ram:266-333-400
Fra : Ricko.

Dato : 20-10-04 05:25

Hej , en af mine pc har nogle ram i der hedder : DDR SD-RAM 266 MHZ
Vil det være muligt at sætte nogle ram i som hedder 333 MHZ i sammen med
dem på 266 MHZ og hvad vil der ske ved det , eller er det muligt at tage
alle rammene ud af maskinen og sætte DDR SD-RAM 333 ELLER 400 MHZ ,
i maskinen , ?, vil jeg kunne mærke nogen forskel på maskinen i forhold til
nu hvor den har 512+128 mb DDR SD-RAM 266 MHZ , sat i ,
processor . AMD ATLON XP1800+ 266 FSB

ps: er også sendt i dk.edb, hvis dette ikke skulle være den riktige gruppe

--
Ricko.

ricko@livsnyter.com

Fra : Thomas Hansen

Dato : 20-10-04 06:30

On Wed, 20 Oct 2004 06:25:28 +0200, Ricko. <ricko@livsnyter.com> wrote:

> [...]
> processor . AMD ATLON XP1800+ 266 FSB
>
> ps: er også sendt i dk.edb, hvis dette ikke skulle være den riktige

Hej
Tallet på ram er en max hastighed. Dvs. at PC3200(400/200),
PC2700(333/166), PC2100(266/133) ALLE kan køre ved 266mhz.
Hvis du sætter forskellige ram hastigheder sammen vil det være den
langsommeste stang som sætter hastigheden. Det betyder at hvis du allerede
har en stag PC2100 er det ligegyldigt hvilken hastighed den anden stang
har. Det er kun prisen du skal kikke på. Det vil dog være en god ide at
købe mindst PC3200 da prisforskellen er meget lille og at du har mulghed
for at opgradere cpuen og køre videre med den hurtige ram.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Ricko.

Dato : 20-10-04 06:33

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev i en meddelelse
newssf5lkza5uxvtjp@sprinteren...

> [...]
> købe mindst PC3200 da prisforskellen er meget lille og at du har mulghed
> for at opgradere cpuen og køre videre med den hurtige ram.

Hvilken cpu vil du anbefale i dette tilfælde jeg skal købe

Fra : Thomas Hansen

Dato : 20-10-04 13:32

> Hvilken cpu vil du anbefale i dette tilfælde jeg skal købe

Det kommer an på hvilket mobo du har. En Barton 2500+ er en glimrende cpu
især hvis man kører den ved 200fsb.
Hvis du skal køre 200fsb er det smartest at gå efter PC3200 ram
Hvilket mobo har du?

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Ricko.

Dato : 20-10-04 15:14

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev i en meddelelse
newssf543jmfuxvtjp@sprinteren...

> Det kommer an på hvilket mobo du har. En Barton 2500+ er en glimrende cpu
> især hvis man kører den ved 200fsb.
> Hvis du skal køre 200fsb er det smartest at gå efter PC3200 ram
> Hvilket mobo har du?

Det er dette : Gigabyte GA-7DX ATX bundkort

Fra : Thomas Hansen

Dato : 20-10-04 22:44

On Wed, 20 Oct 2004 16:13:34 +0200, Ricko. <ricko@livsnyter.com> wrote:

> "Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev i en meddelelse
> newssf543jmfuxvtjp@sprinteren...

> Det er dette : Gigabyte GA-7DX ATX bundkort

Så vidt jeg kan se supporter det ifølge Gigabyte max en XP2600+ med 266fsb.
Så hvis du skal udnytte en Barton ordenligt kræver det også en opgradering
af mother boardet. Men når du først har rammen koster et mobo ikke så
meget. Når du får brug for hastigheden kan du jo overveje at skifte til et
ABIT AN7 eller lignende.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"