forskel på amd 2400+ og 3200+
Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-10-04 19:56

jeg isdder og tjekker forskelligt hardware og da jeg ville se forskellen på
en xp 2400+ (den ahr jeg selv) og en nyere xp3200+ opdagede ejg at 3200
"kun" er 2,2Ghz - min 2400+ er 2,0 - dvs kun 200mhz mere? - jeg kan så se at
den kører 400mhz på bussen i forhold til mit der kører 266 - er det den
forskel der er? - er det ikke en lille forskel på 2 så forskellige
modelnumre - jeg mener, de er langt fra hinanden og der er mange modeller
imellem de 2. Gider nogen poste lidt erfaringer - jeg tænkte på at opgradere
til athlon 64, men for at spare penge kunne man jo købe den sidste model
XP - men hvis forskellen er så lille som det i mine øjne ser ud ved jeg nu
ikek rigtigt.
al info ønskes.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 22-10-04 20:22

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> at spare penge kunne man jo købe den sidste model XP - men hvis forskellen
> er så lille som det i mine øjne ser ud ved

Nok dobbelt så stor cache på 3200+

--
Mogens.

Fra : Peter Pan

Dato : 22-10-04 20:29

> [...]

> en xp 2400+ (den ahr jeg selv) og en nyere xp3200+ opdagede ejg at 3200
> "kun" er 2,2Ghz - min 2400+ er 2,0 - dvs kun 200mhz mere? - jeg kan så se

Ud over FSB hastigheden fra 266 til 400, er der også lige dobbelt så meget
L2 cache. 3200+ har 512 KB, 2400 har kun 256 KB.

Mvh
Anders

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-10-04 22:28

dvs, den er ikek bare hurtigere - den er meget hurtigere?

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-04 22:54

sniper_Nolight wrote:
> dvs, den er ikek bare hurtigere - den er meget hurtigere?

Det kommer an på hvad du laver. Til nogen ting er det meget hurtigere, mens
den til andre ting måske vil være lige så 'langsom' som 2400+'eren...

--
Mvh/Martin K
3 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-10-04 23:49

> Det kommer an på hvad du laver. Til nogen ting er det meget hurtigere,
> mens den til andre ting måske vil være lige så 'langsom' som 2400+'eren...

jeg overvejer at bruge ca 2500 på et nyt bundkort - 512 mb ekstra ram og
xp3200+ stort set for at få bedre ydelse i spil - resten har jeg ikke de
store forventninger til vil være anderledes, men jeg forventer da lidt flere
fps sammen med mit nuværende radeon 9600xt - med det setup tror ejg den kan
et ok stykke tid - 2500 synes jeg er fornuftigt hvis ydelsen afspejles
derefter - jeg har stærkt overvejet athlon 64, men så er prisen en del
højere og så længe jeg bare vil ahve lidt flere fps er det nok med en ny
XP - har jeg indtryk af i hvertfald - fordi athlon 64 er på markedet er det
ikek det samme som at XP er yt... er jeg kommet frem til ihvert fald - jeg
er en af dem der er altid er et par generationer bagud da jeg ikke il give
så meget for tingene

Fra : Jakob M

Dato : 23-10-04 11:06

> [...]
> er det ikek det samme som at XP er yt... er jeg kommet frem til ihvert
> fald - jeg er en af dem der er altid er et par generationer bagud da jeg

Du bør seriøst overveje en Sempron 3100+, socket 754 i stedet. Den er
specielt god til spil, overclocker fremragende, har cool'n quiet. Den kan
ikke køre 64bit programmer, men der findes alligevel kun meget få ægte 64bit
programmer.
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/sempron-3100-oc.html

Der er også PCI-express bundkort (s754) på vej. Skal det være AGP er et Asus
altid et godt bud http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104288

Mvh
Jakob

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-04 11:39

Jakob M skrev:

> [...]
> specielt god til spil, overclocker fremragende, har cool'n quiet. Den kan
> ikke køre 64bit programmer, men der findes alligevel kun meget få ægte

Ja og ej forglemme at Windows ikke er kommet i en endelig 64-bit udgave
så man skal køre Linux hvis man vil have glæde af sin nye
prale-64bit-maskine.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Brian Lund

Dato : 23-10-04 13:50

> [...]
> specielt god til spil, overclocker fremragende, har cool'n quiet. Den kan
> ikke køre 64bit programmer, men der findes alligevel kun meget få ægte

Den har dog også kun 256 KB L2 cache, og det er den nye efterkommer for
Duron, så selvom det er en 3100+ yder den betydeligt ringere end en Barton
3200+, og så har den kun FSB 166 (DDR 333)...

MEN, med et socket 754 bundkort har du så senere hen mulighed for at putte
en større Athlon 64 CPU i!

Så det er et valg mellem et hurtigt system der ikke kan opgraderes, eller et
"halvhurtigt" system der har muligheder for at blive betydeligt hurtigere
end et system med en 3200+ som max :)

Brian

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-10-04 19:38

jeg tror jeg vælger den "uopgraderlige" - jeg tror en xp 3200+ holder
det den skal og efter det vil jeg alligevel op i mindst en socket 939 (måske
noget helt andet til den tid) - desuden må man jo gå ud fra at de 64bit cpu
vi kender idag er langsomme når vi for alvor skal til at køre 64bit windows
og programmer.

jeg tror en 3200+ er fornuftigt nu og især med prisen - som sagt er jeg ikke
så super krævende - hvis blot doom 3 og spil i den nærmeste fremtid (hl2
ikke mindst) kan køre ordentligt så er jeg tilfreds en tid endnu - tak for
hjælpen - det er altid nemmere at handle når man enten er blevet bekræftet
eller gjort valgene klart

Fra : Jakob M

Dato : 24-10-04 12:36

> Den har dog også kun 256 KB L2 cache, og det er den nye efterkommer for
> Duron, så selvom det er en 3100+ yder den betydeligt ringere end en Barton
> 3200+, og så har den kun FSB 166 (DDR 333)...

Betydelig forskel ? 100 PR points synes jeg ikke er betydeligt. FSB er
200Mhz på en Sempron, det står forkert på Edbpriser
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/sempron-3100-oc_2.html

> MEN, med et socket 754 bundkort har du så senere hen mulighed for at putte
> en større Athlon 64 CPU i!

Præcis.

> [...]
> et
> "halvhurtigt" system der har muligheder for at blive betydeligt hurtigere

Jeg vil nok nærmere sige: 2 næsten lige hurtige systemer (Sempron meget
hurtigere, hvis overclocket), det ene på en stendød platform (Socket A) og
det andet med platform der nok kommer nyt til et års tid endnu inden socket
939 overtager eller DDR2 med en helt ny socket.

Mvh
Jakob

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-10-04 17:26

> [...]
> det andet med platform der nok kommer nyt til et års tid endnu inden
> socket 939 overtager eller DDR2 med en helt ny socket.

er der nogle links der viser forskellen på de 2 cpuer uden oc - jeg har
rodet en del med oc på mit nuværende system og kan ikek få noget til at
funke ordentligt så det gider jeg næsten ikke

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-10-04 17:45

> er der nogle links der viser forskellen på de 2 cpuer uden oc - jeg har
> rodet en del med oc på mit nuværende system og kan ikek få noget til at
> funke ordentligt så det gider jeg næsten ikke

damn jeg er i tvivl nu - ud fra dit link mht. oc af semp3100 kan den jo
blive helt vild, men hvad nu hvis resten af system ikke tillader oc og går i
sort? - DET har jeg prøvet meget de sidste par dage - når jeg ikke engang
kan oc en 2400+ 160mhz i et thermaltake xaser II kabinet med 5 x 80mm
blæsere og en Volcano9 cpu køler, ja så er mine forventninger ikke ret høje,
så havde jeg måske været bedre tjent med en hurtigere xp3200 uden oc, der jo
så er hurtigere end en sempron uden oc.... ikke? Godt nok er det et forældet
bundkort i forhold til semprons, men hvis man alligevel skal skifte til 939
inden længe og er villig til det er socket a og en 3200 så ikke bedre?

