Svær start!
Fra : Palle Clausen

Dato : 22-10-04 12:37

Hej,

Jeg har et ret irriterende problem med min PC.

Ca. 5 ud af 10 gange vil den ikke starte. Der er liv i blæsere,
dioder, etc., men den vil slet ikke starte op, står bare med sort
off-line skærm, og når ikke engang til BIOS start.

Jeg kan så slukke/tænde den, og så kommer den som regel i gang.

Er den først igang, så fungerer den perfekt.

Det er et ASUS P4PE/XT MB, med P4 2,66MHz. Nyeste BIOS version.

Gode ideer/forslag modtages med tak.

Vh, Palle.

Fra : Leony

Dato : 22-10-04 14:44

"Palle Clausen (slet TF2G4)" <p.clausen@TF2G4tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:10984451800.919286346052925@dtext.news.tele.dk

> Jeg har et ret irriterende problem med min PC.
> Gode ideer/forslag modtages med tak.

Hvilken strømforsyning har du?

Prøv evt med en anden.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 24-10-04 11:55

"Palle Clausen (slet TF2G4)" <p.clausen@TF2G4tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:10984451800.919286346052925@dtext.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Jeg har et ret irriterende problem med min PC.

Check at dit grafikkort sidder helt fast, eller andre kort.

Fra : Anders F

Dato : 25-10-04 14:13

"NEiL DANELAW" <mail@danelaw.dk> wrote in message
> "Palle Clausen (slet TF2G4)" <p.clausen@TF2G4tdcadsl.dk> skrev i en
> meddelelse news:10984451800.919286346052925@dtext.news.tele.dk...

> Check at dit grafikkort sidder helt fast, eller andre kort.

Kort ud - kort i!
Ram ud - ram i!
Processor ud - processor i!

Tager mange "underlige" fejl...
/Anders

Fra : Palle Clausen

Dato : 26-10-04 12:59

>Kort ud - kort i!
>Ram ud - ram i!
>Processor ud - processor i!
>
>Tager mange "underlige" fejl...
>/Anders
**************

Tak for alle forslagene.

Min PSU er på 550W, så den har "muskler" nok.

Har prøvet at rykke alle kort ud/sætte i. Det hjælper ikke.

???

Mvh, Palle.

Fra : Leony

Dato : 26-10-04 13:42

"Palle Clausen (slet B0BQ4)" <p.clausen@B0BQ4tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:10987921210.641969532127845@dtext.news.tele.dk

> Min PSU er på 550W, så den har "muskler" nok.

Det kommer jo an på hvilken PSU det er og hvad du ellers trækker strøm
til.

> Har prøvet at rykke alle kort ud/sætte i. Det hjælper ikke.

Prøv at tjekke BIOS opdateringer til dit kort, måske er der en som
afhjælper problemer med koldstart.
Det har jeg læst at et par boards har haft og at BIOS opdatering har
hjulpet.

Fra : Palle Clausen

Dato : 26-10-04 13:50

>Det kommer jo an på hvilken PSU
> [...]
*************

Tak for svaret.

Det er en ANTEC Truepower 550W, så det skulle være "top of the
pops"(den er ihvertfald DYR)!

Den eneste større strømsluger jeg har, er et ATI Radeon 9600XT
(ikke overclocket).

Jeg har den seneste BIOS fra Asus.

Begynder efterhånden at tro det er en decideret fejl på MB'et.

Mvh, Palle.

Fra : Leony

Dato : 27-10-04 13:53

"Palle Clausen (slet RF8G2)" <p.clausen@RF8G2tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:10987951720.653358671563318@dtext.news.tele.dk

> Det er en ANTEC Truepower 550W, så det skulle være "top of the
> pops"(den er ihvertfald DYR)!

Det er en lækker satan.
Hvis jeg havde 1000 dask der stod PSU på, så købte jeg også sådan en.

> Den eneste større strømsluger jeg har, er et ATI Radeon 9600XT
> (ikke overclocket).

Harddiske som skal spinne op bruger også en del strøm.
Så hvis du har 10 i systemet kan det sikkert give problemer.

> Begynder efterhånden at tro det er en decideret fejl på MB'et.

Prøv at kontakte forhandler for det kunne det da tyde på.
Så kan de da tjekke og du kan få en bytter hvis det virkelig er fejlen.

Har du prøvet at tage alt urelevant udstyr ud og kun prøve at starte med
cpu, gfx og ram?

Fra : Palle Clausen

Dato : 01-11-04 11:07

Leony <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev:

>Harddiske som skal spinne op bruger
> [...]

Fandt ud af at den ene USB port på fronten ikke virkede!

Checkede forbindelserne til MB, og fandt 2 ledninger som var
byttet om.

Efter jeg rettede det, har den startet perfekt hver gang..?

Ellers tak for forslagene.

Palle.

Fra : Leony

Dato : 01-11-04 15:17

"Palle Clausen (slet 1IAIN)" <p.clausen@1IAINtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:10993037760.351177847940896@dtext.news.tele.dk

> Fandt ud af at den ene USB port på fronten ikke virkede!
> Checkede forbindelserne til MB, og fandt 2 ledninger som var
> byttet om.
> Efter jeg rettede det, har den startet perfekt hver gang..?

Synes jeg beviser ganske godt hvor komplekst det kan være at fejlsøge en
maskine - for hvem pokker ville have haft mistænkt dig for at have
samlet ledningerne forkert.

Fortsat held og lykke med maskinen i fremtiden.