/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Maskinekonfiguration - så bestemte han sig~
Fra : Søren Aaholm Møller


Dato : 20-10-04 23:39

Hejsa,

Ja, så kiggede jeg endnu mere rundt - og faldt over en Shuttle. De har længe
tændt mig - og faldt over deres nye med socket 939 bundkort. Har læst lidt
reviews, og det lader da til at det er lige mig

Følgende bestilles hvis der ikke er nogen der har nogen indvendinger

- Shuttle MicroPC Carrying Bag
- Shuttle PN15, WLAN Module, 11/54MBIT
- Shuttle SN95G5, Athlon64 939 Barebone
- Seagate Barracuda 7200.7 200GB, SATA150
- 1024 MB DDR 400 PC3200 DDR GeIL KIT
- AMD Athlon 64 3000+ boxed 90nm
- ASUS X800 XT PE

Er der nogen problemer med at det skulle køre sammen? Satser på at skyde
lidt mere hastighed i processoren, da det skulle være forholdsvis til, iflg.
Toms Hardware eller Anandtech - kan ikke lige huske hvem der skrev det

Grafikkortet er altid en snæver lakrids i shuttlekabinetterne, men iflg.
google, skulle det kunne lade sig gøre, da X800XTPE ikke fylder alverden -
der er ca. 1 cm ud til kanten af kabinettet.

// Yoc.



 
 
sniper_Nolight (21-10-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 21-10-04 03:22

> Ja, så kiggede jeg endnu mere rundt - og faldt over en Shuttle. De har
> længe tændt mig - og faldt over deres nye med socket 939 bundkort. Har
> læst lidt reviews, og det lader da til at det er lige mig
>
> Følgende bestilles hvis der ikke er nogen der har nogen indvendinger
>
> - Shuttle MicroPC Carrying Bag
> - Shuttle PN15, WLAN Module, 11/54MBIT
> - Shuttle SN95G5, Athlon64 939 Barebone
> - Seagate Barracuda 7200.7 200GB, SATA150
> - 1024 MB DDR 400 PC3200 DDR GeIL KIT
> - AMD Athlon 64 3000+ boxed 90nm
> - ASUS X800 XT PE
>
> Er der nogen problemer med at det skulle køre sammen? Satser på at skyde
> lidt mere hastighed i processoren, da det skulle være forholdsvis til,
> iflg. Toms Hardware eller Anandtech - kan ikke lige huske hvem der skrev
> det
>
> Grafikkortet er altid en snæver lakrids i shuttlekabinetterne, men iflg.
> google, skulle det kunne lade sig gøre, da X800XTPE ikke fylder alverden -
> der er ca. 1 cm ud til kanten af kabinettet.

jeg kigger selv efter shuttle (sån lidt da ihvert fald - koster jo)... hvad
er prisen for den du beskriver her - alt incl.?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Søren Aaholm Møller (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Søren Aaholm Møller


Dato : 21-10-04 09:28

>> - Shuttle MicroPC Carrying Bag
>> - Shuttle PN15, WLAN Module, 11/54MBIT
>> - Shuttle SN95G5, Athlon64 939 Barebone
>> - Seagate Barracuda 7200.7 200GB, SATA150
>> - 1024 MB DDR 400 PC3200 DDR GeIL KIT
>> - AMD Athlon 64 3000+ boxed 90nm
>> - ASUS X800 XT PE
>>
> jeg kigger selv efter shuttle (sån lidt da ihvert fald - koster jo)...
> hvad er prisen for den du beskriver her - alt incl.?

Cirka 12k. Grafikkortet trækker jo næsten 5... Så det kan gøres væsenligt
billigere på det punkt. Også RAM er af et halvdyrt mærke... WLAN modulet og
tasken er også bare lidt ekstra-geil

// Yoc.



Karsten Feddersen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 21-10-04 09:45

Hej

Søren Aaholm Møller wrote:
> Cirka 12k. Grafikkortet trækker jo næsten 5... Så det kan gøres væsenligt
> billigere på det punkt. Også RAM er af et halvdyrt mærke... WLAN modulet og
> tasken er også bare lidt ekstra-geil

Jeg har selv lige været i gang med at samle stumper til en "lille" pc
til min søn. Havde også selv Shuttle i tankerne, men synes det alligevel
blev for klemt. Med de ting du smider i, så skal du jo regne med en vis
varmeudvikling og derfor vil blæserne jo nok køre på fuld drøn det meste
af tiden. Jeg fandt et Q-tec Micro tower/desktop kabinet hvor der kunne
sættes ekstra blæsere i til at køle helt generelt.
http://www.qtec.info/products/productpic.htm?artnr=13917&image=13917.jpg

Blot en lille indskydelse. Det giver vist også lidt mere valgmulighed
med hensyn til bundkortet.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
** Hvis jeg står i din adressebog og du ikke kender mig, **
** så slet mig venligst. Mange tak. **

Søren Aaholm Møller (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Søren Aaholm Møller