Fra : Jakob M

Dato : 24-10-04 19:32

> damn jeg er i tvivl nu - ud fra dit link mht. oc af semp3100 kan den jo
> blive helt vild, men hvad nu hvis resten af system ikke tillader oc og går
> i sort? -

Hvis du vælger et Nforce3 bundkort kan du overclocke CPUen uafhængigt af
RAM, PCI og AGP. Du kan hæve FSB til 290 og stadigvæk køre RAM på 200 Mhz
(PC3200), se tabellen
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/sempron-3100-oc_3.html

> [...]
> forældet bundkort i forhold til semprons, men hvis man alligevel skal
> skifte til 939 inden længe og er villig til det er socket a og en 3200 så

Hvad du er bedst tjent med er helt op til dig, men socket 939 er heller ikke
fremtidssikret uendeligt. Når AMD går over til DDR2 om cirka 1 år bliver det
igen en med en ny sokkel. Her er lidt mere om emnet
http://www.overclockers.com/articles1120/

Mvh
Jakob

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-10-04 12:24

> [...]
> ikke fremtidssikret uendeligt. Når AMD går over til DDR2 om cirka 1 år
> bliver det igen en med en ny sokkel. Her er lidt mere om emnet

ok - jeg har tjekket dit link ud og det bundkort de ender med at bruge, Epox
EP-8KDA3+, lyder som et rigtigt godt bundkort.

det kort og en sempron 3100+

og en Thermaltake Silent Boost

det tror jeg skal være mit system.

Jeg har netop købt 512 mb pc3200 ram og havde tænkt mig at bruge dem i en ny
maskine, men bundkortet understøtter pc4000 - gør ejg klogt i at bruge ca
2000 (yikes) på 1024 mb pc4000 ram eller kan jeg oc rimeligt med mine
pc3200? Jeg have regnet med ca at bruge 2500,- men skal jeg købe 1024 pc
4000 ram sprænger mit budget

hvad har du selv - sån hele dit setup - jeg vil så gerne oc, men rammene er
sgu dyre.

desuden har jeg som sagt tænkt mig at droppe min gamle scsi disk incl.
controller og bruge mine 2 ata100 og ata 100 diske - jeg kan godt undvære
sata lige nu - jeg ved dårligt hvon de funker heller .

mit eneste problem er lige mht de ram - vil jo gerne ha det bedste

hvad er dit setup og har du yderligere gode råd?

Fra : Jakob M

Dato : 25-10-04 14:29

> [...]
> ca 2000 (yikes) på 1024 mb pc4000 ram eller kan jeg oc rimeligt med mine
> pc3200? Jeg have regnet med ca at bruge 2500,- men skal jeg købe 1024 pc

Du behøver ikke købe PC4000 RAM, du kan sagtens OC med PC3200 RAM, men det
giver en lidt lavere ydelse i. Hvor meget lavere ved jeg ikke, men 5% er et
realistisk bud. IMHO er det spild af penge at købe de dyre RAM, specielt
hvis du har 521MB PC3200 RAM forvejen.

> desuden har jeg som sagt tænkt mig at droppe min gamle scsi disk incl.
> controller og bruge mine 2 ata100 og ata 100 diske - jeg kan godt undvære
> sata lige nu - jeg ved dårligt hvon de funker heller .

Der er ikke den store forskel på ATA og SATA.

> hvad er dit setup og har du yderligere gode råd?

Jeg har selv en Barton XP2500+, der pt. kører 2421Mhz med vandkøling. Når
socket 754 bundkort kommer med PCI express hopper jeg på den, sammen med en
Sempron og et ATI X700. Jeg har 512MB Kingston HyperX PC3500 RAM som jeg vil
genbruge.

Mvh
Jakob

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-10-04 15:42

> [...]
> et realistisk bud. IMHO er det spild af penge at købe de dyre RAM,
> specielt hvis du har 521MB PC3200 RAM forvejen.

ok - jeg genbruger mine nye pc3200

> Der er ikke den store forskel på ATA og SATA.

synes osse testen du linker til siger at man kan oc mindre med sata - men
det skal jeg lige have nærlæst igen.

> [...]
> socket 754 bundkort kommer med PCI express hopper jeg på den, sammen med
> en Sempron og et ATI X700. Jeg har 512MB Kingston HyperX PC3500 RAM som

tror du der kommer socket 754 md pci express - tror du ikek de nøjes med
socket 939 boards fra nu af?

tak for info!

