Min PC er besat!
Fra : sniper_Nolight

Dato : 21-10-04 12:32

efter at have smidt en 512 mb ram klods i maskinen så jeg nu er oppe på 1024
og overclocket en smule (har dog sat den til standard igen) har den u 2
gange "brølt" af mig ved genstart!

jeg er ikke fuld eller noget!

i det den starter windows op kommer der en dyb lyd (må jo være fra
højttalerne) - en brummelyd, som var maskinen besat.... hvad sker der?

er mit lydkort ved at ryge - er det et symptom?

2 gange er det sket og ikke siden igår.. maskinen fungerer fint ellers, men
jeg blev da en smule nervøs...

jeg forventer ikke mange svar, men har nogen oplevet noget bare
tilnærmelsesvis så skriv endelig

på forhånd tak
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 21-10-04 13:15

On Thu, 21 Oct 2004 13:31:41 +0200, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

> [...]
>jeg blev da en smule nervøs...
>
>jeg forventer ikke mange svar, men har nogen oplevet noget bare

Det må jo være den ram !

Ram bruger meget strøm, så måske er din strømforsyning ved at komme
til kort. Det kan ialfald give de mest mærkværdige symptomer.

Sekundært kan det jo også være at den ram ikke er særligt velegnet.
Men prøv at sætte den nye i første slot. Se om det hjælper.

Dual ram band kan nogle bundkort have svært ved. Mon det kan slås fra
i bios ? hvis du har det overhovedet.

mvh

John

Fra : sniper_Nolight

Dato : 21-10-04 17:08

> Det må jo være den ram !
>
> Ram bruger meget strøm, så måske er din strømforsyning ved at komme
> til kort. Det kan ialfald give de mest mærkværdige symptomer.

det er en psu på 400w - den burde være rigeligt.

> [...]
> Men prøv at sætte den nye i første slot. Se om det hjælper.
>
> Dual ram band kan nogle bundkort have svært ved. Mon det kan slås fra

det ved jeg ikke - jeg overvejer lidt det med at droppe pc2100 rammene og
kun have pc3200 rammene - mit bundkort kører 333 mhz på bussen - jeg tænker
på om det har noget at sige - osse mht det overclockning der- men
umiddelbart lyder det helt tosset at pcen bliver hurtigere af at fjerne ram

Fra : JK

Dato : 21-10-04 19:41

On Thu, 21 Oct 2004 18:08:14 +0200, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

>på om det har noget at sige - osse mht det overclockning der- men
>umiddelbart lyder det helt tosset at pcen bliver hurtigere af at fjerne ram

Det har jeg da aldrig skrevet, at den bliver hurtigere af at fjerne
ram. Jeg skrev bare, at den måske kunne fungere med kun 1 ram stick.

Du ved vel, hvad en fungerende computer er.

mvh

John

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-10-04 11:50

> Det har jeg da aldrig skrevet, at den bliver hurtigere af at fjerne
> ram. Jeg skrev bare, at den måske kunne fungere med kun 1 ram stick.

nej, det var måske osse forkert skrevet - jeg mener bare at umiddelbart
skulle man tro at 1024mb ram var at foretrække - oc eller ej.
men at man måske bedre kunne oc med mindre ram der til gengæld arbejdede
hurtigere kunne jo osse være en mulighed.

> Du ved vel, hvad en fungerende computer er.

:o/... jo den kan vel sagtens fungere med 1 ram stick, men hvad har det med
noget at gøre?