Monitor går i strømbesparelse
Fra : Carsten Riis

Dato : 20-10-04 10:14

Hej alle

Jeg er igang med at få en PentiumII@233mhz til at køre igen.

Jeg vil fx gerne køre en windows98 eller windowsME på maskinen.

Jeg har renset harddisken for data og skal "starte fra bunden" (fdisk
og formatering er lavet).

Mit problem er, at jeg gerne vil kunne starte med en startdiskette i
diskettedrevet..
Til dette skal jeg lige overtale bios til at starte med at læse fra
a-drevet.

Men det vil den ikke.
Løsning: ændre biosopsætning til at være a-drevet som det første drev
som bliver tjekket for systemdisk.

Problem: Under ram-tælling kan man trykke på DEL-knappen, MEN men men
så når computeren reagerer på at gå i bios'en, så går monitoren i
strømbesparelses-tilstand.

Monitoren er en 17 tommer Amitech.
Strømmen får monitoren IKKE fra computeren, men fra stikontakten
direkte.

Alle dele: diskettedrev, cd-rom, harddiske virker.
Ligeledes med monitoren, når den får lov til at fortsætte til
oversigten med kassen rundt om, hvor den fortæller om alle
instikskort, drev....

Opstartsproceduren stopper, når den beder om en systemdisk.

Er der nogen af jer, der med ovenstående oplysninger kan give en lille
tip til, hvordan jeg kan overtale monitoren til ikke at gå i
strømbesparelses-tilstand.

Med venlig hilsen

Carsten Riis

PS: Jeg skriver via google groups de kommende dage, så det de af jer,
som har X-no-archive=Yes. Jeres svar kan jeg ikke se. Vær venlig at
sende en email.

Fra : Ove Pedersen

Dato : 20-10-04 18:57

> [...]
> strømbesparelses-tilstand.
>

> Monitoren er en 17 tommer Amitech.
> Strømmen får monitoren IKKE fra computeren, men fra stikontakten

Monitoren kan simpelthen ikke håndtere den opløsning som PC'en ender
op i når den viser CMOS - setup billedet.
Find en anden skærm du kan koble på mens du retter i setup.

ove pedersen