Dato : 21-10-04 10:42

>> Cirka 12k. Grafikkortet trækker jo næsten 5... Så det kan gøres væsenligt
>> billigere på det punkt. Også RAM er af et halvdyrt mærke... WLAN modulet
>> og tasken er også bare lidt ekstra-geil
>
> Jeg har selv lige været i gang med at samle stumper til en "lille" pc til
> min søn. Havde også selv Shuttle i tankerne, men synes det alligevel blev
> for klemt. Med de ting du smider i, så skal du jo regne med en vis
> varmeudvikling og derfor vil blæserne jo nok køre på fuld drøn det meste
> af tiden. Jeg fandt et Q-tec Micro tower/desktop kabinet hvor der kunne
> sættes ekstra blæsere i til at køle helt generelt.
> http://www.qtec.info/products/productpic.htm?artnr=13917&image=13917.jpg
>
> Blot en lille indskydelse. Det giver vist også lidt mere valgmulighed med
> hensyn til bundkortet.

Hejsa,

Nu er jeg bare så drøn forelsket i shuttles Men du har ret - varme kan
blive et problem. Derfor valgte jeg også 0,90nm versionen af Athlon 64'eren
og et X800 som vidst også skulle have lavere varmeudvikling end ex.
GF6800Ultra.

// Yoc.



Anders F (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Anders F


Dato : 25-10-04 14:30

"Søren Aaholm Møller" <yocal@60696867.dk> wrote in message
news:41778473$0$284$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
[...]
> Nu er jeg bare så drøn forelsket i shuttles Men du har ret - varme kan
> blive et problem. Derfor valgte jeg også 0,90nm versionen af Athlon
64'eren

Uh, det går stærkt med AMD!
Alle de andre er kun begyndt at snakke om 65nm og AMD er allerede i 900pm


Men spøg til side - fornuftigt valg med 90nm! Den eneste ulempe er højere
lækstrømme (hvilket ikke betyder noget i en desktopPC - og slet ikke af den
kaliber!) - Intel miseren med lavere performance ved samme clock er et
spørgsmål om deres redesign med dybere pipeline...

Mvh.
Anders

> og et X800 som vidst også skulle have lavere varmeudvikling end ex.
> GF6800Ultra.
>
> // Yoc.
>
>



Martin Johansen [600~ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-10-04 08:57

Søren Aaholm Møller skrev:

> Satser på at skyde lidt mere hastighed i processoren, da det skulle
> være forholdsvis til,

Af ren nysgerrighed.. hvad vil du bruge den ekstra hastighed til?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Søren Aaholm Møller (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Søren Aaholm Møller


Dato : 21-10-04 09:27

>> Satser på at skyde lidt mere hastighed i processoren, da det skulle
>> være forholdsvis til,
>
> Af ren nysgerrighed.. hvad vil du bruge den ekstra hastighed til?

Er gammel OC'er Og har været væk fra det i 3 år... Så: "Fordi jeg ka'!"
dækker vel meget godt

// Yoc.



Martin Johansen [600~ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-10-04 09:37

Søren Aaholm Møller skrev:

> Er gammel OC'er Og har været væk fra det i 3 år... Så: "Fordi jeg
> ka'!" dækker vel meget godt

Hehe okay Det får du mig aldrig til at forstå.. jeg prøve engang at
overclocke.. kunne ikke mærke den ekstra hastighed men kun måle og
tænkte al den bøvl for ingenting.. næh så hellere beholde
original-hastigheden og gøre den så støjsvag så mulig

Jeg ville faktisk anbefale dig en 2500+ istedet for en 3000+ da den er
en del billigere + at man nok ekstremt sjældent (hvis overhovedet) har
brug for den ekstra hastighed.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Søren Aaholm Møller (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Søren Aaholm Møller


Dato : 21-10-04 10:44

>> Er gammel OC'er Og har været væk fra det i 3 år... Så: "Fordi jeg
>> ka'!" dækker vel meget godt
>
> Hehe okay Det får du mig aldrig til at forstå.. jeg prøve engang at
> overclocke.. kunne ikke mærke den ekstra hastighed men kun måle og
> tænkte al den bøvl for ingenting.. næh så hellere beholde
> original-hastigheden og gøre den så støjsvag så mulig

Sådan har jeg det også med ridepiger og deres sadler ^o) Eller Brian'er
og deres biler

> Jeg ville faktisk anbefale dig en 2500+ istedet for en 3000+ da den er
> en del billigere + at man nok ekstremt sjældent (hvis overhovedet) har
> brug for den ekstra hastighed.

Nu fåes 2500+ ikke som 64-bit... Og slet ikke socket 939

// Yoc.



Martin Johansen [600~ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-10-04 11:03

Søren Aaholm Møller skrev:

> Sådan har jeg det også med ridepiger og deres sadler ^o) Eller
> Brian'er og deres biler

LOL

> Nu fåes 2500+ ikke som 64-bit... Og slet ikke socket 939

Du kører Linux 64-bit?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Søren Aaholm Møller (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Søren Aaholm Møller


Dato : 21-10-04 12:49

>> Sådan har jeg det også med ridepiger og deres sadler ^o) Eller
>> Brian'er og deres biler
>
> LOL
>
>> Nu fåes 2500+ ikke som 64-bit... Og slet ikke socket 939
>
> Du kører Linux 64-bit?