Fra : Jakob M

Dato : 25-10-04 20:28

> synes osse testen du linker til siger at man kan oc mindre med sata - men
> det skal jeg lige have nærlæst igen.

Ikke med Nforce3 bundkortet.

> tror du der kommer socket 754 md pci express - tror du ikek de nøjes med
> socket 939 boards fra nu af?

http://www.tomshardware.com/motherboard/20041020/nforce4-03.html

Mvh
Jakob

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-10-04 20:46

> http://www.tomshardware.com/motherboard/20041020/nforce4-03.html

jeg kunne forestille mig, at venter jeg på de bundkort skal jeg op i helt
andre beløb end jeg regner med.
Jeg tror jeg opgraderer nu med et nforce3 bundkort med agp 8x og når det
bliver nødvendigt at opgradere igen kan det være at pci express og deslige
er billigere. Jeg tror der er rigelig tid til at opgradere 2 gange. Jeg tror
der vil være for længe mellem opgraderinger, hvis jeg venter med mit
nuværende system og helt frem til nforce4, pci express og athlon 64. Man kan
selvfølgelig aldrig være sikker, men bruger jeg 2500 nu ca. tror jeg de er
givet godt ud indtil næste upgrade.

Fra : Jakob M

Dato : 26-10-04 09:40

> [...]
> kan selvfølgelig aldrig være sikker, men bruger jeg 2500 nu ca. tror jeg
> de er givet godt ud indtil næste upgrade.

Du må meget gerne melde tilbage her i gruppen om dine erfaringer, når du får
sagerne hjem.

Mvh
Jakob

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-10-04 19:07

> Du må meget gerne melde tilbage her i gruppen om dine erfaringer, når du
> får sagerne hjem.

ja, det skal jeg nok huske, der går dog lige lidt tid, men jeg skal nok
melde tilbage når et system er på trapperne.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-10-04 21:01

Jakob M wrote:

> Når socket 754 bundkort kommer med PCI express hopper jeg på den,
> sammen med en Sempron og et ATI X700. Jeg har 512MB Kingston HyperX

Hvad vil du dog bruge en Sempron til?

Den er vildt opreklameret (specielt af dig).

Hvis du kigger efter, så er Sempron en skrabet udgave af Athlon XP.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jakob M

Dato : 27-10-04 21:24

> Hvis du kigger efter, så er Sempron en skrabet udgave af Athlon XP.

Nej, Sempron findes i 2 udgaver, socket A og socket 754. 3100+ modellen
(socket 754) er en billig udgave af en Athlon64. Hvis du nu gjorde dig den
ulejlighed at kigge på de links jeg har presenteret, vil du se at der
absolut ikke er noget skrabet over ydelsen, specielt hvis man overclocker
den.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-10-04 15:46

Jakob M wrote:

> gjorde dig den ulejlighed at kigge på de links jeg har presenteret,
> vil du se at der absolut ikke er noget skrabet over ydelsen, specielt

Sempron er en skrabet CPU - smut ind til AMD og _læs_ !

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-10-04 20:58

Jakob M wrote:

> Jeg vil nok nærmere sige: 2 næsten lige hurtige systemer (Sempron
> meget hurtigere, hvis overclocket), det ene på en stendød platform

Hvordan kan en andenrangsarkitektur blive det?

> (Socket A) og det andet med platform der nok kommer nyt til et års

Sempron bliver ikke hurtigere af en anden socket.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jakob M

Dato : 27-10-04 21:29

> Hvordan kan en andenrangsarkitektur blive det?

Definer andenrangsarkitektur ?

> Sempron bliver ikke hurtigere af en anden socket.

Sempron 3100+ er baseret på Hammer, de andre Semprons er baseret på
Thoroughbred, der er langt mere end soklen til forskel.

Mvh
Jakob

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-10-04 22:15

> Sempron 3100+ er baseret på Hammer, de andre Semprons er baseret på
> Thoroughbred, der er langt mere end soklen til forskel.

en sempron ligger lige under en tusse - hvis man vil ofre 2 - 300 mere og
købe en athlon 64 3000+ vil det så være en bedre investering?

hvis jeg for ca 300 kan få en hurtigere cpu uden at overclocke kan jeg vel
ligeså godt det? eller vil sempron være overlegen - det skal siges at jeg
ingen intentioner har om at oc en sempron 40% - mindre kan gøre det , men
får jeg en hurtigere 64bit for kun 300 uden oc er det måske at foretrække.
Så kan man vel altid oc 64eren og så få en endnu hurtigere cpu en Sempron'en
nogensinde vil være?

