne fornuftigt hængslede?

/Anders

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-10-04 17:30

Anders F skrev:

> Så vil jeg bidrage med et par minusser: - prisen (uden PS!)

Kvali koster men ja... fy for fissan en høj pris!!

> - størrelsen (for os der nu engang kun har brug for 5*5 1/4" og 2*3½"

Jae Jeg bruger 1 x 5.25 og 1 x 3.5" så det er alt for overkill til
min desktop.

Til serveren bruger jeg 1 x 5.25 og ikke mere.

Fra : Lasse Houmøller

Dato : 26-10-04 21:13

> [...]

> - men dette PC 7077 Full tower tager prisen.
>
> Jeg har aldrig oplevet så gemmetænkt et kabinet før.
<snip!>

Minder det ikke ret meget om CoolerMaster Stacker, bare dobbelt så dyrt?
http://www.tweakup.dk/article/453/dk/

Dette har endda USB/audio mv. siddende øverst i kabinettet...

/Lasse

Fra : Dr.Ralph

Dato : 26-10-04 22:02

> Minder det ikke ret meget om CoolerMaster Stacker, bare dobbelt så dyrt?
> http://www.tweakup.dk/article/453/dk/
>
> Dette har endda USB/audio mv. siddende øverst i kabinettet...

JO da - jeg ville selv købe Stacker, men da jeg opdagede hvor totalt
gennemført Lial Li 7077 var, så droppede jeg helt ideen om Stacker. Stacker
erlavet i tung metal - kun lågerne er i alu, finishen på Lian Li
svejsninger er klart niveau over Stacker fra Coolermaster.

Stacker mangler en del fif, som 7077 har - fleksibiliteten mht til
placeringen af PSU, blæsere etc.
Og Stacker ser efter min mening klart billigere ud end Lian li 7077,
hvilket det jo også er - man får, hvad man betaler for.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Lasse Houmøller

Dato : 27-10-04 01:51

> [...]
> erlavet i tung metal - kun lågerne er i alu, finishen på Lian Li
> svejsninger er klart niveau over Stacker fra Coolermaster.

Fair nok, det vidste jeg så ikke.

> Stacker mangler en del fif, som 7077 har - fleksibiliteten mht til
> placeringen af PSU, blæsere etc.

Kan man ikke også det med Stacker? Der er i hvert fald mulighed for at
placere PSU'en i bunden (eller køre med redundant PSU).

> Og Stacker ser efter min mening klart billigere ud end Lian li 7077,
> hvilket det jo også er - man får, hvad man betaler for.

Sådan er det desværre altid synes jeg :) Men jeg kan nu godt lide Stackers
design i sort. Smag og behag you know...

/Lasse

Fra : Dr.Ralph

Dato : 27-10-04 08:55

> Sådan er det desværre altid synes jeg :) Men jeg kan nu godt lide Stackers
> design i sort. Smag og behag you know...
>
> /Lasse

Lian Li 7077 fås også i kul sort.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Lasse Houmøller

Dato : 27-10-04 21:23

> Lian Li 7077 fås også i kul sort.

Oh. Men det er stadig møgdyrt! :)

/Lasse

Fra : Dr.Ralph

Dato : 28-10-04 10:44

> Oh. Men det er stadig møgdyrt! :)
>
> /Lasse

Enig - Lian Li er ikke billige - men syntes altså man får kvalitet og
gennemtænkt design for sine penge.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 27-10-04 03:14

> Minder det ikke ret meget om CoolerMaster Stacker, bare dobbelt så dyrt?
> http://www.tweakup.dk/article/453/dk/
>
> Dette har endda USB/audio mv. siddende øverst i kabinettet...

Jeg er af samme mening http://piv.nu/11/14/2/
Stacker er betydeligt pænere, man kan tage pladen ud med bundkortet på,
og så er det parat til BTX og har lækker plads til PSU (hvilket jeg med
en almindelig ATX-PSU udnytter til oprydning af kabler.
Og så er prisen jo ikke at forglemme.
Det er rigtig nok at kabinettet ikke er i rent aluminium, men med hjul
under er det nu også pænt lige meget vægtmæssigt (der følger også
kraftige fødder med, hvis man ikke er til hjul).
Jeg har ikke selv købt det for at få aluminium, men det kan jo være at
nolge vælger kabinet med det kriterie (måske pga. brug til netparty,
udseende eller andet).