Det, og venter spændt på Windows i 64-bit edition

// Yoc.



Martin Johansen [600~ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-10-04 23:17

Søren Aaholm Møller skrev:

> Det, og venter spændt på Windows i 64-bit edition

OK. Så må man håbe den ikke er forældet når MS tager sig sammen
For indtil da er Linux svjv det eneste der understøtter 64-bit.

Hvilket Linux kører du?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Søren Aaholm Møller (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Søren Aaholm Møller


Dato : 21-10-04 23:54

>> Det, og venter spændt på Windows i 64-bit edition
>
> OK. Så må man håbe den ikke er forældet når MS tager sig sammen
> For indtil da er Linux svjv det eneste der understøtter 64-bit.
>
> Hvilket Linux kører du?

Der er en Mandrake og en Fedora ude... Vidst også en SuSE, men hæng mig ikke
op på det

Desuden - WinXP64 er ude i beta - så man skal da næsten prøve

// Yoc.



Martin Johansen [600~ (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-10-04 00:26

Søren Aaholm Møller skrev:

> Der er en Mandrake og en Fedora ude... Vidst også en SuSE, men hæng mig
> ikke op på det

Mandrake har ihvertfald. Er det den du kører/vil køre?

> Desuden - WinXP64 er ude i beta - så man skal da næsten prøve

Jeg har et meget lunkent forhold til MS-betaer :-/

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Søren Aaholm Møller (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Søren Aaholm Møller


Dato : 22-10-04 00:35

>> Der er en Mandrake og en Fedora ude... Vidst også en SuSE, men hæng mig
>> ikke op på det
>
> Mandrake har ihvertfald. Er det den du kører/vil køre?

Det er planen, ja

>> Desuden - WinXP64 er ude i beta - så man skal da næsten prøve
>
> Jeg har et meget lunkent forhold til MS-betaer :-/

Hehe - det er meget forskelligt, synes jeg... Men lad det komme an på en
prøve

// Yoc.



Martin Johansen [600~ (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-10-04 00:41

Søren Aaholm Møller skrev:

> Det er planen, ja

Jeg kan kun anbefale den

> Hehe - det er meget forskelligt, synes jeg... Men lad det komme an på en
> prøve

Ja det skader ikke at prøve.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Søren Aaholm Møller (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Søren Aaholm Møller


Dato : 22-10-04 00:44

>> Det er planen, ja
>
> Jeg kan kun anbefale den

Har brugt den gode gamle mandrake i et stykke tid - og er ok tilfreds med
det

>> Hehe - det er meget forskelligt, synes jeg... Men lad det komme an på en
>> prøve
>
> Ja det skader ikke at prøve.

Det er jo det

// Yoc.



Flemming Joensson (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 23-10-04 16:50

"Søren Aaholm Møller" <yocal@60696867.dk> wrote in
news:6OBdd.9643$3o7.2987@news.get2net.dk:

> - Shuttle PN15, WLAN Module, 11/54MBIT

Jeg har en Shuttle SB65G2 med en PN11 modul i. Det er godt nok ikke
specielt godt imo.

Uanset hvor tæt jeg kommer på mit Linksys AP kan jeg ikke få den til at
beholde forbindelsen - og forbindelseskvaliteten er ellers i top - men lige
pludselig dropper den forbindelsen og så er der ingen måde at få den op
igen før man har genstartet.

Jeg har en Dell laptop med wireless (Dells TruMobile 1300) og min søster
har en Zepto med Intels wlan - tror nok det er 2100 de kalder det). Ingen
af dem har jeg kunnet få til at fungere ordentligt med Shuttles PN11, så
jeg har valgt at droppe wireless på min og kører i stedet almindelig LAN
hen til en switch der så sidder på et AP som så gør at der alligevel køres
trådløs ud fra kontoret. ADSL-routeren står midt i stuen hvor
telefonstikket er og jeg vil ikke trække ledninger ud fra kontoret hen til
midten af stuen... tror iøvrigt også at jeg ville få svært ved at
overbevist kæresten om det forslag ;)

Jeg har også prøvet med et Netgear access point og et Intel, men mit PN11
modul har aldrig fungeret ordentligt - da jeg ikke kender andre der har et
sådant har jeg aldrig reklameret, men hvis alle andre ikke har problemer
med det kunne det da være man skulle gøre det :)

Blot en advarsel - men dit er jo et PN15 så det er slet ikke sikkert at der
er de problemer.

/Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Søren Aaholm Møller (24-10-2004)
Kommentar
Fra : Søren Aaholm Møller


Dato : 24-10-04 00:36

> Jeg har også prøvet med et Netgear access point og et Intel, men mit PN11
> modul har aldrig fungeret ordentligt - da jeg ikke kender andre der har et
> sådant har jeg aldrig reklameret, men hvis alle andre ikke har problemer
> med det kunne det da være man skulle gøre det :)
>
> Blot en advarsel - men dit er jo et PN15 så det er slet ikke sikkert at
> der
> er de problemer.

Jeg krydser fingre

// Yoc.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste