Komputer kan ikke køre
Fra : Gunnar

Dato : 18-10-04 19:59

Hej.
Hvor mon dette spørgsmål hører hjemme hvis ikke det er her, så send mig
videre
Vi har på datastuen en komputer (6 mdr. gl.) som overhovedet ikke kan
startes, den står sammen med 5 andre der kører fint, men denne har været
serviceeftersyn og fundet fejlfri, tilbage og kan ingenting, et medlem tager
den med hjem, og den kører fortrindelig, hvad kan det være?? Den er prøvet
med forskellige kabler, forskellige skærme,
anden placering, alt andet slukket for hensyn til strøm, intet hjælper.
Gunnar

Fra : Peter

Dato : 18-10-04 23:03

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med forskellige kabler, forskellige skærme,
> anden placering, alt andet slukket for hensyn til strøm, intet hjælper.

Hvad med defekt tastatur eller mus?

Peter B

Fra : Brian Lund

Dato : 19-10-04 00:40

> [...]
> med forskellige kabler, forskellige skærme,
> anden placering, alt andet slukket for hensyn til strøm, intet hjælper.

Er der jord i stikkene den er tilsluttet? Hvis ja, er der jordledning i
kablet den er tilsluttet med!?

Brian

Fra : Gunnar

Dato : 19-10-04 08:31

> tager
>
> Er der jord i stikkene den er tilsluttet? Hvis ja, er der jordledning i
> kablet den er tilsluttet med!?

Hej.
Der er jord i både stikket og instalationen. Vi har også prøvet uden at
tastaturet og musen er sat til. Kan den reagere mod f. eks underspænding. Vi
har ingen målinger på spændingen.
Gunnar

Fra : kenzo

Dato : 19-10-04 11:02

Lyder til at være underspændnig i stikket, prøv at måle strømmen, måske kan
du låne en ( ved ikke hvad sådan en dims hedder) ved den lokale elektriker

Fra : Martin Schoedt

Dato : 19-10-04 13:05

> Hej.
> Der er jord i både stikket og instalationen. Vi har også prøvet uden at
> tastaturet og musen er sat til.

Det skal sættes til. Men er det defekt skal i forsøge med et andet tastatur.
Starter blæseren op eller giver den slet ikke nogen lyd?

Mvh Martin

Fra : Gunnar

Dato : 19-10-04 13:29

> Det skal sættes til. Men er det defekt skal i forsøge med et andet
> tastatur.
> Starter blæseren op eller giver den slet ikke nogen lyd?

Hej
Det er altid trist at blive snydt af en maskine, jeg troede vi gjore
alt,------------men det viste sig at være den medleverede mus. Altså
Gunnar