Igen smag og behag.

- Lene
http://piv.nu/

Fra : Dr.Ralph

Dato : 27-10-04 09:10

> [...]
> Jeg har ikke selv købt det for at få aluminium, men det kan jo være at
> nolge vælger kabinet med det kriterie (måske pga. brug til netparty,

Du kan også tage bundkortet ud i Lian LI 6077:
http://studiedata.dk/productitem.asp?id=CCLL123&Fane=

For mig at se ser Stacker da absolut lovende ud, men indvendigt kig i den
afskører, at der virkleig er forskel på kvaliteten af komponenterne.
Stacker kabinettet ligner indvendigt noget, der går tæt op ad mit gamle
Chieftech kabinet - udført i groft stål med irriterende kanter, hvor der
ikke bør være kanter.

Kan heller ikke se, om Stacker er født med vibrationsdæmpende harddisk
beslag, vibrationsdæmpende blæser beslag, ej heller kan jeg se, at Stacker
har aftageligt støvfilter, der kan renses og heller ikke hul i toppen til
ekstra 120mm blæser.

Ydermere finder jeg Coolermasters drev skjulere direkte grimme, mens Lian
Li's efter min mening er meget flotte og effektive.

Men jeg er også stor tilhænger af koldt, enkelt industrielt design - derfor
finder jeg Lian LI kabinettet smukt, enkelt og koldt udført.

Jeg har dog ingen planer om at opsætte mit kæmpe kabinet i min stue, hvor
sådanne ting slet ike hører hjemme - ét er mit PC setup, noget helt andet
er min stue, hvor jeg holder af en helt anden smag :)

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 27-10-04 10:03

> Du kan også tage bundkortet ud i Lian LI 6077:
> http://studiedata.dk/productitem.asp?id=CCLL123&Fane=

Det var jo ikke det kabinet tråden handlede om.

> [...]
> Stacker kabinettet ligner indvendigt noget, der går tæt op ad mit gamle
> Chieftech kabinet - udført i groft stål med irriterende kanter, hvor der

Hvilke kanter tænker du på? Der er ikke nogen til besvær eller til at
komme til skade på, så jeg ved ikke lige, hvad du mener.
Og hvorfor er aluminium bedre kvalitet end stål? Det er dyrere, lettere
og ser måske bedre ud (jeg har ikke mine kabinetter åbne i dagligstuen),
men jeg synes at mine stålkabinetter virker meget stabile, og jeg sætter
mig da gerne på dem. Dertil skal siges at jeg INTET aner om aluminiums
holdbarhed, men vægten gør, at jeg ikke udsætter det for hvad som helst.

> [...]
> beslag, vibrationsdæmpende blæser beslag, ej heller kan jeg se, at
> Stacker har aftageligt støvfilter, der kan renses og heller ikke hul i

Der følger en harddiskbox i gummiophæng med, hvilket du også kan se på
mit link. Den er til 4 harddiske.
Jeg har selv brugt gummi-dimser til montering af mine blæsere. Standard
er skruger.
Der er aftagelige støvfiltre ved alle blæsere / i frontpanelerne.
Der er plads til en 80 mm. blæser i toppen, en 80 mm. blæser i siden, en
120 mm. blæser bag i og en 120 mm. blæser på harddiskboxen.
Flere harddiskboxe kan købes, og de sidder skjult inde i kabinettet.

> Ydermere finder jeg Coolermasters drev skjulere direkte grimme, mens Lian
> Li's efter min mening er meget flotte og effektive.

Jeg synes så især at Lian Lis udseende ved harddiskboxen ser... mystisk
ud :) Og så med USB-porte i bunden - jeg ville never ever kravle derned
efter dem (jeg kræver at maskinerne står på gulvet, så de kan larme
dernede under bordet).
Stackeren er mere ensformig nedover (lige afbrudt af, at jeg bruger hvide
drev - til deres pris bliver de IKKE forsøgt malet).

> Men jeg er også stor tilhænger af koldt, enkelt industrielt design -
> derfor finder jeg Lian LI kabinettet smukt, enkelt og koldt udført.

Smag og behag. Jeg vil ikke sige, at jeg slet ikke kan lide Lian Lis
kabinetter. Men der findes alternativer. Deres 70'er kabinet har da været
med på listen over mulige kabinetter (det var inden 7077'eren kom).

> Jeg har dog ingen planer om at opsætte mit kæmpe kabinet i min stue,
> hvor sådanne ting slet ike hører hjemme - ét er mit PC setup, noget
> helt andet er min stue, hvor jeg holder af en helt anden smag :)

Nej, men den størrelse kabinetter er svære at gemme væk, når man kun
har 1 eller 2 værelser

- Lene
http://piv.nu/

Fra : Dr.Ralph

Dato : 28-10-04 11:02

> Det var jo ikke det kabinet tråden handlede om.

Jo, men flere i tråden er mere til den mindre lille bror udgave - og den
har udtagelig bundkortramme.

> [...]
> mig da gerne på dem. Dertil skal siges at jeg INTET aner om aluminiums
> holdbarhed, men vægten gør, at jeg ikke udsætter det for hvad som helst.

Jeg kan blot godt lige Alu - og de er dejligt lette at afhente på
posthuset, også når de skal sælges igen :)
Og så er det noget lettere at flytte rundt på, når man skal udskifte dele i
sit kabinet, hvilket jeg gør alt for tit :)

Ydermere er det bevist, at aluminium langt lettere kommer af med varmen end
stål, derfor er aluminium direkte og decideret bedre egnet som
serverkabinetter sammenlignet med stål, da stål har meget sværere ved at
afgive varmen.

> [...]
> 120 mm. blæser bag i og en 120 mm. blæser på harddiskboxen.
> Flere harddiskboxe kan købes, og de sidder skjult inde i kabinettet.

OK - det lyder overbevisende og lækkert i mine øre.

> [...]
> Stackeren er mere ensformig nedover (lige afbrudt af, at jeg bruger hvide
> drev - til deres pris bliver de IKKE forsøgt malet).

Kan godt se din point med USB portene, men jeg købte netop 7077 - og ikke
Lian LI V1200 og V2100, fordi 7077 havde fødder, mens V1200 og V2100 begge
har hjul, der ikke er aftagelige. Mit 7077 står nemlig ikke på gulvet, men
på nedsænket arkivbord - derfor passede 7077 som fod i hose til MINE behov.
Kan godt se, at det ikke er død smart med USB portene nederst til folk, der
har det stående på gulvet. Hver sine behov.

> Smag og behag. Jeg vil ikke sige, at jeg slet ikke kan lide Lian Lis
> kabinetter. Men der findes alternativer. Deres 70'er kabinet har da været
> med på listen over mulige kabinetter (det var inden 7077'eren kom).

Jeg ejede smec PC70 inden jeg købte 7077, og jeg finder 7077 mindst ligeså
pæn som PC70. PC70'en havde lidt asymmetri med de 3 udvendige 3,5" pladser,
der var placeret til venstre for midten - 7077 er symmetrisk hele vejen og
jeg væmmes ikke ved den udvendige harddiskboks - den ser ikke så slem ud i
virkeligheden - men der skal jo være en form for griller/gæller i fronten
for at man trække luft ind ordentligt.
Jeg kører med mange varme scsi diske - og jeg kan altså ikke leve med, at
designeren undlader at sørge for ordentlig luft gemmentrængning i fronten
af kabinettet, som tilfældet er på Stacker og Lian LI V2100, fordi man ikke
kan lave en sådan luftgennemtrængning med et pænt design.
Mine harddiske vil have større chance for at lide en hård død på sigt - og
dette er ikke lige mig.

Så snart en blæser er dækket af frontplader, så mindsker man effektiviteten
af den direkte luftgennemtrængning.

> Nej, men den størrelse kabinetter er svære at gemme væk, når man kun
> har 1 eller 2 værelser

Ja, det er korrekt - jeg har mit pc gear stående i separat kontor rum, hvor
jeg kan boltre mig lige så tosset jeg vil og lege mega nørd.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 28-10-04 17:59

> men der skal jo være en form for
> griller/gæller i fronten for at man trække luft ind ordentligt. Jeg
> kører med mange varme scsi diske

Jeg kører også SCSI, som du ved.

> [...]
> fordi man ikke kan lave en sådan luftgennemtrængning med et pænt
> design. Mine harddiske vil have større chance for at lide en hård død

Alle frontpanelerne i Stackeren er hullede og med støvfiltre:
http://piv.nu/files/frontpanel.jpg

- Lene
http://piv.nu/