Computer genstarter konstant
Fra : mullerman

Dato : 24-10-04 09:52

Hej NG

Jeg har en pd der konstant genstarter. Hver gang man spiller fx Tiger Woods
2004 så går der mellem 2 min til 30 min og så gensterter computeren. Jeg
troede det var grafikkortet og har ´skiftet det, men det har ikke hjulpet.
Hvad kan det være. Har også for nylig formatteret maskinen og opdateret
grafikkortet med nyeste drivere.
De fejlkoder jeg får kan jeg ikke finde noget om hverken på google eller
microsoft.
Hvad kan det være?
Er det HDD?
Er det ram?

Martin

Fra : Per

Dato : 24-10-04 10:15

Prøv og gå ind og slå det der fra hvor den automatisk genstarter. Jeg har
haft samme problem og det var mine ram. Skriv lige hvad dine fejl hedder.

Fra : mullerman

Dato : 24-10-04 10:39

"Per" <sol@.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv og gå ind og slå det der fra hvor den automatisk genstarter. Jeg har
> haft samme problem og det var mine ram. Skriv lige hvad dine fejl hedder.

Automatisk genstart er slået fra, men den viser blå skærm i 1 sek og
genstarter derefter.

Eks på fejl: 0x00000050 0x84000003 0x8057E47F

Fra : mullerman

Dato : 24-10-04 11:09

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> "Per" <sol@.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Automatisk genstart er slået fra, men den viser blå skærm i 1 sek og
> genstarter derefter.
>
> Eks på fejl: 0x00000050 0x84000003 0x8057E47F

her er et eks mere

STOP: 0x000000D1 (0x000049BC, 0x00000002, 0x00000000, 0xF81D57F7)

Fra : mullerman

Dato : 24-10-04 11:13

> [...]
> genstarter derefter.
>
> Eks på fejl: 0x00000050 0x84000003 0x8057E47F

I får lige en fejl mere:

STOP: 0x00000050 (0xF2D4147C, 0x00000000, 0xBFE5FfBF, 0x00000000)

Forskellige fejl hele tiden... :(

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 12:16

> STOP: 0x00000050 (0xF2D4147C, 0x00000000, 0xBFE5FfBF, 0x00000000)
>
> Forskellige fejl hele tiden... :(

Hvad med varme i kabinettet? CPU-køler eksempelvis?

Havde en pc der genstartede hele tiden, det blev klaret med en ny cpu-køler,
da jeg var kommet til at bruge en gammel som var alt for lille...

Fra : mullerman

Dato : 24-10-04 12:32

"Per Overarm" <*per*langnæsebogstav*allerup*info*> skrev i en meddelelse

> [...]
> cpu-køler,
> da jeg var kommet til at bruge en gammel som var alt for lille...

Det kunne være, men det er et problem der er kun kommer når man spiller,
hvis pc'en står tændt og kører i win xp eller i menuen til spillet, så sker
der intet, og der føles heller ikke varmt i kabinettet. Men hvordan kan jeg
evt måle temperaturen?

Fra : Eh-Fniller

Dato : 24-10-04 12:41

mullerman wrote:
> [...]
> der intet, og der føles heller ikke varmt i kabinettet. Men hvordan kan jeg

Hejsa.

Du kan evt prøve SpeedFan.
Der kan du se en hel del

EH

Fra : mullerman

Dato : 24-10-04 13:30

> Hejsa.
>
> Du kan evt prøve SpeedFan.
> Der kan du se en hel del
>
> EH

Blæseren kører, men der bliver målt op til 69 grader :(

se evt her www.mullerman,dk/temp.JPG og www.mullerman.dk/temp2.JPG

Er det problemet? kan godt se at den er "brænd" varm

Fra : Eh-Fniller

Dato : 24-10-04 13:47

mullerman wrote:

> Blæseren kører, men der bliver målt op til 69 grader :(
>
> se evt her www.mullerman,dk/temp.JPG og www.mullerman.dk/temp2.JPG
>
> Er det problemet? kan godt se at den er "brænd" varm

Hvis du har kabinet blæser monteret, kan du prøve at vende dem.
En forkert turbelens i kabinettet gør mere skade end gavn ang køling.

EH

Fra : mullerman

Dato : 24-10-04 14:08

> Hvis du har kabinet blæser monteret, kan du prøve at vende dem.
> En forkert turbelens i kabinettet gør mere skade end gavn ang køling.
>
> EH

Det er en pc der er 1½ år gammel og fejlen er opstået for nogle mdr siden,
men jeg har ikke haft tid til at gøre noget ved det. Men det er nok en
standard kabinetblæser, men kan det have betydning at vende den....? Og er
69 grader varmt for en pc?? og er varmen grunden til at pc'en genstarter?

Fra : kenzo

Dato : 24-10-04 17:01

Hvis du prøver at side stykket af kabinettet og spiller eks Tiger Woods 2004
genstarter den så ?
I de 1½ år har du aldrig gjort din cpu køler rent ?
Har du set på bundkort om kondensator ( nogle blå aflange dimser) er bulet
op af ?
Har du tjekket dine ram for fejl, prg`et hedder memtest
http://memtest86.com/
jeg ved det lyder som om det er en varme problem, men kunne også tyde på
bundkort, ram fejl

Du kunne evt. tage køleren af cpu og få den rense med en kompressor og være
nænsom sæt evt en finger på blæser.
Jeg har haft samme problem og min cpu køler var totalt støvet til fik den
gjort rent og det hjalp ved mig.
Men kan også være andre problemmer såsom, ram, bundkort,

Fra : mullerman

Dato : 24-10-04 17:16

"kenzo" <kenzo21 FJERN @sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gjort rent og det hjalp ved mig.
> Men kan også være andre problemmer såsom, ram, bundkort,

Prøver lige de ting du nævner... og vender tilbage

Fra : mullerman

Dato : 24-10-04 21:34

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> "kenzo" <kenzo21 FJERN @sol.dk> skrev i en meddelelse

> Prøver lige de ting du nævner... og vender tilbage

Det var varmen, Når kabinettet er åbent så er der ingen problemer... har
lige testet og den har kørt i over 2 timer nu :) så nu prøver jeg at rense
cpublæseren og håber på at det hjælper ;)

Tak for hjælpen til alle ind til videre
Martin

Fra : Johnny B 2000

Dato : 24-10-04 10:11

prøv at slå automatisk genstart fra ... måske får du bare blå skærm istedet,
men prøv

--
Johnny [2000 Frb.]
fjern SLETDETTE i mailadr. for direkte mail