Fra : Jakob M

Dato : 28-10-04 13:06

> [...]
> men får jeg en hurtigere 64bit for kun 300 uden oc er det måske at
> foretrække. Så kan man vel altid oc 64eren og så få en endnu hurtigere cpu

Du får ca. den samme ydelse default, og muligheden for 64bit. Medmindre du
kører Linux er 64bit dog ikke meget værd pt, Windows XP64 bit kommer om et
års tid, derefter kommer 64bit programmerne så dryssende. Hvor godt den
overclocker aner jeg ikke. Hvad der så er den bedste investering kommer an
på hvor meget 64bit muligheden er værd for dig.

Mvh
Jakob

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-10-04 14:06

> [...]
> overclocker aner jeg ikke. Hvad der så er den bedste investering kommer an
> på hvor meget 64bit muligheden er værd for dig.

faktisk ikke rigtigt noget - min største krav er faktisk bare at kunne
spille de nyeste spil med en ordentligt framerate i 1024x768 og gerne med
details på high - sån groft sagt.

køber jeg en sempron kan jeg få 512 mb ram ekstra og stadig holde mig på ca
2500 som er det beløb jeg vil bruge på bundkort, cpu/blæser og ram.

Min endelige liste er jeg ret sikker på bliver som følger:

EPoX EP-8KDAJ bundkort - jeg sparer ca 300 i forhold til EP-8KDA3+ - eneste
forskel jeg kan se er:
4 extra Serial ATA-150 ports for RAID 0,1,10 by silicon Image - jeg vil
genbruge 2 ata diske jeg har, så jeg får ikke umiddelbart brug for sata, men
jeg ved ikke om sata og raid er dumt at spare væk?... men et af de 2 kort i
hvert fald.

Sempron 3100+

ThermalTakes blæsere har jeg altid haft gode erfaringer med og den ejg kan
finde der skulle passe til dette bundkort og cpu hedder Silent Boost K8 -
jeg vil så håbe den er mere stille end min volcano 9 som larmer en del

jeg har i forvejen 512 mb pc3200 ram, men regnermed at købe en klods mere og
på det punkt køber jeg dem der umiddelbart ligger i den billige ende - dem
jeg har er fra elixir - mine gamle pc2100 er osse "billige" men har aldrig
voldt mig problemer, så det er jeg ikke så nervøs for.

Jakob M - hvad mener du om de komponenter? - ville du give de ekstra 300 og
købe bundkortet med sata og raid?

Resten af pcen har jeg i form af mine genbrugte ting. Prisen vil ligge på
omkring 2500, eller i hvertfald ikke over 3000,- og det mener jeg er en fair
pris for en pc der så kan holde et år eller halvanden - desuden laver de vel
64bit cpuer til den tid på sokkel 754 - uanset om jeg kan genbruge noget til
den tid eller ej mener jeg stadig det er en god pris for de sager - så kan
jeg måske spille mit doom og farcry (og hl2?) i 1024x768 med fine
indstillinger uden hakkeri

Fra : Jakob M

Dato : 29-10-04 09:55

> faktisk ikke rigtigt noget - min største krav er faktisk bare at kunne
> spille de nyeste spil med en ordentligt framerate i 1024x768 og gerne med
> details på high - sån groft sagt.

Der er det så grafikkortet der er vigtigst.

> [...]
> genbruge 2 ata diske jeg har, så jeg får ikke umiddelbart brug for sata,
> men jeg ved ikke om sata og raid er dumt at spare væk?...

Tjaa, hvis du ikke skal have mange SATA diske foreløbigt er det ligemeget.

> [...]
> aldrig voldt mig problemer, så det er jeg ikke så nervøs for.
>
> Jakob M - hvad mener du om de komponenter? - ville du give de ekstra 300

Nej, 2 SATA diske er nok til mig, så jeg ville spare pengene.

Enig.

