Er der for forskel på computerkabler?
Fra : Hendeigen

Dato : 19-10-04 22:57

Hej,,,
her er så nok et meget dumt spørgsmål, en jeg håber nogen her vil komme med
et svar. Jeg har købt en brugt fladskærm og glædede mig vildt til at bruge
den. Men ak,, opdagede først ved hjemkomsten at strømkabel manglede,,, men
havde heldigvis et liggende fra tidligere pc. Men det kabel som skal gå fra
skærm til computer (sådan et der ligner et lille scartstik i begge ender)
virker meget tykt,, og skærmen duer ikke. Lige ved opstart ser den ok ud,
men så viser der sig nogle farve"klatter" i højre side og inden maskinen når
at starte windows bliver den helt sort.
Jeg har en mistanke om at det ikke er det rigtige kabel ..???
På kablet står der: E119932 9u AWM 2919 80C 30-v VW-1 low voltage
computer cable
Kan nogen her svare mig om det er det rigtige kabel ???
Tak på forhånd
A.R.

Fra : Coach [4130]

Dato : 20-10-04 07:20

"Hendeigen" <hendeigen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> computer cable
> Kan nogen her svare mig om det er det rigtige kabel ???

Hvilken Windows bruger du?
(WindowsXP skulle klare det selv)

Er der 2 kabler på skærmen? (et vga- og et dvikabel)?
Hvad hedder skærmen? modelnr.?

Jeg tror din skærmopløsning/opdateringsfrekvens står for højt.

Hvis din opdateringsfrekvens står til f.eks. 85Hz vil skærmen blive sort, da
de fleste fladskærme ikke kan klare så høj frekvens.

Du bliver nødt til at sætte en alm. skærm til og sætte både opløsning og
frekvens ned til laveste indstilling, for derefter at sætte din fladskærm
til igen og derefter justere den nye skærm ind.

mvh
Bri@n

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-10-04 08:40

Hendeigen (hendeigen@yahoo.dk) skrev følgende:
> [...]
> skærmen duer ikke. Lige ved opstart ser den ok ud, men så viser der
> sig nogle farve"klatter" i højre side og inden maskinen når at starte

Tryk F8 lige efter BIOS'en er færdig med sit snavs, og vælg "Aktiver
VGA-tilstand". Derefter installerer du din grafikkortsdriver igen. Det kunne
nemlig være fordi du har kørt for høj opløsning/opdateringsfrekvens med din
gamle skærm. Det kan en fladskærm ikke finde ud af. Den skal køre 60 Hz, og
den opløsning den er lavet til.

- Martin

Fra : Hendeigen

Dato : 20-10-04 17:01

Nu har jeg prøvet at ændre indstillinger for skærm og det lykkedes at få
billede på, men kun 3 sek. af gangen Dvs hvis jeg slukker skærmen og
tænder igen, kommer billedet og forsvinder igen....................
Hvis jeg slukker computeren og tænder for skærmen kommer en meddelelse om af
kablet er disconnected,,, mmeeeeeenn det sidder rigtigt i. Dette billede
vises også kun i 3 sek.
Hvad kan jeg mere gøre,, andet end at prøve at købe et nyt kabel til
skærmen?
Anette