Forskel på USB-hub
Fra : Jakob G.

Dato : 25-10-04 10:51

Hej!

Jeg kommer lige med et andet spørgsmål:

I Kvickly har de to forskeliige USB-hubs på hylden. De er begge 2.0 og har
begge en strømforsyning og har begge 4 tilslutninger. Den ene (kan ikke
huske navnet) koster 129,00 den anden (Sandberg) koster 399,00. Er det
navnet, eller er der virkelig en forskel på de to modeller?

--
Hilsen Jakob

Fra : Leony

Dato : 25-10-04 12:48

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (kan ikke huske navnet) koster 129,00 den anden (Sandberg) koster
> 399,00. Er det navnet, eller er der virkelig en forskel på de to

Nu er det svært, når du ikke kan navnet på den anden.

Mit gæt er dog at det er navnet. Sandberg er desværre rigtig dyrt.
Jeg har en "USB-switch" lavet af Titan, den har jeg givet 100 kr for.
Sandberg har nøjagtig den samme switch, de skal blot have 249 kr for
den. Farven er anderledes, men foden og designet er nøjagtig ens.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 25-10-04 20:46

Hej

Jakob G. wrote:
> [...]
> huske navnet) koster 129,00 den anden (Sandberg) koster 399,00. Er det
> navnet, eller er der virkelig en forskel på de to modeller?

Den dag den billige ikke kan få enhederne til at virke, så vil en
Sandberg sansynligvis stadig få dem til at virke. Forskellen kan ligge i
komponenterne indeni, strømforsyningen og fordelingen af ressourcerne.

** Hvis jeg står i din adressebog og du ikke kender mig, **
** så slet mig venligst. Mange tak. **

Fra : Jakob G.

Dato : 26-10-04 12:07

Ok... Tak.

--
Hilsen Jakob

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 27-10-04 00:21

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sandberg sansynligvis stadig få dem til at virke. Forskellen kan ligge i
> komponenterne indeni, strømforsyningen og fordelingen af ressourcerne.

Sikke en gang vrøvl......

--
Henrik Nielsen
henrik@configdata.dk

Fra : Aksel

Dato : 27-10-04 09:47

> [...]
> huske navnet) koster 129,00 den anden (Sandberg) koster 399,00. Er det
> navnet, eller er der virkelig en forskel på de to modeller?

USB2 har desværre ikke altid samme specifikationer, der findes to
hastigheder som kun har navnet til fælles.

Først kom USB1, senere kom der en forbedret udgave USB1.1 hastighed 12
MB/sec

Da USB2 så kom på markedet med en hastighed på 489 Mb/sec havde
producenterne svært ved at sælge USB1.1, derfor omdøbte de den til også at
hedde USB Full speed, og den rigtige USB2 hedder så High speed.

http://www.everythingusb.com/usb2/faq.htm

Jeg aner ikke om det er grunden til prisforskellen, med det erda en
mulighed.

Hilsen Aksel