Installation af XP på diske i raid
Fra : Bo Dudek

Dato : 25-10-04 11:07

Hejsa

Jeg har en gammel P4 3.2Ghz server, som har 2x130 gb S-ATA i raid. Jeg
skal ikke bruge den som server mere, men vil bruge den som almindelig
workstation. Jeg har forsøgt at stoppe en XP skive i, men den nægter
at installere på diskene.

Hvis jeg derimod stopper en ekstra 30gb disk i, vil den uden problemer
installere på denne.

Hvad er problemet?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 25-10-04 11:16

On Mon, 25 Oct 2004 12:07:07 +0200, Bo Dudek <bo@FJERNbodudek.dk>
wrote:

> [...]
>at installere på diskene.
>
>Hvis jeg derimod stopper en ekstra 30gb disk i, vil den uden problemer

Den skal have drivere til raid-controlleren, når der i bunden af det
blå vindue står, at man skal presse F6 for SCSI drivere. Windows
kalder alle ekstra controllere for SCSI, uanset om de er IDE, sata
eller scsi.

Så find nogle drivere til din raid controller. Læg dem på en diskette
til formålet.

Så burde det fungere, uanset om du har partitioneret raid-parret eller
hvad.

mvh

John

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 27-10-04 20:38

[...]

> [...]
>til formålet.
>
>Så burde det fungere, uanset om du har partitioneret raid-parret eller

jøsses.. det vidste jeg egentlig godt.. ehm.. men nu har jeg fået det
installereret, og 2x120gb seriel ata spiller sgu max :)

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk