størrere cpu eller rem
Fra : wn

Dato : 19-10-04 17:47

jeg har tænkt mig at lave lidt video redigering , spørgsmålet er hvad giver
støre hastighed størere cpu eller mere ram
cpu= celleron 700mhz sd ram 256 mb
pfh tak WN

Fra : Brian Lund

Dato : 19-10-04 19:38

> [...]
giver
> støre hastighed størere cpu eller mere ram

Det er lidt svært at svare entydigt på :)

256 MB RAM ekstra vil helt sikkert hjælpe dig en del med videoredigering,
men hvis du smider en større CPU i vil dine hverdagsopgaver ihvertfald gå en
del stærkere...

Jeg kan huske da jeg gik fra Duron 750 MHz til Duron 1200 MHz og der var en
hel verden til forskel!

Hvis du køber brugt CPU og RAM så vil du sikkert kunne få det til en rimelig
pris, nu kender jeg ikke lige dit bundkort, men hvis nu du kunne smide en P3
1GHz eller større i ville det jo ikke være så ringe endda hvis der også kom
mere RAM i :)

Brian

Fra : wn

Dato : 19-10-04 20:35

jeg ved ikke rigtigt hvilket bundkort der er i maskinen , jeg har intastet
serie nr på fujitsu siemens hjemmeside ,den siger det er en epuroline C66
1/1/ med bundkort A7N8XVM

Fra : Brian Lund

Dato : 19-10-04 23:50

> jeg ved ikke rigtigt hvilket bundkort der er i maskinen , jeg har intastet
> serie nr på fujitsu siemens hjemmeside ,den siger det er en epuroline C66
> 1/1/ med bundkort A7N8XVM

Så er det ihvertfald ikke en Celeron CPU, og det er slet ikke SDRAM!
Og da det er et forholdsvis nyt bundkort kan jeg ikke forestille mig at
nogen ville købe sådan et bundkort for at proppe en 700 MHz CPU i?

Hvad siger den der er i når du booter? - Det ville også være godt hvis du
skruede siden af og kiggede ind ;)

Brian

Fra : Kim

Dato : 19-10-04 20:23

"wn" <wan@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> giver
> støre hastighed størere cpu eller mere ram

Mere ram hjælper meget, men jeg lavede selv videoredigering på en 800 mhz
pentium maskine med 512 mb ram. Alt det med at redigere videoen gik uden
problemer, men når så resultatet skulle "renders" og brændes på dvd skiver,
så tog det altså 13 til 14 timer !!!!!! og du kunne ikke bruge pc'en til
andet i mens.

Nu har jeg købt en p4 3,4 ghz HT, hvilket selvfølgelig har hjulpet meget.
"Redering og brænding er nu ned på et par timer og pga. HT, så kan jeg
samtidig surfe m.m. uden jeg egentlig mærker den laver min DVD.

Kim