Mvh
Jakob

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-10-04 15:42

> Der er det så grafikkortet der er vigtigst.

ja - med de ting jeg skifter ud på min nuværende pc, bygger jeg en til min
søn og kommer til at mangle et grafikkort - jeg tænker måske at købe et
radeon 9800 xt eller pro og sætte mit nuværende radeon 9600xt i hans, men
den tid den bekymring.

> Nej, 2 SATA diske er nok til mig, så jeg ville spare pengene.

det er jeg osse ret sikker på jeg vil gøre hvis valget falder på det kort
(umiddelbart får det fantastisk omtale alle steder jeg læser om det - det er
godt nok mest EP-8KDA3+ jeg kan finde, men går ud fra at specs'ne og
brugervenligheden er den samme i den billigere udgave - både mht. oc og
features generelt - de står osse under samme rubrik på epox' site

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-10-04 15:50

Jakob M wrote:

> Medmindre du kører Linux er 64bit dog ikke meget værd pt, Windows

Du skriver som du har forstand til. Optimeringerne i 64-bit
arkitekturen har også medført ydelsesforbedringer i 32-bit koden. Det
er derfor at den første Athlon64 samtidig var markedets hurtigste
32-bit CPU.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jakob M

Dato : 28-10-04 16:46

> Du skriver som du har forstand til.

Det gør du til gengæld ikke, mere mavesur, kontrær stakkel skal man lede
længe efter. Ikke et eneste fornuftigt argument eller underbyggende link har
du disket op med.

> Optimeringerne i 64-bit
> arkitekturen har også medført ydelsesforbedringer i 32-bit koden. Det
> er derfor at den første Athlon64 samtidig var markedets hurtigste
> 32-bit CPU.

En Sempron 3100+ ER en Athlon64, med 256 KB L2 cache og uden 64bit
programmer. Kører man 32bit Windows er der KUN L2 cachen til forskel, og det
giver max. ca. 5% ydelsesforskel.

Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-10-04 15:48

Jakob M wrote:

> Definer andenrangsarkitektur ?

Skrabede løsninger med mindre L2-cache og lign. Sempron er afløseren
til Duron og ydelsen er derefter.

> Thoroughbred, der er langt mere end soklen til forskel.

Jaja, så siger vi det!

Jesper G. Poulsen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-10-04 16:18

> Jakob M wrote:
> Jesper G. Poulsen

i gør det ikke nemt for mig - jeg må ud og se efter et godt tilbud i
butikken

men sokkel 754 kan i vel godt blive enige om stadig er finno?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-10-04 12:03

sniper_Nolight wrote:

> men sokkel 754 kan i vel godt blive enige om stadig er finno?

Nej. Socket 754 går en uvis skæbne imøde.
Socket 939 og Socket A er stadig de eneste jeg vil anbefale.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jakob M

Dato : 30-10-04 19:56

> Nej. Socket 754 går en uvis skæbne imøde.

Socket 754 har nøjagtigt samme skæbne som socket 939. De vil eksistere
parallelt indtil AMD skifter til DDR2 i en helt ny socket. Forskellen er en
ekstra memory controller på socket 939, der giver ca. 5% ekstra ydelse og at
de dyreste CPUere (FX serien) kun fåes til socket 939.

> Socket 939 og Socket A er stadig de eneste jeg vil anbefale.

Og hvilken skæbne tror du så socket A har ?.
Hvor mange nye processorer udvikler AMD til socket A ?.

Jakob

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-10-04 23:11

> Nej. Socket 754 går en uvis skæbne imøde.
> Socket 939 og Socket A er stadig de eneste jeg vil anbefale.

hmm, jeg er enig mht. 939

jeg tænkte først på 939, men efter at have gjort op med mig selv, at der nok
skal en total "renovering" til om noget der ligner 1,5 år, så valgte jeg af
økonomiske grunde 754 - desuden er bundkortene lige det billigere end 939
bundkort og der er mange cpu'er til de "rigtige" priser.

på det tidspunkt jeg vælger at skifte pc 100% og ikke bare opgradere, tror
jeg stadig der er mange fine sager til 754, men sokkel A tror jeg ikke der
er den store fremtid i. Så i bund og grund tror ejg der er mest for pengene
i 754 (de penge jeg vil give pt. i hvert fald).